beantwoord

Coronavirus maatregelen (protocols)

• 8 augustus 2020
  • 3 reacties
  • 157 Bekeken

Hallo, 

Mijn naam is George en ik reis dagelijks met de ns tussen Rotterdam en Amsterdam.  Gisteren reisde ik met de 12.26 IC direct vanaf Rotterdam naar Amsterdam.  Een vervoerbewijs check is geweest in de trein en ik merk dat er geen handschoen zijn gebruikd en geen dksknfectie is gebeurt tussen het aanraken van ov chipkaarten.  Vroeger was het checken gedaan zonder het chipkaart aan te raken.  Ik vind dat persoonlijk prettiger en veiliger.  Is er ergens waar ik kan vinden wat voor maatregelen zijn via NS genomen voor de veiligheid van reizigers.  Vriendelijk dank voor uw reactie. 

icon

Beste antwoord door Loes 8 augustus 2020, 14:34

Wij hebben wel onze werkinstructies en we moeten proberen te voorkomen om kaarten aan te pakken. Toch zit dit dusdanig verankerd in onze gewoontes, dat ik veel collega's hiermee zie worstelen. Na elke gepakte kaart je handen desinfecteren is geen optie, dan blijft er niets over van je handen.

Handschoenen zijn ook geen optie, want die desinfecteer je nooit namelijk.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet niet hoe er precies gecontroleerd werd, maar de bedoeling is dat je zelf je ov-chipkaart voor het scanapparaat houdt.

Op deze pagina kun je zien wat voor (andere) maatregelen er genomen zijn.

Reputatie 7
Badge +3

De enige Coronamaatregelen die NS hanteert is op stations en perrons 1,5 m afstand, in de trein mondkapjes en voldoende water,zeep,handdoekjes op de toiletten.

Voor je eigen veiligheid kun je zelf desinfectiemiddelen meenemen.

Wij hebben wel onze werkinstructies en we moeten proberen te voorkomen om kaarten aan te pakken. Toch zit dit dusdanig verankerd in onze gewoontes, dat ik veel collega's hiermee zie worstelen. Na elke gepakte kaart je handen desinfecteren is geen optie, dan blijft er niets over van je handen.

Handschoenen zijn ook geen optie, want die desinfecteer je nooit namelijk.

Reageer