hallo,
ik ben vrijdag 25-11-2022 door een conducteur gecontroleerd op mijn vervoersbewijs. ik liet mijn studenten ov zien maar voor mijn fiets had ik geen vervoersbewijs. ik was echter niet op de hoogte dat ik een kaartje voor die fiets moest kopen. gewoon onwetend dus. hiervoor heb ik een boete gekregen van 57,50 euro. ik heb netjes meegewerkt zoals de conducteur dat van mij vroeg. en mijn ID netjes laten zien. achteraf gaf de conducteur mij de tip om te bellen als ik de boete binnen kreeg. dan kan ik het laten kwijtschelden want het was de eerste keer voor mij dat ik een boete kreeg. ik bedankte hem voor de tip en wenste hem nog een fijne werkdag.
ik heb het nummer gebeld en de vrouw van de klantenservice kon mij niet helpen. ik belde daarom nog een keer in de hoop dat een andere werknemer mij zou kunnen helpen. dezelfde vrouw nam op en toen ik mijn naam vertelde hing ze weer op.
nu is mijn vraag: is het nu nog mogelijk mijn boete kwijt te schelden. en is het gebruikelijk dat de NS klantenservice zo doet?
gr Simon
Beste antwoord door mrfreeze
Bekijk origineel