De 'klantvriendelijkheid' van de NS

• 14 september 2015
  • 17 reacties
  • 328 Bekeken

Echt NS, wat zijn jullie toch weer vriendelijk voor de mensen! Gisteren na een busreis van 8 uur, wilden we de trein pakken vanuit Breda naar Alkmaar. Jullie site gaf aan, dat de beste route via Rotterdam/Amsterdam was. Prima! Kaartje gekocht, waar je vervolgens al extra toeslag voor moet betalen, omdat er 2 meter via een andere route moet worden gereden. In Rotterdam de Intercity Direct gepakt, onder het mom; dan weten we zeker dat we geen vertraging hebben en onze aansluiting niet missen. Maar ja, bij de NS is uiteraard niks zeker, want vervolgens konden we 3 minuten voor het binnenrijden van het station stil gaan staan. Waardoor we nog 2 minuten overhadden om onze trein naar Alkmaar te halen. Ook goed, dan rennen we wel! Maar vervolgens vindt een van jullie medewerkers het nodig om de deuren al te sluiten, zodat niemand meer de trein in kon. En ondanks dat ze de mensen gewoon op de knop van de deur zag drukken, weigerde ze om de deuren open te maken. Sterker nog, toen de mensen naar haar deur renden, omdat die nog wel open was, floot ze doodleuk en gooide haar deuren ook dicht en liet de trein vertrekken. Wat voor onzin is dit, dat je de deuren niet meer opent voor de mensen die aan komen gerend, terwijl de trein nog niet vertrokken is en je nog niet hebt gefloten?! Hierdoor konden wij dus nog eens een half uur gaan wachten op de volgende trein! Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden, dat jullie je klanten ZO onvriendelijk behandelen!!! En dan probeer je een de NS te bereiken om een klacht in te dienen, en dan zijn jullie non-stop zo druk dat dat niet mogelijk is! Jullie hebben wel het lef om extra toeslag te vragen voor de Intercity Direct, en dan nog kunnen jullie niet op tijd aankomen op de plaats van bestemming. Ik wil dan ook gewoon mijn geld van mijn treinkaartje terug, want ik vind het echt belachelijk dat jullie de deuren voor vertrek al dicht gooien en mensen niet meer de trein in kunnen!!

This topic has been closed for comments

17 reacties

Als de deuren gesloten zijn en niet meer geopend kunnen worden, is de vertrekprocedure gestart en kan deze niet meer onderbroken worden. Dat de conductrice nogmaals heeft gefloten, zal zijn om aan te geven dat bij haar niet kon worden ingestapt. Het heeft verder niets met onvriendelijk behandelen te maken. Bovendien is het zeker te Amsterdam Centraal in het belang van de reizigers belangrijk dat treinen gewoon zoveel mogelijk op hun geplande vertrektijd vertrekken. Gezien het aantal overstapmogelijkheden kan een conducteur bovendien niet weten waar mensen die er aan komen rennen vandaan komen.

Vanwege de opgelopen vertraging kun je gewoon gebruik maken van de regeling Geld terug bij vertraging, waarbij je 50% van de betaalde reissom voor een enkele reis kunt terugkrijgen.

De Intercity Direct rijdt niet 2 meter via een andere route. De trein rijdt vanuit Rotterdam tot Schiphol een andere route. Als dat je de toeslag niet waard is, dan had je ook gewoon de normale intercity kunnen nemen.

Wat je 8 uur durende busreis er verder mee te maken heeft, begrijp ik absoluut niet.
Ze floot pas een eerste keer, nadat de deuren al gesloten waren. Normaal gesproken wordt er gefloten, krijgen mensen nog de kans om in te stappen voor er een laatste keer wordt gefloten. Ondanks het feit dat ze de mensen aan zag komen rennen en hun bij de deuren zag staan, gaf ze ons niet de gelegenheid om naar de open deur te rennen.

En als je het sarcasme van 2 meter niet begrijpt, dan is dat jouw probleem. Punt is, dat ik extra moet betalen voor de route die de NS aangeeft als beste route. En dat is nog tot daar aan toe, maar dan verwacht ik wel dat deze trein WEL een keer op tijd aankomt.

Wat mijn 8 uur durende busreis er mee te maken heeft, is dat ik naar huis wilde en vervolgens door het zoals gewoonlijk te laat aankomen van de treinen van de NS, dus weer een extra half uur kon gaan wachten op een volgende trein. Je bent dan al moe, en dan WEER kan de NS niet zijn beloftes van aankomsttijd waarmaken.
En overigens ging het niet om het stuk van Rotterdam naar Amsterdam, waar de intercity een andere route nam. Het ging om het stuk van Breda-Prinsenbeek naar Rotterdam, waar de trein dus 2 meter een andere route nam en waarvoor je toeslag moet betalen.
Als er gefloten is, mag er niet meer ingestapt worden. PUNT. Dat mensen dat toch doen en het soms wordt getolereerd maakt het nog geen recht. De vertrekprocedure was gestart, dan is onderbreken niet mogelijk.

Alle mensen die met de trein reizen willen het liefst op tijd op hun bestemming aankomen. Je kiest zelf voor een busreis van 8 uur. Dat geeft je geen uitzonderingspositie. Je hebt een vertraging opgelopen van een half uurtje. Daar moet je geen halszaak van maken.

Succes met je aanvraag via de regeling Geld terug bij vertraging.

Tussen Breda en Rotterdam geldt geen toeslagverplichting voor de Intercity Direct. Die geldt alleen tussen Rotterdam en Schiphol.
Er kon al niet meer worden ingestapt VOOR er gefloten werd. GOED LEZEN!

En aangezien dit niet de eerste en zeker ook niet de laatste keer is, dat ik vertraging heb, maak ik er WEL een halszaak van. De NS doet net alsof we dankbaar moeten zijn, als de treinen wel een keer op tijd rijden. Ik vind het hun verantwoording om te zorgen dat dit gebeurt. Minutenlang stil staan voor het binnenrijden van een station, is gewoon belachelijk. De perrons op Amsterdam Centraal zijn lang genoeg, om daar twee treinen aan te laten staan, dit gebeurt ook regelmatig, dus de trein had gister gewoon het perron binnen kunnen rijden.

En de automaat van de NS gaf wel degelijk aan dat er tussen Breda en Rotterdam een toeslagverplichting aan de orde was. Ga anders zelf even kijken op de automaat naar die route, als je het niet gelooft.
Reputatie 5
.Wat je 8 uur durende busreis er verder mee te maken heeft, begrijp ik absoluut niet.
Kwestie van inlevingsvermogen ... maar dat heb jij blijkbaar absoluut niet.
Wel fijn dat iemand anders dat wel begrijpt 🙂
Je kiest er toch zelf voor om 8 uur lang in een bus te gaan zitten. Daar heeft NS toch niets mee te maken? En als je het erg vind om 8 uur in een bus te gaan zitten, doe dat dan gewoon niet! Waarom zou iemand zich speciaal moeten inleven in iemand die ervoor kiest om 8 uur in een bus te gaan zitten? Iedereen die met de trein reist heeft daarvoor toch zijn/haar redenen?
NS bepaalt niet of treinen een station binnen mogen/kunnen rijden. Dat is de taak van Prorail. NS heeft daar op dat moment geen inspraak in, hoewel machinisten het soms wel proberen. Het is niet NS dat besluit een trein minutenlang stil te laten staan.

Nogmaals: Alleen tussen Rotterdam en Schiphol geldt een toeslagverplichting voor de Intercity Direct. Ik hoef dat niet te controleren, want ik ken de voorwaarden. Wellicht dat je het niet goed gelezen hebt, omdat je net 8 uur in de bus had gezeten.
Waar zeg ik dat ik het erg vind om 8 uur lang in een bus te zitten? Volgens mij heb ik dat nergens gezegd hoor...nogmaals: GOED LEZEN! Zeker als je zo graag commentaar geeft, lijkt me dat wel handig, want dan zet je jezelf niet zo te kijk door commentaar te geven wat nergens op slaat.

Dan controleer je dat toch lekker niet. Als je die route aangeeft op de kaartjesautomaat, worden er twee routes aangegeven; de 'normale' route en de intercity direct, en dan kan je kiezen welk kaartje je haalt. De gewone, of die met de toeslag voor de intercity direct. Dan staat er een rode route, en een blauwe, en het stuk tussen Breda en Rotterdam staat met rood aangegeven, met andere woorden: dat stuk geldt een toeslag.

Maar goed, ik heb allang al door dat jij iemand bent die alleen maar uit is op een discussie en weigert open te staan voor andere meningen dan die van jou (zelfs als je ongelijk hebt), dus bespaar jezelf de moeite en ga lekker in een ander topic reageren. Misschien dat je ergens anders wel je gelijk kan krijgen of aanhang kan vinden.
Nogmaals: Tussen Breda en Rotterdam geldt geen toeslagverplichting. Via de link die ik je eerder gaf kun je dat controleren. Die informatie is vrij beschikbaar en onder een groot deel van de reizigers algemeen bekend, dus dat had je zelf ook even op kunnen zoeken.

Als je geld terug wilt, dan kun je dat doen via de regeling Geld terug bij vertraging.

Ik heb verder geen aanhang nodig, zeker niet in discussies met asocialen.
Zoals ik al zei, blijkbaar is lezen voor jou een probleem.

En asociaal? Absoluut niet hoor. Zou ik eerder over iemand zeggen die zijn mening probeert op te dringen aan anderen en niet de moeite doet om goed te lezen (luisteren). Dát vind ik pas asociaal.
Hoi Noelle, en welkom op het forum.

Ik kan me goed voorstellen dat je erg baalt na zo'n reis, zeker als je daarvoor acht uur in een bus hebt gezeten. Ik snap ook absoluut dat het niet klantvriendelijk voelt wanneer jij aan komt rennen voor een trein, en een van mijn collega's de deur voor je neus sluit. Wat Luchmacht schrijft over de vertrekprocedure, klopt helemaal. Deze procedure moet gehandhaafd worden, ook in geval van storingen op en rond het spoor. Had de conductrice ervoor gekozen om toch nog reizigers binnen te laten, dan had dat weer gevolgen gehad voor alle reizigers in die trein. Hopelijk begrijp je de reden achter haar besluit. Los daarvan kan ik me je gevoel goed voorstellen.

Je kunt inderdaad een verzoek voor Geld Terug bij Vertraging indienen.

Hopelijk is je volgende ervaring met NS een stuk prettiger, Noelle!
Dank je Isaha.

Vervelend dat je ook op zo'n manier te woord bent gestaan op dit forum. Helaas is het inderdaad dat sommige mensen direct met een mening klaar staan, zonder de moeite te nemen om goed te lezen. Ach, dan denk ik maar, je moet toch ergens proberen om interessant te lijken toch :8

Hopelijk heb je er verder wel nog wat aangehad, aan je topic?
Zoals ik al zei, blijkbaar is lezen voor jou een probleem.

En asociaal? Absoluut niet hoor. Zou ik eerder over iemand zeggen die zijn mening probeert op te dringen aan anderen en niet de moeite doet om goed te lezen (luisteren). Dát vind ik pas asociaal.

Ik moet je gelijk geven wat betreft je antwoord ik heb ook die ervaring dat er niet goed gelezen word en er een antwoord komt dat nergens op slaat.
Ik begrijp ook niet dat dat word toegestaan..... Ik heb de regels hier namelijk goed gelezen.
Sucses Noelle
Dank je Isaha.

Vervelend dat je ook op zo'n manier te woord bent gestaan op dit forum. Helaas is het inderdaad dat sommige mensen direct met een mening klaar staan, zonder de moeite te nemen om goed te lezen. Ach, dan denk ik maar, je moet toch ergens proberen om interessant te lijken toch :8

Hopelijk heb je er verder wel nog wat aangehad, aan je topic?

Bedankt Noelle. Ik heb zojuist een bericht gekregen van een [echte] medewerker en haar een prive bericht gestuurd dus hoop ik op een betere reactie.
Groetjes isaha
Ik wil jullie vragen hier geen onnodige discussie van te maken.

Ik zal dit topic nu sluiten. Noelle, hopelijk heb je voldoende aan het advies van Luchmacht en mij. Succes!