beantwoord

Corona virus

• 2 maart 2020
  • 84 reacties
  • 7586 Bekeken

Toon eerste bericht

84 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het is al jaren zo dat er geklaagd wordt dat er te weinig gecontroleerd wordt. Misschien wordt er nu inderdaad nog minder gecontroleerd, of is het gewoon net zo weinig en wordt het nu gelinkt aan het Corona virus. Maar of er nu wel of niet minder gecontroleerd dan anders vind ik niet echt een heel groot punt. Wat ik belangrijker vind is dat er reizigers zijn die zich misschien wel geruster voelen dat NS personeel mogelijk uit voorzorg minder controleren en dat het personeel voorzichtiger is. Wellicht zijn er ook meer ziektemeldingen onder het NS personeel waardoor er op lange treinen waar normaal 2 HC op zitten nu maar 1 HC beschikbaar is. Het is nu even een bijzondere situatie en ik denk dat we daar met zijn allen even begrip voor moeten hebben.

Reputatie 6

Dan is Arriva toch een stapje verder, al is daar (nog) geen Corona :slight_smile:

https://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10402408/zelfrijdende-trein-arriva-rijdt-voor-het-eerst-met-passagiers

De Belgen hebben al jaaaren zelfrijdende treinen.

Vooral in de provincies Namen en Luxemburg.

Aan het einde van de heuvel kan er dan meestal wel weer eentje inspringen om de rem erop te zetten.

Reputatie 5
Badge

@Ferdinand Delasoie De link die in je post staat verwijst naar een trein met eenmansbediening, waarbij dus geen conducteur aanwezig is en de taken van de conducteur door de machinist worden uitgevoerd.

Het is geen zelfrijdende trein. Infrabel is pas in november 2019 begonnen met voorbereidingen treffen voor zelfrijdende treinen en dat filmpje is al ouder dan 2019.

Reputatie 6

Andersom, loklok.

De trein was vertrokken zonder machinist.

En met de deuren open. Je ziet de beelden de eerste seconde in het filmpje.

Kaartcontrole beperken/afraden lijkt mij een verstandige maatregel, ook buiten Brabant. Elk risico op het overbrengen van het virus lijkt mij meegenomen. Of conducteurs instrueren geen kaarten meer zelf aan te nemen. Doe in ieder geval even geen reizigersonderzoeken meer (niet iedereen weet dat dat niet verplicht is daaraan mee te doen). Het risico op meer zwartrijders dan maar accepteren. Veel mensen zijn toch afhankelijk van het openbaar vervoer en kunnen niet (altijd) thuiswerken. 

Reputatie 6
Badge

Kaartcontrole beperken/afraden lijkt mij een verstandige maatregel, ook buiten Brabant. Elk risico op het overbrengen van het virus lijkt mij meegenomen. Of conducteurs instrueren geen kaarten meer zelf aan te nemen. Doe in ieder geval even geen reizigersonderzoeken meer (niet iedereen weet dat dat niet verplicht is daaraan mee te doen). Het risico op meer zwartrijders dan maar accepteren. Veel mensen zijn toch afhankelijk van het openbaar vervoer en kunnen niet (altijd) thuiswerken. 

En dat is wat controleurs in het hele Nederlandse OV nu ook zullen doen:

https://www.treinenweb.nl/news/8275/controleurs-pakken-geen-chipkaarten-en-reisbewijzen-meer-aan.html. Daarnaast worden er ook de standaard maatregelen van het RIVM vertoond op de schermen indien het mogelijk is.

Ook bij reizigersonderzoeken zou dit prima kunnen, omdat het dezelfde handelingen zijn bij een controle, echter is het geven… en in dit geval het laten scannen.. van het vervoersbewijs niet verplicht, en dat was het ook al nooit. Maar het moet eigenlijk geen belemmering worden vanwege de Corona… ;-)

Dank voor je reactie, Aar. Nuttig dat vanaf vandaag controleurs zelf geen kaarten meer aannemen maar de scanner ‘aanbieden’.

Weet je...  Je kan ech wal blijven piepen over dat verdomde k#€) =%te virus maar als je, je gwn vermand en je kop d'r bij houd dan laat je je niet gekker makuh als dat je al bent.... Want als de pleuris egt uit breekt... Dan ben je.. en geloof me.. ech wal..veel te laat.... Dus fuck the Corona en keep your head up.. 

Wij leven in rare tijden. Mijn topic was dus zo gek niet. In ieder geval ben ik geen schreeuwer in de woestijn; nu komt de oproep om afstand van elkaar te bewaren en rekening te houden met elkaar ook van de Premier; en vanavond zou de koning nog zijn bijdrage leveren. Voor ons allen, veel sterkte de komende tijd. #coronacrisisNedeland #afstandhouden 😷💪✊

Reageer