Corona en de trein

• 22 april 2021
  • 13 reacties
  • 327 Bekeken

Reputatie 2

Ik vraag me al langer af wanneer de ns ook eens iets gaat doen aan de corona maatregelen. Het lijkt toch steeds gewoon het probleem van de reiziger en waar andere onderdelen van de samenleving gesloten of in elk geval toezien op naleving denkt de ns blijkbaar dat dit vrijblijvend is.

Ik noem reizigers die uit de Antillen met zijn alle in de hsl instappen. Kon nog wel een telefoontje horen dat ze effe een paar daagjes thuis gingen zitten.

Nu een groepje reizigers voor vrijgezellefeestje in de trein. Duidelijk herkenbaar en gezellig met zijn achten bij elkaar. Ns personeel loopt langs zonder iets te zeggen 

13 reacties

Reputatie 2

Ik blijf het vreemd vinden ruim 4000 euro per jaar te betalen aan een organisatie die verder hier bar weinig dienstverlening tegenover zet. Alles wordt afgeschoven op een anderen. Hier heb ik eens een topic over de wc's neergezet. Was ook niet het probleem van de ns. Ik vind de dienstverlening bar en boos volgens mij is het station geen openbare ruimte er gelden huisregels. Waarom kan hier niet op gehandhaafd worden? Mijn veiligheid wordt in gevaar gebracht maar tot nu toe is het enige tastbare wat de ns gedaan heeft ivm corona in het voorjaar de fiets weigeren. 

Reputatie 5

Tuurlijk

Wie een feestje wil vieren moet de trein van Amsterdam naar Maastricht nemen familie en vrienden zijn uitgenodigd party on 

Misschien moet je de boosdoener bij de politiek zoeken, dit zijn de mensen die de kromme regels die in Nederland gelden bedenken.  Straks mogen we bv weer winkelen met maximaal x personen per winkel maar wel een mondkapje op, in de winkelstraat mogen we straks allemaal in de drukte lopen zonder mondkapje.

Zo ook in de treinen, daar mogen we allemaal gezellig bij elkaar zitten terwijl je thuis nu maar 1 persoon mag ontvangen en straks wel 2.  Geef je een feestje dan kan dat dush et beste in de trein waar je dan weliswaar een mondkapje op moet hebben als je niet eet en drnkt maar wel met een groep gezellig samen kunt zijn.

En zo zijn er nog zoveel voorbeelden te geven …

En nog steeds zijn de mensen zelf verantwoordelijk voor het naleven van de regels.

Je moet mensen niet voor de gek houden als overheid. En denken dat mensen dat niet door hebben.

Vorig jaar juli was het “opeens” weer helemaal OK om met honderden in een vliegtuig te stappen, weliswaar met mondkapje op, maar met 40 mensen in een touringcar (met mondkapje op) was te gevaarlijk. Leg het maar uit. In mijn buurtsuper moet je binnen (uiteraard) een mondkapje op, maar het is een echte buurtwinkel, vele klanten kennen elkaar, die komen elkaar voor de deur tegen en staan dan (zonder mondkapje op) vóór de deur van de supermarkt een kwartier met elkaar te kletsen in een groepje van 6 of 8 mensen. En eindelijk gaan ze dan naar binnen en moet er een mondkapje op, want o wee. Wat een onzin.

99,95% van de mensen is niet ziek, komt niet in het ziekenhuis, laat staan op de IC. Wordt het geen tijd dat we weer eens normaal (het oude normaal) gaan doen?

Reputatie 2

De ns kan aan niets iets doen niet aan het op tijd laten rijden niet aan het naleven van niet roken op het perron niet aan het naleven van de corona maatregelen in de trein. Je vraagt je af waar de ns zich wel verantwoordelijk voor voelt

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar heeft @Marcons1 de strekking van de maatregelen niet helemaal begrepen. De overheid zegt al maanden dat het OV niet gebruikt moet worden voor niet-noodzakelijke reizen. Een groepsreis naar Maastricht is nou niet echt eennoodzakelijke reis.

De overheid heeft niet geregeld dat op het naleven van de maatregelen gecontroleerd wordt. Daar kan NS helemaal niets aan doen of in betekenen.

Reputatie 7
Badge +3

De vraagstelling klopt niet. Deze zou moeten zijn wanneer reizigers zich aan de Coronamaatregelen gaan houden. Zoals blijf thuis, werk zoveel mogelijk thuis, reis alleen als het noodzakelijk is, ontvang 1 bezoeker, je mag buiten personen uit eigen huishouden met max 2 buiten zijn en mijdt drukte etc. 

Reputatie 6

@Marcons1 wat moet NS doen volgens jou?

Badge +3

Beetje off-topic maar de politiek (in ieder geval de oppositie) maakt gehakt van al die versoepelingen, waarbij dhr. Wilders het nog het best verwoordt.

https://www.youtube.com/watch?v=lGYlarOhNMI

Terrassen open prima, want in de buitenlucht wordt niemand besmet. Maar dan om 18:00 sluiten en massaal ‘naar huis’ (eventueel na nog een supermarktbezoek voor drank) is natuurlijk vragen om problemen, ook al hou je thuis netjes 1,5 meter afstand en een raam open.

Ik zie het aantal ‘Koningsdag besmettingen’ met spanning tegemoet. Ook las ik iets over een groep studenten uit India waarvan er een boel in Nederland besmet zijn geraakt (waarschijnlijk in een bus) met weer een nieuwe variant, ook al waren sommigen gevaccineerd. Ze hadden allemaal een negatieve test voor hun komst, maar iets met een ‘superspreader’ dus. Zitten nu in quarantaine.

Voorlopige cijfers zeggen dat o.a. het AstraZeneca vaccin daar maar 10% effectief tegen is?

Reputatie 2

Op onze website kan je lezen 

Dit soort loopjes krijg je tegenwoordig overal: we hebben de zaken niet goed geregeld maar wel mooi opgesomd in een linkje. Kan je tegenwoordig bij ieder bedrijf terugvinden leer je bij een mamgementopleiding

Badge

Tuurlijk

Wie een feestje wil vieren moet de trein van Amsterdam naar Maastricht nemen familie en vrienden zijn uitgenodigd party on 

Misschien moet je de boosdoener bij de politiek zoeken, dit zijn de mensen die de kromme regels die in Nederland gelden bedenken.  Straks mogen we bv weer winkelen met maximaal x personen per winkel maar wel een mondkapje op, in de winkelstraat mogen we straks allemaal in de drukte lopen zonder mondkapje.

Zo ook in de treinen, daar mogen we allemaal gezellig bij elkaar zitten terwijl je thuis nu maar 1 persoon mag ontvangen en straks wel 2.  Geef je een feestje dan kan dat dush et beste in de trein waar je dan weliswaar een mondkapje op moet hebben als je niet eet en drnkt maar wel met een groep gezellig samen kunt zijn.

En zo zijn er nog zoveel voorbeelden te geven …

En nog steeds zijn de mensen zelf verantwoordelijk voor het naleven van de regels.

Reputatie 2

Tuurlijk

Reputatie 7
Badge +3

Nu een groepje reizigers voor vrijgezellefeestje in de trein. Duidelijk herkenbaar en gezellig met zijn achten bij elkaar. Ns personeel loopt langs zonder iets te zeggen 

Dat is in de trein gewoon toegestaan, alle zitplaatsen mogen gebruikt worden.

Op onze website kan je lezen welke maatregelen er van toepassing zijn in de trein.

Reizigers zijn zelf verantwoordelijk voor het naleven van de maatregelen. Ons personeel kan ingrijpen wanneer zij dit noodzakelijk vinden. Deze inschatting maken zij op dat moment.

Reputatie 7
Badge +3

In het OV mogen alle zit- en staplaatsen gebruikt worden. Daarom is de mondkapjesplicht daar (als eerste) ingevoerd.

Reageer