beantwoord

Coronamaatregelen vanaf 29 september

• 30 september 2020
  • 3 reacties
  • 328 Bekeken

Ik begrijp niet helemaal wat vanaf gisteren nou wel en niet mag qua reizen met de trein. Ik heb begrepen van de persconferentie afgelopen maandag dat we net als in maart geen niet noodzakelijke reizen mogen maken. Verschillende mensen die ik heb gesproken begrepen echter dat dit alleen geldt als je naar Amsterdam, Rotterdam, Schiphol of Den Haag wil.

Mag ik voor m'n lol per trein rondjes rijden door Nederland zolang ik de randstad mijdt of moet ik daarmee wachten tot de maatregelen weer versoepeld worden?

icon

Beste antwoord door Thom 30 september 2020, 08:41

U mag rijden wat u wilt, zolang u maar een mondkapje op zet en houdt, de anderhalve meterregel voor zover mogelijk in acht neemt en op de plaatsen bij het raam gaat zitten als het even kan. 

De Randstad mijden is niet verplicht, maar in de risicogebieden is het wel extra uitkijken. Duitsland verplicht mensen die er vandaan komen in quarantaine te gaan,  tot ze getest zijn. Er is echt wel wat aan de hand. Mondkapje op en verstand gebruiken. De gevolgen kunnen nu eenmaal fors zijn. Dat ontraden is niet voor niks. Nederland is verder echt wel mooi en wie weet zelfs veel mooier dan in de grote steden. In ieder geval minder onveilig.

Zelf blijf ik zonder meer thuis en vermijd reizen met de trein. Contacten onnodig opzoeken is onverstandig, althans naar mijn mening. Persoonlijk zou ik zeker niet gaan omdat de keuzedag zo nodig op moet.

Mogelijk heeft u wat aan deze informatie, 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U mag rijden wat u wilt, zolang u maar een mondkapje op zet en houdt, de anderhalve meterregel voor zover mogelijk in acht neemt en op de plaatsen bij het raam gaat zitten als het even kan. 

De Randstad mijden is niet verplicht, maar in de risicogebieden is het wel extra uitkijken. Duitsland verplicht mensen die er vandaan komen in quarantaine te gaan,  tot ze getest zijn. Er is echt wel wat aan de hand. Mondkapje op en verstand gebruiken. De gevolgen kunnen nu eenmaal fors zijn. Dat ontraden is niet voor niks. Nederland is verder echt wel mooi en wie weet zelfs veel mooier dan in de grote steden. In ieder geval minder onveilig.

Zelf blijf ik zonder meer thuis en vermijd reizen met de trein. Contacten onnodig opzoeken is onverstandig, althans naar mijn mening. Persoonlijk zou ik zeker niet gaan omdat de keuzedag zo nodig op moet.

Mogelijk heeft u wat aan deze informatie, 

Reputatie 7
Badge +3

Alleen reizen naar Amsterdam, Rotterdam en Den Haag wordt afgeraden. Maar daar is helemaal geen controle op dus u kunt ook daar  gewoon naar toe gaan. Feitelijk verandert er niets.

Reputatie 7
Badge +3

Er wordt door de overheid gevraagd het aantal reizen te verminderen. Dat zou opgevat kunnen worden als alleen als het noodzakelijk is te gaan reizen. Niet voor niets wordt gevraagd om zoveel mogelijk thuis te werken.

Daarnaast wordt zoals @Tamzin aangeeft reizen naar Den Haag, Rotterdam en Amsterdam afgeraden.

Reageer