De wondere wereld van het pendelbusje

• 15 oktober 2015
  • 17 reacties
  • 665 Bekeken

Voor de verandering maar eens via deze weg, dan hoef ik ten minste niet uit te zoeken wie verantwoordelijk is :8

Gezien het aangepaste onderhoudsrooster op Zwolle-Wierden mogen wij in Heino genieten van een prachtig stukje TVV. Dat TVV beperkt zich niet alleen tot busvervoer Zwolle-Enschede, maar gezien de ligging van de OV-halte in Heino is er ook een pendelbusje Heino OV-Halte - Station vv. In de regel staat dat busje al netjes te wachten bij de OV-halte, maar anders staat er een nummer op het bord om te bellen.

De eerste dag van het TVV was er in Heino geen pendel te bekennen, en het telefoonnummer was onbereikbaar. Sta je dan om 0.10, en met mijn manke knie wordt het ook geen succes om naar station heen te lopen om de fiets te halen. Gelukkig liep er die week in Zwolle nog een (externe) coordinator busvervoer, en na vele telefoontjes naar verschillende lagen management is er alsnog een pendel geregeld. Wat bleek, de chauffeur die had moeten rijden had last van nachtblindheid. Prima, das eenmaal foute boel en dik een uur vertraging. De rest van de week ging het voortreffelijk.

Nieuwe week, nieuwe kansen. Na een paar dagen vrij vanavond gebruik mogen maken van opnieuw de laatste bus vanuit Zwolle (trein 900557). In Zwolle al nergens een coordinator te bekennen, en bij navraag bleek dat iemand had besloten dat die deze week niet nodig was. En bij aankomst in Heino......... geen pendelbusje. Tot overmaat van ramp was ook het nummer van 't busje onbereikbaar en de coordinator natuurlijk ook niet. Uiteindelijk maar gaan lopen, want de belronde duurde de vorige keer ook langer dan gewoon gaan lopen en mijn knie had er zin in.

Verzoek bij deze is dan ook om de bende die pendelbusjes heet op orde te brengen, helemaal als iedere verantwoordelijke al lekker ligt te maffen en tweemaal 100% terugbetaling van de reis op basis van de GTBV-regeling toe te kennen vanwege 60+ minuten vertraging. En nee, dat blijkt niet uit check-in-gegevens, want de enige mogelijkheid die er is om uit te checken, is bij de OV-halte waar de pendel zou moeten staan. Maar dat kunnen we wel even onderling uitvechten lijkt mij?

Ik ben in de veronderstelling dat de nodige persoonlijke informatie er al wel is, en anders kan die via PM of email worden opgestuurd.

17 reacties

Ik heb inmiddels voor beide reizen een GTBV-claim aangemaakt onder nummers 40996122 en 40996116.

Overigens sta ik er vanavond weer, zelfde tijd, zelfde bus, hopelijk met dan wel een pendelbusje.
Ik ga voor je duimen. Dit is niet echt de bedoeling lijkt mij. Net als taxichauffeurs die niet komen opdagen....
De bedoeling is het inderdaad zeker niet, dat is me de eerste keer al verzekerd aan de telefoon. Helaas loopt alles via externen en Munckhof, dus je moet eerst door 20 lagen management heen 😉
Hallo Henk_NL, goed dat je dit aankaart op het forum. Zoals hierboven genoemd is het zeker niet de bedoeling dat het zo loopt. Ik heb je melding doorgegeven aan de persoon die hiervoor verantwoordelijk is. Er wordt persoonlijk contact met jou opgenomen aangezien jij hebt moeten lopen. Wat natuurlijk erg vervelend is. Inmiddels zijn er voor vanavond taxi's ingezet en is het voor de rest van de tijd veranderd van een pendelbusje naar een belbus. Waarbij de telefoon uiteraard wel opgenomen word 🙂.
Dankje Annewil, heb zelf de nodige mensen ook al gesproken idd. Ik wacht verder bericht af, zal je wat contactgegevens PM'en.
En nog maar even een update, want we zijn thuis, met het pendelbusje. Uiteindelijk net voordat ik m'n spullen wilde pakken om naar huis te gaan nog even het pendelbusje gebeld. Het bleek dat die wéér niet aanwezig was, maar de chauffeur was net van de bank af gebeld. Gelukkig dezelfde als de vorige keer, dus dat schept een band. Of gewoon omdat we allebei "van eten houden", dat geeft een legitieme reden om te klagen over een eind lopen.

Overigens, Annewil, zou je voor mij door willen zetten dat op de borden bij het station in Heino (dus niet de OV-halte) nergens staat dat je moet bellen voor het busje? Daar stond vanavond een erg boze reiziger die in de veronderstelling was dat het busje gewoon kwam, wat vooral op dit soort tijden niet het geval is. Aangezien dit circus nog weken gaat duren mag dat wel even aangepast worden.
Wordt daar nu ook elke avond langs het héle traject gewerkt, of ligt bij wijze van spreken het treinverkeer tussen Zwolle en Heino alleen maar plat omdat er bij Nijverdal een portaal wordt geplant?
Dat laatste, en aangezien het onderhoudsrooster gewoon naar voren is geschoven is de uitwerking dat het hele traject buiten dienst gaat. En laten we dat als-je-blieft zo houden met de huidige procedures.
Reputatie 1
Badge
Volgens mij gaat het om de (voorbereiding tot) het electrificeren van die lijn. Alsof niemand dat al had kunnen voorzien met die tunnel in Nijverdal, die ook al tot maandenlang busvervoer leidde. En wat ik voorspel: na electr. besluit men dat ombouw tot 2 sporen toch wel nuttig is en dan komt er weer wat later geld vor vrij en kan het opnieuw zo worden geregeld-want dan mag er niet gewerkt worden met nog treinen ernaast.
Tenzij tegen die tijd de firma Syntus, want gewoon eigendom van de Franse staat via Keolis, het handiger weet aan te pakken.
Correct, maar laten we die discussie hier maar niet gaan voeren. Zou een aantal zaken graag onder de aandacht van de moderators houden, want dat moet wel opgevolgd worden!
Yay, er wordt ongevraagd een antwoord geforceerd op dit topic, maar een reactie op mijn latere melding wordt gewoon geskipt.....

Overigens, het nummer blijkt er wel te staan, maar verstopt. Erg genoeg om meerdere keren per dag mensen daar te hebben die niet weten dat je moet bellen.
Er wordt persoonlijk contact met jou opgenomen aangezien jij hebt moeten lopen.
Wij hebben via PM nog even contact gehad en op 24 oktober gaf je op het uitblijven van contact aan dat er alsnog contact opgenomen zou worden als ik dat wilde. Daarop heb ik aangegeven dat inderdaad op prijs te stellen, als het ook iemand is waar ik iets "aan heb". Een klantenservicemedewerker die enkel excuses kan maken is lief, maar dat lijkt me onnodig elkaar bezighouden.

Vanuit de ivoren toren heb ik daarna niks meer over dit onderwerp mogen vernemen. 10 dagen geleden heb ik je nog eens een PM gestuurd met de vraag of ik hieruit mag concluderen dat er inderdaad niks zinnigs meer over te zeggen is, en ook die PM bleef onbeantwoord.

Zou je op zijn minst willen laten weten of die conclusie correct is en ik inderdaad geen contact meer hoef te verwachten?
Duidelijk, ik zal m'n goede hoop wegzetten. Vanuit Reisinformatie heb ik inmiddels het nodige mogen vernemen. Voor nu is het hopelijk opgelost. Hoe het na de jaarwisseling en na het afgelopen van het eerste contract met Munckhof in april 2016 gaat worden gaan we nog wel meemaken. Of management nou ligt te maffen of niet..... 😉
Inmiddels is duidelijk waar deze miscommunicatie met Henk_NL vandaan kwam en is het voor nu verder afgesloten via privéberichten.
Voor de archieven:

Afgelopen weekend begon het TVV al eerder door extra werkzaamheden aan Zwolle-Enschede. Blijkbaar was dit niet afgestemd met Munckhof, want het pendelbusje stond er pas rond 8.45u, in plaats van om 7.45u. Zal fijn zijn geweest voor de reizigers in de sneeuw daar.
Hoi Henk_NL, deze melding kwam inderdaad zaterdagavond telefonisch bij ons binnen. De operationeel manager is hierop op de hoogte gesteld en heeft actie ondernomen. Dit bericht kwam echter wel pas rond 20.15 bij ons binnen. Waardoor het inderdaad voor sommige reizigers lang wachten is geweest.
Dat heb ik ook vernomen inderdaad, maar wilde het voor het totaalplaatje nog even hier vermelden. Het hoort immers helemaal niet nodig te zijn dat er weer een OM lastiggevallen moet worden hiervoor 😉

Reageer