dal voordeel overstappen | NS Community
beantwoord

dal voordeel overstappen

  • 26 October 2021
  • 3 reacties
  • 1159 Bekeken

Hallo,

Ik heb een dal voordeel abonnement. Nu reis ik elke week van Swalmen naar Eindhoven, de reis begint om 8.50, dus in de spits, in Roermond stap ik over, ik check uit bij arriva en in bij NS, om 8.57 ongeveer. Ik had gelezen dat als je vanaf 8.55 incheckt je met korting reist, of geldt dit niet bij overstappen? Op mijn facturen staat dat ik de volle prijs heb betaald. Weet iemand hoe dit werkt?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 26 October 2021, 12:44

Bekijk origineel

3 reacties

Bedankt voor de reacties, is duidelijk

Reputatie 7
Badge +3

Hoi ElisabethZ,

Als er minder dan 35 minuten tussen uit- en inchecken zit, wordt dit gezien als een overstap en blijft het eerste tarief gelden. Bij de ‘oude’ abonnementen (op saldo), wordt er bij het wisselen van vervoerder (Arriva → NS) wel een nieuw tarief berekend, maar met de huidige Flex-abonnementen is dit niet meer zo.
Het werkt ook andersom, als je vlak voor de spits met korting incheckt, kun je tijdens de spits met korting blijven reizen.

In uw geval is het wellicht voordelig een tweede OV-chipkaart aan te schaffen en die te gebruiken voor het stuk Swalmen - Roermond.

Badge +3

Of je koopt een e-ticket Swalmen - Roermond en checkt in Roermond met korting in bij NS, dan hoef je verder ook niet op te letten met een overstap Arriva - NS met twee ov-chipkaarten.

Reageer