beantwoord

corona, trein te kort voor social distancing

• 31 maart 2020
  • 16 reacties
  • 434 Bekeken

Beste NS,

Ik ben werkzaam in de zorg en reis dagelijks vanaf station Almere Poort. Wat opvalt is dat tijdens de Corona-crisis de treinen korter zijn dan voor deze crisis waardoor de door de overheid opgelegde social-distance onmogelijk is.

Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Peter K

icon

Beste antwoord door Jouke NS 31 maart 2020, 10:48

Dit is echt een issue aan het worden. De treinen moeten (op sommige lijnen) gewoon langer klaar.

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn, Trein-D. We werken er hard aan om goed in kaart te hebben welke treinen en trajecten het betreft en verlengen de treinen waar mogelijk. Onze collega's van de regievoering hebben dagelijks contact met de HC's en vragen voor elk traject na welke treinen problematisch zijn. Die treinen worden zo snel mogelijk verlengt. Informatie vanuit reizigers, zoals Peter K hier geeft, blijft echter ook belangrijk. @Peter K  ik zet je melding door, bedankt voor de input. 

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De treinen zijn korter omdat er minder reizigers zijn. Toch blijken een aantal lijnen drukker dan verwacht. Wanneer u aangeeft welk traject om welke tijd druk is dan kunnen er maatregelen genomen worden.

U kunt dat hier melden of via Twitter.

Ik stapte in op Almere Poort richting Hoofddorp om 6.54 uur. Deze trein was echt te vol

Vandaag een uur later dan ik normaliter reis.

Reputatie 7
Badge

Dit is echt een issue aan het worden. De treinen moeten (op sommige lijnen) gewoon langer klaar.

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn, Trein-D. We werken er hard aan om goed in kaart te hebben welke treinen en trajecten het betreft en verlengen de treinen waar mogelijk. Onze collega's van de regievoering hebben dagelijks contact met de HC's en vragen voor elk traject na welke treinen problematisch zijn. Die treinen worden zo snel mogelijk verlengt. Informatie vanuit reizigers, zoals Peter K hier geeft, blijft echter ook belangrijk. @Peter K  ik zet je melding door, bedankt voor de input. 

Reputatie 7
Badge

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn, Trein-D. We werken er hard aan om goed in kaart te hebben welke treinen en trajecten het betreft en verlengen de treinen waar mogelijk. Onze collega's van de regievoering hebben dagelijks contact met de HC's en vragen voor elk traject na welke treinen problematisch zijn. Die treinen worden zo snel mogelijk verlengt. Informatie vanuit reizigers, zoals Peter K hier geeft, blijft echter ook belangrijk. @Peter K  ik zet je melding door, bedankt voor de input. 

Ooh joh beste Jouke NS. Jij kan hier natuurlijk ook niks aan doen hoor. :relieved::thumbsup_tone5:

De mensen die over de treinlengtes gaan vergissen zich nu gewoon erg. En dat is wel jammer. Zeker voor de reizigers die wel gebruik moeten maken van de trein vanwege werk. Zoals zorgmedewerkers. Voor de zorgmedewerkers is dit wel heel erg sneu vind ik.

Ooh joh beste Jouke NS. Jij kan hier natuurlijk ook niks aan doen hoor. :relieved::thumbsup_tone5:

De mensen die over de treinlengtes gaan vergissen zich nu gewoon erg. En dat is wel jammer. Zeker voor de reizigers die wel gebruik moeten maken van de trein vanwege werk. Zoals zorgmedewerkers. Voor de zorgmedewerkers is dit wel heel erg sneu vind ik.

Dat is exact de reden waarom we er zo bovenop zitten. Ook wij zien dat er treinen te kort zijn en maken hier continue werk van. En geloof me, ook de regievoerders zitten hier bovenop. 

Reputatie 7
Badge

Dat is exact de reden waarom we er zo bovenop zitten. Ook wij zien dat er treinen te kort zijn en maken hier continue werk van. En geloof me, ook de regievoerders zitten hier bovenop. 

Oke nou dat doet mij erg goed om te horen beste Jouke NS. :relieved::thumbsup:  Jullie staan er teminste niet onverschillig in zie ik al. Dat siert jullie. :muscle_tone2:

Badge

Het meest trieste is dat dit vooral veroorzaakt wordt door grote aantallen reizigers die niet inchecken, de cijfers van de in-/uitcheck corresponderen niet met de waarnemingen in de treinen.  Nu worden er dus aanpassingen in de planning gedaan op alle meldingen vanuit de diverse kanalen omtrent te drukke treinen, terwijl dit normaal gebeurt op basis van de in-/uitcheck gegevens. 

Reputatie 7
Badge +3

Dus de druktemelder heeft normaal gesproken helemaal geen zin? :wink:

Als dit echt waar is, is dat wel heel erg triest. Ik kan me best voorstellen dat er een aantal mensen misbruik maakt van de situatie, maar “grote aantallen"? Ik ken het traject niet goed, zijn daar veel stations zonder poortjes?

Badge

De druktemeter heeft wel zin omdat meerdere meldingen per trein in de druktemeter aangeeft dat deze trein specifieke aandacht nodig heeft.  Dan wordt zo'n trein extra gemonitord omdat er dan blijkbaar een verschil is tussen de data uit de systemen en de werkelijke bezetting van de trein.

Helaas zien we ook veel meer mensen tailgaten, er is helaas altijd een groep mensen die van situaties gebruik maken op een manier die niet de juiste is.  En er zijn natuurlijk nog vele andere mogelijkheden om toch op perrons/stations te komen zonder inchecken. :pensive:

Het meest trieste is dat dit vooral veroorzaakt wordt door grote aantallen reizigers die niet inchecken, de cijfers van de in-/uitcheck corresponderen niet met de waarnemingen in de treinen.  

Volgens mij heb ik alleen hier al in meerdere topics gelezen over de stijging van het aantal zwartrijders en een groter gevoel van onveiligheid. Echt een verrassing hoeft dat niet te zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Aangezien er nu veel mensen nietreizen zal het aantal zwartreizigers procentueel misschien hoger zijn. En er zullen lieden zijn die nu misbruik van de situatie maken dat er niet gecontroleerd wordt. 

Volgens mij heb ik alleen hier al in meerdere topics gelezen over de stijging van het aantal zwartrijders en een groter gevoel van onveiligheid. Echt een verrassing hoeft dat niet te zijn.

Misschien is het met name triest te noemen. Dat mensen het nodig vinden om misbruik te maken van de huidige situatie. 

Misschien is het met name triest te noemen. Dat mensen het nodig vinden om misbruik te maken van de huidige situatie. 

Er is hier denk ik niemand die dat zal ontkennen, neemt niet weg dat het probleem bestaat en nu meer ellende veroorzaakt dan in een reguliere dienstregeling en wat niet afgedaan kan worden door het triest te noemen.

Reputatie 7

Tk.

Treinen gaan verlengd worden op dat traject. Het signaal is dus opgepakt en het wordt opgelost.

Reputatie 7
Badge +3

Tk.

Treinen gaan verlengd worden op dat traject. Het signaal is dus opgepakt en het wordt opgelost.

Plus extra controle? 😉

Reageer