beantwoord

corona en kaartcontrole

• 10 maart 2020
  • 34 reacties
  • 4026 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Kaartcontrole beperken/afraden lijkt mij een verstandige maatregel, ook buiten Brabant. Elk risico op het overbrengen van het virus lijkt mij meegenomen. Of conducteurs instrueren geen kaarten meer zelf aan te nemen. Doe in ieder geval even geen reizigersonderzoeken meer (niet iedereen weet dat dat niet verplicht is daaraan mee te doen). Het risico op meer zwartrijders dan maar accepteren. Veel mensen zijn toch afhankelijk van het openbaar vervoer en kunnen niet (altijd) thuiswerken. 

Reputatie 7
Badge +3

Het risico dat je besmet wordt via de lucht in trein of bus is vele malen groter. Ik snap die hysterie over de kaartcontrole niet,  dat is niet het grote probleem. 

Reputatie 7
Badge +3

Symbolische maatregelen hebben wel degelijk een psychologisch effect.

Reputatie 6

Symbolische maatregelen hebben wel degelijk een psychologisch effect.

Absoluut !

Maar op mij toch vooral ‚ÄúOw, shit‚Ķ de Boven ons Gestelden begrijpen er de ballen van !‚ÄĚ

...uiteraard bedoel ik in mijn eerste reactie: elk risico uitsluiten (...) lijkt mij meegenomen…

En niet alleen voor reizigers, ook voor het personeel.

En via welke weg overdracht van het virus ook kan plaatsvinden, daar waar je een simpele maatregel kan nemen lijkt me het voor de hand liggen. Of het OV moet platgelegd worden….

Badge

...uiteraard bedoel ik in mijn eerste reactie: elk risico uitsluiten (...) lijkt mij meegenomen…

En via welke weg overdracht van het virus ook kan plaatsvinden, daar waar je een simpele maatregel kan nemen lijkt me het voor de hand liggen. Of het OV moet platgelegd worden….

Dan blijf ik morgen wel thuis, om elk risico dat ik als treinpersoneel besmet wordt uit te sluiten.

Goed plan !!! :grin:

Dan blijf ik morgen wel thuis, om elk risico dat ik als treinpersoneel besmet wordt uit te sluiten.

Goed plan !!! :grin:

In Itali√ę is het OV overigens niet plat gelegd. Maar passagiers worden vooraf wel gecontroleerd.

Met de vandaag aangekondigde maatregelen in Nederland zal het wel rustiger worden in het OV vermoed ik. Daarmee word de kans op OV-besmetting ook weer kleiner.

Het meewerken aan dit reizigersonderzoek is geheel vrijwillig, u hoeft uw kaartje dus niet te geven.

Maar als u bang bent op deze manier besmet te raken dan zou ik als ik u was er ook bij stilstaan wat u gedurende de dag verder allemaal aanraakt waar ook andere mensen aan hebben gezeten.  Dit is vaak meer dan u vooraf denkt.

Ik denk dat het risico om in de trein te reizen en omringt zijn door grote groepen mensen een veel groter risico vormt in het oplopen van het Corona virus.

Dag Jeroen,

Het punt was geloof ik niet dat het besmet raken zelf een groot probleem is maar eerder het verspreiden van het virus. Zoals bekend is het virus voor een kleine groep schadelijker dan voor het gros van de bevolking. Het feit dat er een groot deel gelijk ziek wordt (al of niet ernstig) is echter problematisch. Het verspreiden van het virus via een kaartcontrole/reizigersonderzoek is dus wel degelijk iets wat vermeden dient te worden. Reizen met openbaar vervoer is immers niet altijd een keuze en de verantwoordelijkheid ligt bij de spoorwegen om zoveel mogelijk risico's weg te nemen (wat ze ook al erg serieus aan het doen zijn). Er zijn toegangspoorten op het station, deze zijn reeds erg effectief jegens zwartrijders dus mijns inziens kunnen actieve controles tijdelijk worden gestaakt.

Veel gezondheid gewenst en een fijne dag! 

Badge

@KCCFmn  Die toegangscontroles zijn ook te omzeilen en niet overal staan er poortjes en helaas zijn er in dit soort periodes altijd meer mensen die er misbruik van maken dan in gewone periodes omdat ze nu denken dat niemand controleert. 

Reageer