beantwoord

Correctietarief: Vertrek- en aankomststation zijn gelijk

• 6 March 2015
  • 4 reacties
  • 575 Bekeken

Ik rijs van Hilverusm naar Amsterdam Bijlmer Arena met overstap in Duivendrecht waar ik vaak de metro pak.

Ik heb een NS-Business Card van mijn werkgever en ik werd van onze HR afdeling benaderd met een vraag over "vaak vergeten in en uit te checken". De rede die ik in MijnNS vind is heel anders, namelijk "'Correctietarief: Vertrek- en aankomststation zijn gelijk: Duivendrecht. Periode van vrije uitgang is verstreken." (zie bijgaande XLSX).

Googelend vond ik het volgende:

https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/instaptarief-kwijt-basistarief-betalen-1881

Blijkbaar denkt de NS dat wij niet op een zelfde dag twee keer in en uit kunnen checken. Dat is een officieel herkend software fout dat trouwens meer dan 9 maanden loopt !
😠
icon

Beste antwoord door Inge NS 10 March 2015, 16:51

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Enric,

Als er bij je account wordt aangegeven dat het vertrek- en aankomststation gelijk zijn, dan gaat er waarschijnlijk wel wat mis, hiervoor wordt namelijk elke keer
0,01 cent correctietarief in rekening gebracht.

Ben je wel op de hoogte dat je met dit abonnement alsnog moet in- en uitchecken op je vertrek- en eindstation? Daarnaast als je overstapt van NS naar
een andere vervoerder, is het ook de bedoeling dat je eerst uitcheckt bij de NS en daarna incheckt bij de metro, misschien dat het daar misgaat?
Ik ben vanzelfsprekend op de hoogte dat in en uit moet checken: Ik rijs vanaf Hilversum waar de poortjes dicht zijn. En in het geval dat ik niet in de metro incheck (of niet van de NS uitcheck) zou ik een boete van 20 EUR krijgen... en in elk geval is mijn aankomstation Amsterdam Bijlmer Arena.

Het enige wat er mis kan gaan is dat NS het instaptarief berekend wanneer ik van de NS naar de GVB om stap en daarna weer in/uit check, dat gebeurt af en toe wanneer de metro of de trein te laat zijn, maar het is sowieso geen FOUT omdat _ik_ keurig in en uit check en de NS hoeft zich niet ermee te bemoeien hoeveel tijd ik tussen inloggen en uitloggen op het perron blijf, bijzonders wanneer er rede is van MINUTEN.

En als de instap en uitstaptijd de zelfde zijn zou de rijs worden GEANULEERD niet berekent.
Normaliter brengt de NS de correctieboete in rekening wanneer er meer dan 60 minuten zit tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Ik maak echter op dat daarvan bij u geen sprake is.
Kunt u een voorbeeld geven van een gedeelte van de reishistorie waar het correctietarief wordt getoond?
@Enric Martinez: Weet je zeker dat je in Amsterdam Bijlmer of Duivendrecht wel in- of uitcheckt? In dat geval mag je mij een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer, de data en trajecten waar het om gaat en je IBAN + tenaamstelling. Ik ga het dan voor je laten uitzoeken door de afdeling Business. Als je op mijn gebruikersnaam 'Inge NS' klikt, kom je op mijn profiel terecht, waar je mij via de blauwe knop 'Stuur bericht' een privébericht kunt sturen.

Reageer