beantwoord

De inzet van het DDZ (Nieuw Intercity Dubbeldekker) op SPRINTER diensten

• 17 december 2014
  • 27 reacties
  • 3148 Bekeken

Ik vind het bacchelijk dat die nieuw Intercities, die zijn bestemd voor INTERCITY DIENSTEN, zijn nog steeds volledig ingezet op de Sprinter tussen Utrecht en Zwolle?

Waarom?

Volgens mij, NS heeft zelf gezegd dat de nieuw treinen wordt ALLEEN ingezet op de Intercity diensten. Inmiddels bijna 3 jaar na de introductie van de DDZ, de DDZ rijdt nog steeds op Sprinter diensten.

Voor de Sprinter Utrecht-Zwolle, ik denk dat de Intercity treinen kunnen worden vervangen door de SLT, SGMm, of wel, de weer-terug-in-dienst-gesteld DD-AR. De vrijgekomen DDZ treinen kunnen dan rijden op de Intercity Den Haag Centraal-Amstedam Centraal, of Amsterdam Centraal-Dordrecht/Vlissingen. Veel beter dan de VIRM-treinen, die NIEMAND vind leuk. De DDZ heeft ook voormalig op dit traject regelmatig dienst gedaan, maar weer uit de materieelinzet gehaald , ten gunste van Sprinter diensten.

Ik hoop dat bij de volgende "klein dienstregeling wijziging" (Januari/Februari 2015) dat de materieelinzet gaat wijziging. Als een regelmatig reiziger tussen Amsterdam en Den Haag, wij willen de nieuw Intercity treinen die zijn bestemd voor Intercity diensten. Je moet de materieel juist en eerlijke inzetten, NS , en Intercity-treinen op een lange, een kronkelige Sprinter dienst is zeker niet juiste.
icon

Beste antwoord door Thijs2 18 december 2014, 09:20

Natuurlijk is een sprinter op een sprintertraject het fijnst. Deze trein is hier immers voor dit soort trajecten ontworpen. Maar, zoals isel al aangeeft, de virm biedt veel meer capaciteit, wat ook wel eens nodig is. Ik zal je wens voor ander materieel op dit traject noteren.
Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 3
DDZ is een prima trein voor sprinterdiensten, maar is echt niet voor IC diensten. DZZ is destijds ook als stoptrein gebouwd. Nu hebben ze ze verbouwd maar de trein heeft nog echt niet het comfort van een intercity. Maar voor de stoptreintjes is het mooi materieel.
Reputatie 7
Badge +3
...

Reageer