beantwoord

de B op een ns trein

• 14 september 2020
  • 13 reacties
  • 348 Bekeken

Ik zat vandaag in de trein en ik zag op een andere trein een B staan normaal zie je dit niet en het lijkt op de B van het merk Bentley. Kan iemand mij vertellen waar die B voor staat?

icon

Beste antwoord door Tochjo 14 september 2020, 19:18

U hebt waarschijnlijk het logo van de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen gezien, wellicht op een internationale trein die rijdt tussen Amsterdam en Brussel.

Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3

U hebt waarschijnlijk het logo van de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen gezien, wellicht op een internationale trein die rijdt tussen Amsterdam en Brussel.

Reputatie 7
Badge +3

Was die trein misschien de IC naar Brussel? Waar zowel het logo voor de Nederlandse als Belgische spoorwegen op staat?

Edit: tochjo is toch weer wat sneller. Foto saven en plakken maakte denk ik net het verschil.

Badge +3

Zie je ook wel eens bij ICE. Soms het NS logo voorop, soms DB.

Ja dat is het dankjullie wel

Maar daar zit het toch net anders @Robert B qua betekenis. Een ICE met een B erop bestaat overigens ook niet.

Reputatie 7
Badge +1

Weet iemand eigenlijk of de ICNG (België variant) ook een NMBS logo op de treinen krijgen naast het logo van NS?

Als er overeenstemming wordt bereikt over een exploitatie in samenwerking met de NMBS zal er vast ook een NMBS logo op de treinen komen.

Reputatie 7
Badge +3

Maar daar zit het toch net anders @Robert B qua betekenis. Een ICE met een B erop bestaat overigens ook niet.

Aanvulling.

Van de Baureihe 406, de ICE 3 geschikt voor internationaal verkeer tussen Duitsland, Nederland en België, zijn er 3 eigendom van NS. Daarom hebben ze het NS-logo op de plaatsen waar je bij de andere treinstellen van de serie DB ziet staan. 

De 3 treinstellen van NS hebben de nummers 4651 t/m 4653. De 4654 is ooit beschadigd geraakt en door NS verkocht aan DB. De totaliteit van ICE 3M-treinstellen is een pool van treinstellen van DB en NS voor de diensten tussen (Basel-) Frankfurt en Amsterdam en die tussen Frankfurt en Brussel. Het is dus mogelijk dat je een Nederlands ICE-treinstel in België ziet rijden. Ze worden in Duitsland ook voor binnenlands verkeer ingezet. De subserie ICE 3MF, geschikt voor verkeer tussen Duitsland en Frankrijk bestaat niet meer. 

Meer details op https://nl.wikipedia.org/wiki/Baureihe_406

Badge +3

Dank voor de aanvulling, dat bedoelde ik.

De ‘Brusselaar’ rijtuigen (toen nog via Roosendaal) waren die rode waar ze nu blauw zijn ongeveer… Tot zover mijn materieelkennis, @Momo dank voor de foto. :laughing:

Reputatie 7
Badge +4

Badge +3

Nightjet testrit (met een Siemens Vectron van NS?) op Wolfheze.

Reputatie 6
Badge

Nightjet testrit (met een Siemens Vectron van NS?) op Wolfheze.

Ik ben benieuwd of er straks nog een NS logo op komt. Geheel geel/blauw spuiten verwacht ik overigens niet. ;)

Reputatie 6

De B van Bentley. Mijn buurman van bij de SNCB is het helemaal eens met je observatie.:grinning:

Reageer