Dagje Emmen

• 25 oktober 2020
  • 7 reacties
  • 294 Bekeken

Gisteren een dagje Emmen/Groningen gedaan met de trein vanuit Heemskerk. Wat mij helaas wederom is opgevallen deze treinreis. 

1. Op de heenweg naar Emmen totaal geen NS/personeel gezien (dus ook niet langslopend) tussen Heemskerk en Zwolle
  2. Vanaf Zwolle met blauwnet gereisd en daar wel controle door 2 dames. Deze lieten zich dan wel weer in de luren leggen door een vrouw met een OV-fiets in de trein die omstandig begon uit te leggen dat ze dacht dat die fiets dan ook met het OV mee mocht. Ik vond het een beetje naief maar goed. Ze werd uiteindelijk overigens wel in Emmen-Zuid de trein uitgezet met het verzoek om alsnog een kaartje te kopen. Bij mij in de 1e klasse werd ook nog iemand naar de 2e klasse verwezen. Dus zo kan het toch ook nog in deze crisis.
  3. Op de terugreis vanuit Groningen (Emmen-Groningen per bus). ook geen controle. Ik wilde in Zwolle eigenlijk overstappen op de trein naar Den Haag (19.15uur). Aan de overzijde stond de trein er wel maar op de borden stond te lezen: Niet instappen. In de trein waarin ik zat werd niets omgeroepen. Ik zie nu in rijdendetreinen.nl dat deze trein van spoor 1 is vertrokken.
  4. Op Groningen tot slot riep de conductrice dat ze van buitenaf had gezien (ik heb haar inderdaad langs de trein zien lopen) dat er veel mensen de mondkapjes op hun kin hadden en dat er veel mensen maaltijden zaten te nuttigen en dat dit toch echt niet de bedoeling was. Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze in ieder geval minimaal 1 keer op het stuk tussen Groningen en Amersfoort een keer zou langskomen. Helaas dus ook weer niemand gezien.

7 reacties

Badge

Open je nu werkelijk weer een nieuw topic om wederom te klagen over de zichtbaarheid van de Hc, je weet zelf dat dit niet de bedoeling is op deze community aangezien er al ruim voldoende van dit soort topics zijn.

De regionale vervoerders hebben de controle verplichting in de concessie staan, voldoen ze niet aan een x percentage aan controles dan levert ze dat een boete op. Dat maakt ook verschil in de benadering vanuit de directie.

De Hc's van de NS begeven zich gewoon in de ruimte die ze krijgen vanuit de directie, dit is ook al meermalen aangegeven in de andere topics.  Daarnaast wil de directie van de NS in de toekomst gaan werken met minder Hcs op de treinen en zul je ze ook amper nog gaan zien. Wen er maar aan.

Reputatie 7
Badge +3

Daarnaast wil de directie van de NS in de toekomst gaan werken met minder Hcs op de treinen en zul je ze ook amper nog gaan zien.

Heel verstandig want conducteurs die niet controleren voegen niets toe behalve kosten. 

Reputatie 7
Badge +4

Het lijkt me verstandiger te investeren in een beleid met conducteurs die controleren en handhaven. Dat mag wel wat kosten en de maatschappelijke winst is groot. De ergernis over dit beleid is algemeen, en een klap in het gezicht van de betalende reizigers. De betalende reizigers op 1,2 en 3. Zij moeten worden beloond en gewaardeerd. Het zijn de mensen die het vervoer overeind houden.

Er is niks mis mee als de reiziger moet bewijzen dat het echt een klant is. Een zwartrijder verdient de naam reiziger niet.

Reputatie 7

Daarnaast wil de directie van de NS in de toekomst gaan werken met minder Hcs op de treinen en zul je ze ook amper nog gaan zien. Wen er maar aan.

De reiziger op 1, ha ha. De NS-treinen worden zo meer en meer een vrijplaats. Er lopen een hoop wazige en vreemde figuren rond hoor, voor wie ik liever even ga verzitten. Regels zeggen zonder structurele handhaving niet veel, dan zijn die er slechts voor de vorm. Er zijn genoeg mensen die gewoon met onjuist vervoerbewijs 1e klas gaan zitten of gewoon zonder enig kaartje instappen. Of niet kunnen inchecken door te weinig saldo maar dan toch gewoon instappen. Een paar dagen terug had ik nog twee mannen die snel achter mij aan door het poortje het station uitgingen. Weer lekker een tientje uitgespaard dus. Er kraait geen haan naar. En dan de harde muziekdraaiers en onder invloed verkerende lui in je bijna lege coupé. De nette, betalende klant moet dit soort dingen dus maar lijdzaam aanvaarden blijkbaar. 

Open je nu werkelijk weer een nieuw topic om wederom te klagen over de zichtbaarheid van de Hc, je weet zelf dat dit niet de bedoeling is op deze community aangezien er al ruim voldoende van dit soort topics zijn.

De regionale vervoerders hebben de controle verplichting in de concessie staan, voldoen ze niet aan een x percentage aan controles dan levert ze dat een boete op. Dat maakt ook verschil in de benadering vanuit de directie.

De Hc's van de NS begeven zich gewoon in de ruimte die ze krijgen vanuit de directie, dit is ook al meermalen aangegeven in de andere topics.  Daarnaast wil de directie van de NS in de toekomst gaan werken met minder Hcs op de treinen en zul je ze ook amper nog gaan zien. Wen er maar aan.

Ja Jeroen ik ben het met je eens dat er genoeg topics over zijn. Als NS nu ook eens actie zou ondernemen zouden dit soort topics ook minder geplaatst worden. De overlast gevende reizigers die Rene74 hierboven noemt had ik ook moeiteloos kunnen toevoegen want die heb ik gisteren ook meerdere keren ervaren. Reizigers weten dat NS volledig faalt in controle inmiddels en vooral de jongeren profiteren daarvan door gewoon in de 1e klas te gaan zitten. Waarom kunnen de regionale vervoerders wel controleren en NS niet. Omdat het niet in de concessie staat hoeven we dus niet te controleren??? Ik vind het wel een heel armetierig argument. 

Reputatie 7
Badge +3

Er kunnen wat mij betreft niet genoeg topics geopend worden over gebrek aan controle in de NS treinen.

Dat er mogelijk minder hc's ingezet gaan worden, hebben hc's deels aan zichzelf te danken. Al jaren zien zij het controleren niet meer als een van de hoofdtaken.

Badge +3

Stuur maar langs… én je mondkapje op!

Reageer