beantwoord

De manier waarop ik van A naar B ga is toch eigen keuze?

• 18 juli 2014
  • 5 reacties
  • 283 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Beste allemaal,

Ik stel deze vraag als gevolg van mijn reis vanmiddag van Enschede naar Apeldoorn Osseveld. Deze reis kan je op verschillende manieren maken. Opties zijn 1,15 uur in de sprinter, met de intercity vervolgens wachten in deventer en de sprinter pakken, of wat ik gedaan heb in één keer door naar Apeldoorn centraal waar tien minuten laten de sprinter vertrekt weer terug waar ik na drie minuten reizen op Osseveld ben. Hier was de conducteur niet mee eens en gaf mij een aantekening op mn pas omdat ik opnieuw zou moeten betalen volgens hem voor het stukje apeldoorn -osseveld. Ik ben het hier niet mee eens, ik ga van A naar B op de manier hoe ik die het fijnst vind namelijk met intercity en dan een stukje terug. Waarom zou dit niet mogen? ik vind het zuur dat ik hierdoor een aantekening heb, de conducteur dreigde dat ik de volgende keer een boete krijg
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 18 juli 2014, 17:07

Terugsteken heeft nog nooit gemogen. Dit is bedoeld om grijsreizen te voorkomen omdat je anders in Apeldoorn het station kunt verlaten terwijl je maar betaald hebt tot Osseveld.

Voltarief kost het intercity comfort 90 cent.
Bekijk origineel

5 reacties

Je mag niet in de richting reizen van het station waar je bent ingecheckt. Blijkbaar wordt jou nu dus een gunstige reismogelijkheid ontnomen omdat de NS doorschiet in haar gedrag om zwartrijden aan te pakken.
Reputatie 4
Badge
Terugsteken heeft nog nooit gemogen. Dit is bedoeld om grijsreizen te voorkomen omdat je anders in Apeldoorn het station kunt verlaten terwijl je maar betaald hebt tot Osseveld.

Voltarief kost het intercity comfort 90 cent.
Ik ben in het verleden regelmatig van Nijmegen naar Den Bosch Oost gereisd met overstap in Den Bosch. Nooit op aangesproken bij controles. Ook geen reden voor want van prijsverschil was geen sprake.
Met het papieren kaartje kan dit niet maar wel met de Ov-chipkaart. Check dan bij Apeldoorn Ossenveld uit en niet bij Apeldoorn (Centrum).
Reputatie 4
Badge
Met het papieren kaartje kan dit niet maar wel met de Ov-chipkaart. Check dan bij Apeldoorn Ossenveld uit en niet bij Apeldoorn (Centrum).

Hoe komt u daar nou bij? Reizen in de richting van het incheck station is verboden dus bij controle tussen Apeldoorn en Apeldoorn Osseveld krijgt u terecht een boete. Wilt u per se via Apeldoorn reizen dan bent u verplicht om in Apeldoorn om te checken.

Reageer