beantwoord

corona drukte

• 18 februari 2021
  • 12 reacties
  • 352 Bekeken

Sprinter tussen Amsterdam en Amersfoort , als haringen in een blik staan we hier tegen elkaar aangedrukt in 1 wagon. Kunnen jullie niet aub meer treinen inzetten?! Onvoorstelbaar. 

icon

Beste antwoord door Jeroen 18 februari 2021, 21:35

@Pingpong  Dit heeft te maken met het feit dat veel treinen niet voor hun reguliere grote controle naar de onderhouds bedrijven (OB) konden vanwege de extreme weersomstandgheden.  Er is nu achterstand in het uitvoeren van deze controles waardoor een deel van de treinen niet in reizigersdienst ingezet mag worden.

Ondanks dat de OB's druk bezig zijn de achterstand weg te werken is dat nog niet volledig gelukt en daardoor kunnen nog niet alle treinen nu ingezet worden. Ook de NS behoort zich aan de regels te houden, helaas geeft dat wat overlast doordat we voor sommige treinseries nu geen treinen beschikbaar hebben.

Of dat de oorzaak is voor de drukte in de trein van TS durf ik niet te zeggen.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het is inderdaad een gebed zonder end aan het worden.  

Reputatie 3

eerst werd aangegeven dat het zou duren tot 5:00 dinsdag 16 februari, vervolgens werd dat 17 februari, 18 februari, 19 februari en de laatste update is dat het tot 5:00 maandag 22 februari duurt.

Er wordt waardeloos gecommuniceerd, want het is nu ineens dinsdag 23 februari geworden. 

De extra reistijd is ongeveer 30 minuten. Dit duurt tenminste tot dinsdag 23 februari 05:00 uur.

Ik weet niet precies waar de onderhoudsbedrijven druk mee zijn, maar van de achterstand is schijnbaar weinig tot niets ingelopen. Op de betroffen trajecten is namelijk al een week geen enkele verbetering zichtbaar. 

Reputatie 7
Badge +3

Als er minder IC's rijden dan verdelen de reizigers zich over de andere treinen die wel rijden. Dus ook al zijn de sprinters niet heel kort kunnen ze toch vol zijn. 

En kijkend naar morgen in de reisplanner en andere digitale bronnen leert dat de 1500 (Amsterdam - Amersfoort) morgen ook niet rijdt, net als de 11600 (Schiphol  - Amersfoort), dus bereidt je morgen ook maar voor op drukke treinen.

In het storingsarchief van RdT is te zien dat eerst werd aangegeven dat het zou duren tot 5:00 dinsdag 16 februari, vervolgens werd dat 17 februari, 18 februari, 19 februari en de laatste update is dat het tot 5:00 maandag 22 februari duurt. Wat webcare gister zei was dus de informatie die toen bekend was maar is nu weer anders.

Reputatie 1

Webcare zei gisteren dat vanaf morgen (vrijdag) de intercity’s Amsterdam - Amersfoort ook weer rijden.

Iemand zei dat de sprinters op zich niet heel kort waren, maar dus wel druk.

Kort is relatief en hangt nogal af van wat er verder rijdt.

Rijdt er elke 10 minuten een “korte” trein. Dan kan het prima zijn.

Rijdt er (omdat er veel uitval is) elk uur een “korte” trein. Dan is het niet OK.

Badge +3

Webcare zei gisteren dat vanaf morgen (vrijdag) de intercity’s Amsterdam - Amersfoort ook weer rijden.

Iemand zei dat de sprinters op zich niet heel kort waren, maar dus wel druk.

Badge

@Pingpong  Dit heeft te maken met het feit dat veel treinen niet voor hun reguliere grote controle naar de onderhouds bedrijven (OB) konden vanwege de extreme weersomstandgheden.  Er is nu achterstand in het uitvoeren van deze controles waardoor een deel van de treinen niet in reizigersdienst ingezet mag worden.

Ondanks dat de OB's druk bezig zijn de achterstand weg te werken is dat nog niet volledig gelukt en daardoor kunnen nog niet alle treinen nu ingezet worden. Ook de NS behoort zich aan de regels te houden, helaas geeft dat wat overlast doordat we voor sommige treinseries nu geen treinen beschikbaar hebben.

Of dat de oorzaak is voor de drukte in de trein van TS durf ik niet te zeggen.

Reputatie 3

Ik ben eigenlijk benieuwd op welke trajecten en tijden het drukker is geworden. 

Als je een groot deel van de treinen van en naar Hilversum schrapt en vervolgens minisprinters inzet, dan lijkt me duidelijk dat op dat traject de treinen die wel rijden erg vol zitten.

Het posten van foto's waarop mensen herkenbaar zijn afgebeeld is volgens mij ivm de privacyregels niet toegestaan.

Ach, door die mondkapjes herken je ze toch niet :wink:

@MoDe vroeg zich in een ander topic af hoe druk die treinen dan zijn, waar klachten over komen. Dit lijkt me wel een voorbeeld van een onwenselijke situatie, zeker nu.

De mevrouw die daar zit met de kruk is natuurlijk best wel herkenbaar. Maar ik kan mij er zelf niet echt druk over maken hoor. Er waren en zijn tot en met a.s. maandag problemen met het materieel. Zou graag willen weten waarom dat zo lang moet duren. Is volgens mij ook nu nog één van de drukste trajecten.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag mij inderdaad wel eens af of echt alle zitplaatsen bezet zijn, omdat mensen vaak gaan staan omdat ze niet naast een vreemde willen zitten.

De laatste weken lees ik wel meer berichten over drukte. Ik ben eigenlijk benieuwd op welke trajecten en tijden het drukker is geworden. En of afschaffen middagspitskorting (VDU, keuzedag) en avondklok zorgen voor extra drukke treinen op andere momenten.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe vroeg zich in een ander topic af hoe druk die treinen dan zijn, waar klachten over komen. Dit lijkt me wel een voorbeeld van een onwenselijke situatie, zeker nu.

MoDe ook al? Of haal je ons door de war?:grin:  

Ik gaf in mijn reactie in een ander topic daarbij ook aan dat er natuurlijk altijd individuele treinen druk kunnen zijn vanwege een verstoring. Hier wordt aangegeven dat er een beperking in de materieelinzet is, wat de drukte verklaart. 

Reputatie 7
Badge +3

Het posten van foto's waarop mensen herkenbaar zijn afgebeeld is volgens mij ivm de privacyregels niet toegestaan.

Ach, door die mondkapjes herken je ze toch niet :wink:

Het posten van foto's waarop mensen herkenbaar zijn afgebeeld is volgens mij ivm de privacyregels niet toegestaan. Ik ben wel met je eens dat dit inderdaad te druk is. Vandaag waren er problemen met de materieelinzet op dit traject.  

Zie ook: https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/36236-15-februari-2021-beperkingen-materieel-amsterdam-amersfoort 

Reageer