De conducteur is je beste kameraad

• 30 June 2014
  • 5 reacties
  • 305 Bekeken

30 juni 8.20 station Tilburg reeshof op weg naar Delft. Opnieuw technische problemen op de lijn. Voor mij deze maand al de derde keer. Over een uur komt een sneltrein naar Rozendaal die zal stoppen. M'n afspraak valt in duigen. 08.25 de sneltrein naar den haag stopt. blije gezichten. De conducteur helpt een verraste passagier in te checken. Hij zei:"We hadden 20 minuten over door een goederentrein die voor ons zat, en we wisten dat alle perrons vol stonden ook met mensen voor onze intercity. Samen met de machinist hebben we besloten de tussenliggende stations te stoppen" . "Maar krijgt u daar dan geen problemen mee"., vroeg ik. "Ik denk het wel, maar we wilden de mensen niet laten staan". Of het gevaarlijk was kan ik niet inschatten, het leken mij ervaren mensen. Maar met deze zelfdenkende mensen, levend vanuit hun hart durf zie ik de toekomst zonnig tegemoet. Kortom de machinist en conducteur zijn je beste kameraad. Mijneer de directeur wees alsjeblieft zuinig op deze vakmensen want ze zijn het waard.:)

5 reacties

Reputatie 3
Badge
Mooi en terecht compliment.

Doet me denken aan een situatie die ik een paar jaar geleden op Amsterdam Centraal meemaakte.
Er stond een trein met reizigers, maar zonder personeel. Er waren een MCN en een HC die als passagier met die trein mee moesten. Zegt de MCN: "We hebben een trein, ik ben machinist, jij bent conducteur, we gaan rijden." En na overleg met de verkeersleiding zijn we vertrokken. . . .
Badge
30 juni 8.20 station Tilburg reeshof op weg naar Delft. Opnieuw technische problemen op de lijn. Voor mij deze maand al de derde keer. Over een uur komt een sneltrein naar Rozendaal die zal stoppen. M'n afspraak valt in duigen. 08.25 de sneltrein naar den haag stopt. blije gezichten. De conducteur helpt een verraste passagier in te checken. Hij zei:"We hadden 20 minuten over door een goederentrein die voor ons zat, en we wisten dat alle perrons vol stonden ook met mensen voor onze intercity. Samen met de machinist hebben we besloten de tussenliggende stations te stoppen" . "Maar krijgt u daar dan geen problemen mee"., vroeg ik. "Ik denk het wel, maar we wilden de mensen niet laten staan". Of het gevaarlijk was kan ik niet inschatten, het leken mij ervaren mensen. Maar met deze zelfdenkende mensen, levend vanuit hun hart durf zie ik de toekomst zonnig tegemoet. Kortom de machinist en conducteur zijn je beste kameraad. Mijneer de directeur wees alsjeblieft zuinig op deze vakmensen want ze zijn het waard.:)

Beste Ron, wat leuk dat je je positieve ervaring op deze manier met ons deelt. Erg goed om te lezen dat onze collega's jou en andere reizigers zo hebben kunnen helpen.

Vriendelijke groet, Robby
Dag Robby,
Fijn dat je het waardeert. Wil je het artikel ook doorsturen naar je collega's die dezen mensen mogelijk zullen gaan corrigeren.
Alvast hartelijk dank
Doet me goed dit te lezen!
Dit is ook mijn ervaring met de NS. Heb een soortgelijk iets als iskOV meegemaakt een aantal jaren geleden. Iedereen was blij dat de trein alsnog zou vertrekken. Er werd iets omgeroepen in de strekking van: 'Dit is een extra trein. We weten niet precies of we doorrijden naar Alkmaar, maar in ieder geval gaan we naar Uitgeest.' Daar waren veel mensen al een hoop mee geholpen. Het was een snikhete dag, en iedereen wilde graag naar huis.
Reputatie 1
Doet me goed dit te lezen!
Dit is ook mijn ervaring met de NS. Heb een soortgelijk iets als iskOV meegemaakt een aantal jaren geleden. Iedereen was blij dat de trein alsnog zou vertrekken. Er werd iets omgeroepen in de strekking van: 'Dit is een extra trein. We weten niet precies of we doorrijden naar Alkmaar, maar in ieder geval gaan we naar Uitgeest.' Daar waren veel mensen al een hoop mee geholpen. Het was een snikhete dag, en iedereen wilde graag naar huis.

Zo'n ervaring heb ik laatst ook gehad. Was op 16 maart (dag dat je met het boekenweekgeschenk mocht reizen). Ik had de Intercity van Rotterdam naar Groningen (trein 531), maar dat was slechts 1 ICMm-4 trein. Beetje weinig voor dit traject, al helemaal als je met een boekje gratis met de trein mag reizen. Van Rotterdam tot Utrecht viel het mee, maar in Utrecht werd het zo druk dat mensen ook eerste klasse mochten gaan zitten/staan en zelfs daar was het nog veevervoer. Ondertussen klaagde de conducteur zelf ook en riep mensen op om een klacht in te dienen bij NS omdat dit langer niet kon.
Intussen deed hij er alles aan om een extra trein te krijgen. Hij had uiteindelijk iets voor elkaar, maar er kon niets achter onze trein geplakt worden. Daarom werd iedereen die geen haast had verzocht in Amersfoort uit te stappen en daar te wachten op een extra trein. Dat had ik maar gedaan, en toen kwam daar ineens een NID aanrijden om ons verder te brengen naar Zwolle. Wel 10 minuutjes later dan gepland op bestemming, maar wel comfortabel. Met dank aan de conducteur van trein 531!

Reageer