beantwoord

dag retour dal

Kun je met de dagretour dal zelf bepalen via welke stations je naar het eindstation gaat?

icon

Beste antwoord door Momo 29 juli 2021, 16:16

Anders misschien op de heenreis met overstap in Almelo, dan kom je langs Deventer, en op de terugreis met overstappen in Zwolle, dan kom je langs Amsterdam Zuid en Hoofddorp (al stopt de IC niet in Hoofddorp).

Overigens zie ik voor morgenochtend 1 reisadvies (om 9:01) met overstappen in Almelo en Amsterdam Zuid, heeft denk ik te maken met de werkzaamheden bij Amersfoort en de aangepaste dienstregeling daarvoor. Dat is normaal dus geen toegestane route, maar wil je toevallig morgenochtend die reis maken dan zou het mogen, want wordt aangegeven in de reisplanner.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3

Als de 'via'-stations liggen op de door de NS reisplanner aangeven routes van jouw begin- tot eindpunt dan mag dat.

Van waar tot waar via waar wil je reizen? Kunnen we eventueel meekijken. 🙂

Ze wou van Vroomshoop naar Den Haag 

Maar dan via Apeldoorn Utrecht Amsterdam Hoofddorp 

Reputatie 7
Badge +1

De route afleggen zoals ze dat voorstelt is niet toegestaan.

Als je via Apeldoorn wilt reizen, dan is de logische route via Almelo, Amersfoort, Utrecht, Gouda naar Den Haag. Je komt dan niet langs Amsterdam en Hoofddorp.

En als je via Amsterdam/Hoofddorp wilt reizen neem je de route die via Zwolle, Almere, Schipholen Leiden gaat, maar dan kom je niet langs Apeldoorn en Utrecht.

Vanuit Amersfoort via Amsterdam naar Den Haag wordt namelijk gezien als omreizen en dat is niet toegestaan zonder het juiste tarief er voor te betalen.

Bedankt voor de reactie, dan zal het vast goed komen. Ze kan dus gewoon als begin route Vroomshoop in voeren en als eind route Den Haag en dan is het goed.

Reputatie 6
Badge

Nou nee dus, het komt me voor dat je nou niet goed gelezen hebt. Veelal moet je voor dit soort kaartjes-zowel aan de automaat als via de site, nl. KIEZEN welke route jue gaat nemen-vooral ook al omdat er hier sprake is van meer als 1 vervoerder en die azen allemaal helemaal op de sentjes.

Overigens kan je met gewoon saldo op de chipkaart zonder problems kriskras reizen als je op de breekpunten maar netjes Uit+Insjekt.

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor de reactie, dan zal het vast goed komen. Ze kan dus gewoon als begin route Vroomshoop in voeren en als eind route Den Haag en dan is het goed.

Nou nee, dan is het niet goed als ze via Apeldoorn, Utrecht, Amsterdam, Hoofddorp maar Den Haag wilt reizen. Op die route is het dagretour niet geldig. Ze mag alleen via de in de reisplanner aangegeven route nemen tussenbegin- en eindstation.

Badge +3

Met een enkeltje Utrecht - Amsterdam Zuid erbij mag je wel de geplande route afleggen.

Je mag dan alleen niet met de trein naar Amsterdam Centraal, maar dat kan vanaf Amsterdam Zuid (of Bijlmer ArenA) met de metro.

Reputatie 7
Badge +3

Anders misschien op de heenreis met overstap in Almelo, dan kom je langs Deventer, en op de terugreis met overstappen in Zwolle, dan kom je langs Amsterdam Zuid en Hoofddorp (al stopt de IC niet in Hoofddorp).

Overigens zie ik voor morgenochtend 1 reisadvies (om 9:01) met overstappen in Almelo en Amsterdam Zuid, heeft denk ik te maken met de werkzaamheden bij Amersfoort en de aangepaste dienstregeling daarvoor. Dat is normaal dus geen toegestane route, maar wil je toevallig morgenochtend die reis maken dan zou het mogen, want wordt aangegeven in de reisplanner.

Beste lezer, 

Ik wil graag van nijmegen naar rotterdam reizen via eindhoven. Is dat mogelijk met een dal retour kaart? 

of moet ik vanuit een bepaalde station 🚉 een kaartje betalen extra? 

Ik hoor graag van u/jullie,

groetjes!!

Reputatie 7
Badge +4

U moet de route volgen die in de reisplanner wordt aangegeven. Het kan zowel heen als terug via Breda of Arnhem/Utrecht. U moet als u naar Eindhoven wilt de reis Den Bosch-Eindhoven bijkopen.

Tegenwoordig zijn de actiekaartjes veelal dagretours, en dus geen dagkaarten waarmee u onbeperkt kunt reizen. De route of routes  die de reisplanner aangeeft is of zijn verplicht.

Badge +3

Ik zou er mee oppassen om een enkeltje Den Bosch - Eindhoven bij te kopen en daarna verder te reizen van Eindhoven naar Tilburg (en verder naar Rotterdam).

Bij controle tussen Eindhoven en Tilburg zit je dan ‘fout’, dus om die route helemaal ‘legaal te doen’ moet daar nog een enkeltje Eindhoven - Tilburg bij.

Wat je ook kunt doen is een dagretour Venlo - Rotterdam kopen (die route loopt via Eindhoven), en dan op eigen kosten (ov-chipkaart of e-ticket) van Nijmegen naar Venlo met Arriva.

Reputatie 3

Dat actiekaartje Dagretour Dal is typisch weer zon mislukt artikel.

Waarom is dat niet gewoon een dal dagkaart voor dezelfde vaste prijs, zoals tot vorig jaar.

Nu geef ik vaak Maastricht - Groningen op als retourkeuze om zo maximale flexibiliteit te hebben terwijl ik wellicht maar van Eindhoven naar Zwolle ga.

Reageer