De meester had er gisteren echt zin in! 152 kmh [gps 60Cx}

• 17 juli 2016
  • 3 reacties
  • 242 Bekeken

Gisteren vertrokken uit Utrecht en al snel kwam de mededeling dat de aansluiting in Zwolle naar Jlouwert en Grin niet gehaald zou worden.
Ach, als er een echte goede meester op de bok zit?
Die aansluitingen werden dus wel gehaald, want de meester wist er maar liefst 152 kmh uit te persen, geweldig!
Het maakt voor mij niet uit, want we gingen in Zwolle een pizza pakken en toen verder naar Assen.
In Nederland was ik als eens 148 kmh met de trein gegaan, 165 kmh is vrij normaal in Duitsland tussen Bremen en Hamburg.

3 reacties

Die snelheden lijken mij haast onwaarschijnlijk. De ATB (het systeem wat de snelheid in de gaten houdt) laat niet meer dan 144 à 145 toe. Of de ATB stond buiten dienst door bijvoorbeeld een storing, en de Machinist nam de regels niet zo serieus. Al denk ik eerder dat de ATB gewoon functioneerde en dat de GPS niet heel erg nauwkeurig werkt(e).
Duh!
De gpsr lijkt mij echt voor waar?
De meester wist wat hij deed, snelheid verminderen waar het nodig was en gang maken waar het veilig kon.
Deze meester was een {b]echte meester[/b], gewoon een vakman die het trajekt kan dromen.
Geweldig!
Zulke meesters en conducteeurs zie ik graag op de trein!
Mensen met passie!
Pff. natuurlijk heb ik die track wel, gewoon op die 16 Gb kaart van 60Cx.
Tsja, GPS. Als ik de GPS-logging uit het materieel zelf moet geloven gaat er nog wel eens een verdwaalde stoptrein ruim 300KM/h. In werkelijkheid is het praktisch niet mogelijk om meer dan een paar km/h harder te gaan dan de snelheid waarop je begrenst wordt, als je al geluk hebt.

Reageer