beantwoord

Controleur die hardop zegt dat er misbruikt gemaakt word van de ns groepsretour.

• 14 november 2017
  • 84 reacties
  • 1767 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Bij controle schreeuwde de controleur in een overvolle trein dat de ns , groepsretour er uit zou gaan gooien. Omdat wij er misbruik van maken.
Waar om moet hij zo schreeuwen terwijl ik geldig vervoers bewijs bij mij hebt en de trein overvol is..
icon

Beste antwoord door Thomas NS 14 november 2017, 20:13

Hallo Ruth en welkom op het NS Serviceforum.

Dat is wel heel enthousiast, aangezien het product het goed doet en reizigers er over het algemeen heel blij mee zijn. De conducteur heeft wel gelijk: er wordt veel misbruik gemaakt van de gunstige voorwaarden (vroeger meer dan nu) waar medewerkers zich aan kunnen storen. Het zal bij de controle vaak duidelijk worden wanneer er misbruik van wordt gemaakt, maar het is niet netjes voor een conducteur om dit zo te uiten. Ik begrijp de conducteur wel, maar dit was niet heel correct. Het was duidelijk niet op jou van toepassing. Deed hij ook zo tegen jou in het specifiek?
Bekijk origineel

84 reacties

Ik herken het ook , maar het hangt ook een beetje af van welke vestiging en wie weet of ze je herkennen als vaste klant. Ze hebben sowieso allemaal wel een bonuskaart liggen.
Even zelf een barcode printen 2610400000012, scheelt weer registratie van wat je allemaal koopt 😳 Hier is het ook wisselend of ze hem zelf even pakken of niet.
Reputatie 6
Badge
Als ze mij om mijn bonuskaart vragen, zeg ik gewoon altijd nee. Maar krijg toch altijd de korting. Ik fiets gerust 2km extra als de concurrent het voor minder heeft liggen, dat mogen ze van mij weten.
Reputatie 7
Badge +3
Heb wel een bonuskaart altijd bij me, maar is niet geregistreerd of gekoppeld aan airmiles. En ik ga net zo makkelijk naar de Dirk aan de overkant of Jumbo wat verderop wanneer ik weet dat bepaalde dingen daar goedkoper zijn.
Reputatie 7
Badge
On topic: de conducteur moet in de personeelskamer of directiekamer hardop zeggen wat hij vindt van het groepsretour, want reizigers is niet kwalijk te nemen dat ze de krenten uit de rijstebrijberg van NS Marketing vissen. Naar de reiziger verleent de HC alleen gastvrijheid, service en toezicht/controle.
Precies, de voorkeur van een conducteur is niet ter zake doenend. De ander heeft weer een hekel aan AH kaartjes, ja jammer het hoort bij je werk.

De nadelen kan je bespreken met je collega's of meerderen. Of hier haha.
Even zelf een barcode printen 2610400000012, scheelt weer registratie van wat je allemaal koopt 😳 Hier is het ook wisselend of ze hem zelf even pakken of niet.

Haha dan krijg je ook nooit een gratis product of persoonlijke bonusaanbieding 😃
Reputatie 6
Badge
Eigenlijk hoort een conducteur niet meer te handhaven dan zijn werkgever hem oplegt. Toch heb ik het gevoel dat dit wel gebeurt. Dienstklopperij.
Reputatie 4
Daar heb je gelijk in, op de Facebookpagina van VenS zie je ook wel eens dat ze werk doen buiten diensttijd of bij een andere vervoerder. (Voor de werkgever een mogelijke kostenpost)

Om nog terug te komen op het groepsretour, met 70 Euro omzet ben je er nog niet. Van die 10 zullen er een aantal gebruik maken van de retail. Laten we conservatief doen met 3 kopjes koffie a €2=

70+6= 76 euro omzet
AH 15 x 3 + 2 = 47 Euro omzet (officieel 0,9x 2 = 1,8)

Reageer