beantwoord

Declaratie Taxikosten

• 6 januari 2017
  • 1 reactie
  • 323 Bekeken

Op 15.11.2016 heb ik mijn laatste aansluiting naar station Gilze-Rijen gemist, nadat de IC Direct van 23:39 niet reed vanwege problemen met de deuren. De conducteur gaf op Rotterdam CS aan dat ik in Breda door NS-personeel zou worden opgewacht. medewerkers zou worden opgewacht voor vervolg, maar dat er uiteindelijk helemaal niemand was. De dienstdoende machinist kon mij ook niet verder helpen. Omdat er - het was inmiddels 1:00 uur - nog een laatste taxi stond, heb ik die uiteindelijk genomen en heb ik direct vanuit de taxi de NS-klantenservice gebeld (dit is ook gelogd bij jullie, weet ik inmiddels). Dat ik zelfstandig de taxi heb genomen bleek niet de bedoeling (ik had overigens nog uit de taxi kunnen stappen), maar het zou goed komen. Via de telefoon werd mij geadviseerd om de taxi met de pinpas te betalen, zodat ik een digitale factuur had en die zou ik dan via het klachtenformulier kunnen meesturen. Na een lange terugreis dus eind goed, al goed...

Toen echter bleek dat het meesturen van de factuur niet via het klachtenformulier lukte, heb ik wederom contact gezocht en kreeg ik te horen dat dat helemaal niet kan. Het advies was toen om de klacht gewoon via dat formulier in te dienen en dat ik vervolgens kon reageren op een mail van de NS die ik binnen 5 werkdagen kon verwachten. Ik kreeg inderdaad na 5 dagen een mail, maar helaas met de mededeling dat het druk was en dat mijn verzoek zo snel mogelijk zal worden opgepakt.

Na lange tijd niets te hebben vernomen, ging ik dinsdag 4 januari toch maar eens bellen over de status, gebruik makend van het referentienummer dat in de e-mail stond. Lang verhaal kort: met dat referentienummer (5033983991) kon de medewerker niets, via de post zou het wel heel lang kunnen duren ("reken maar minimaal 13 weken"), maar via de chat kan het ook... Ik, met de dame nog aan de lijn, naar de chat, maar daar was het te druk. Ik moest het later proberen. Diverse keren gekeken, maar blijkbaar helaas op de verkeerde momenten.

Zojuist met succes een chat gestart met een - wederom uiterst correcte - medewerker met uiteraard oprecht veel begrip voor mijn vervelende situatie. Het resultaat: "u moet toch echt via de post uw declaratie indienen." Maar dit kan toch niet waar zijn...? 2017?

Ik heb alle begrip voor het feit dat ik een keer mijn laatste trein mis; begrip voor overmacht bij de NS. Ik heb ook alle begrip dat het in de communicatie mis kan gaan om een gestrande reiziger op te vangen. Ook begrip voor het feit dat ik te maken heb met een wachttijd voor de afhandeling van de klacht en dat het langer dan de in eerste instantie 'beloofde' vijf werkdagen duurt: "Zoals eerder gemeld hebben wij op dit moment een achterstand. Wij hopen uw bericht alsnog zo snel mogelijk te kunnen beantwoorden."

Maar mijn begrip neemt af als ik na 6 weken niets verneem, ik zelf contact moet opnemen om uiteindelijk een digitale factuur van €35 via de post te declareren. Maar naar wie kan ik mailen en de factuur bijgesloten meesturen? Ik kan niet geloven dat dit alleen via de post kan...
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 6 januari 2017, 17:45

Welkom op het NS Serviceforum abououafa. Vervelend dat je zo heen en weer geslingerd wordt tussen diverse kanalen van onze klantenservice. Ik help je graag verder. Wanneer je op mijn naam klikt kun je NAW-gegevens, geboortedatum, IBAN en eventueel ov-chipkaartnummer met mij delen. Dan ga ik op zoek naar een snelle oplossing.

EDIT: TS is inmiddels op passende wijze gecompenseerd
Bekijk origineel

1 reactie

Welkom op het NS Serviceforum abououafa. Vervelend dat je zo heen en weer geslingerd wordt tussen diverse kanalen van onze klantenservice. Ik help je graag verder. Wanneer je op mijn naam klikt kun je NAW-gegevens, geboortedatum, IBAN en eventueel ov-chipkaartnummer met mij delen. Dan ga ik op zoek naar een snelle oplossing.

EDIT: TS is inmiddels op passende wijze gecompenseerd

Reageer