beantwoord

DDNG Duitsland

  • 5 mei 2020
  • 3 reacties
  • 240 Bekeken

Reputatie 3

Kan de NS naast de Belgische DDNG optie niet ook nog een Duitse DDNG optie doen? Voor bijv. De IC Köln - Adam. Die gaat denk ik de capaciteit niet halen met ICNGD (als die word besteld)

icon

Beste antwoord door Julian 5 mei 2020, 10:50

Ik heb geen idee waar je het idee vandaan hebt dat er een Belgische DDNG optie is, dus om dat meteen maar uit de wereld te helpen: die is er niet, net zoals er ook geen Duitse optie is.

De DDNG is bedoeld voor binnenlands treinverkeer en zal vanwege het mogelijke formaat van de trein (nog groter/breder dan de VIRM bovenaan) ook niet naar het buitenland kunnen.

Alleen de ICNG heeft een optie voor België en Duitsland, waarvan de Belgische optie gebruikt gaat worden voor de IC naar Brussel.

 

Edit: als je de optie voor 3kV bovenleidingsspanning bedoelt: die eis is er voor al het nieuwe NS materieel, aangezien er nog altijd een plan is om de bovenleidingsspanning van 1,5kV naar 3kV op te krikken. Op die manier zijn de treinen daar al op voorbereid en als het plan doorgang zou vinden, dan kunnen de treinen eenvoudiger aangepast worden voor die nieuwe spanning. Dat heeft dus niets met rijden in België te maken.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge

Het zou mogelijk kunnen in de toekomst. Wel weet ik dat er ook een optie is voor de ICNG. Dus misschien zien we over een aantal jaar een ICNG-D rijden.

Reputatie 7
Badge +3

Kan de NS naast de Belgische DDNG optie niet ook nog een Duitse DDNG optie doen? Voor bijv. De IC Köln - Adam. Die gaat denk ik de capaciteit niet halen met ICNGD (als die word besteld)

Er zal een blijvende daling van het aantal reizigers zijn na de corona-crisis dus de kans dat NS het komende decennium nog meer nieuw materieel gaat bestellen lijkt me erg klein.

Ik heb geen idee waar je het idee vandaan hebt dat er een Belgische DDNG optie is, dus om dat meteen maar uit de wereld te helpen: die is er niet, net zoals er ook geen Duitse optie is.

De DDNG is bedoeld voor binnenlands treinverkeer en zal vanwege het mogelijke formaat van de trein (nog groter/breder dan de VIRM bovenaan) ook niet naar het buitenland kunnen.

Alleen de ICNG heeft een optie voor België en Duitsland, waarvan de Belgische optie gebruikt gaat worden voor de IC naar Brussel.

 

Edit: als je de optie voor 3kV bovenleidingsspanning bedoelt: die eis is er voor al het nieuwe NS materieel, aangezien er nog altijd een plan is om de bovenleidingsspanning van 1,5kV naar 3kV op te krikken. Op die manier zijn de treinen daar al op voorbereid en als het plan doorgang zou vinden, dan kunnen de treinen eenvoudiger aangepast worden voor die nieuwe spanning. Dat heeft dus niets met rijden in België te maken.

Reageer