beantwoord

Declareren taxi rit door vooraf niet aangegeven storing.

• 5 maart 2014
  • 3 reacties
  • 6304 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Donderdag 6 februari had ik om 13:30 mijn een na laatste geneeskunde tentamen. Om 11:50 pakte ik op Leiden Centraal de trein richting Dordrecht. Door een giflek bij Zwijndrecht (wat op dat moment nog niet duidelijk was) kwam de trein op Den Haag HS tot stilstand en vanaf daar reed niets verder richting Rotterdam. Aangezien ik net verhuisd was naar Leiden en er geen kennissen hier vlakbij wonen, kon ik niemand bellen om mij eventueel naar Rotterdam te brengen. Wanneer je te laat bij het tentamen aankomt, mag je niet meer naar binnen en kost dat je een herkansing. Uitlopen willen we natuurlijk niet, dus zag ik op dat moment geen andere mogelijkheid om een taxi van Den Haag HS naar Rotterdam te nemen.
Mijn vraag is: Kan ik mijn taxikosten op de NS verhalen? Of in ieder geval een bijdrage? Of heb ik totaal geen rechten in dit geval?
Alvast vriendelijk bedankt voor eventuele antwoorden!
Stieneke
icon

Beste antwoord door Anonymous 5 maart 2014, 12:43

In principe heb je geen recht op vergoeding van de taxikosten die je op eigen initiatief gemaakt hebt. Je had dit vooraf moeten overleggen met iemand van NS. Je kunt je verhaal alsnog voorleggen aan de klantenservice. Bijvoorbeeld door een brief te schrijven en hierbij de bon van de rekening van de taxi te voegen. Wellicht dat NS je nog tegemoet wil komen, maar dit is NS zeker niet verplicht.
Bekijk origineel

3 reacties

Donderdag 6 februari had ik om 13:30 mijn een na laatste geneeskunde tentamen. Om 11:50 pakte ik op Leiden Centraal de trein richting Dordrecht. Door een giflek bij Zwijndrecht (wat op dat moment nog niet duidelijk was) kwam de trein op Den Haag HS tot stilstand en vanaf daar reed niets verder richting Rotterdam. Aangezien ik net verhuisd was naar Leiden en er geen kennissen hier vlakbij wonen, kon ik niemand bellen om mij eventueel naar Rotterdam te brengen. Wanneer je te laat bij het tentamen aankomt, mag je niet meer naar binnen en kost dat je een herkansing. Uitlopen willen we natuurlijk niet, dus zag ik op dat moment geen andere mogelijkheid om een taxi van Den Haag HS naar Rotterdam te nemen.
Mijn vraag is: Kan ik mijn taxikosten op de NS verhalen? Of in ieder geval een bijdrage? Of heb ik totaal geen rechten in dit geval?
Alvast vriendelijk bedankt voor eventuele antwoorden!
Stieneke

De regeling "Geld terug bij vertraging" kunt u hier vinden.

Houd u er wel rekening mee dat vergoeding van (reis)kosten die gemaakt zijn op eigen initiatief en zonder overleg met NS medewerk(st)ers doorgaans niet vergoed worden.
Bovendien was er een snel alternatief in de vorm van RandstadRail van Den Haag Centraal naar Rotterdam Centraal (ca. 30 min. reistijd).

Het beste kunt u hierover telefonisch contact opnemen met de Klantenservice .
In principe heb je geen recht op vergoeding van de taxikosten die je op eigen initiatief gemaakt hebt. Je had dit vooraf moeten overleggen met iemand van NS. Je kunt je verhaal alsnog voorleggen aan de klantenservice. Bijvoorbeeld door een brief te schrijven en hierbij de bon van de rekening van de taxi te voegen. Wellicht dat NS je nog tegemoet wil komen, maar dit is NS zeker niet verplicht.
Hallo Stieneke,

Welkom op ons forum. Ik heb je topic even verplaatst naar 'Off Topic'. Allereerst natuurlijk vervelend dat je hierdoor in de problemen bent gekomen. Zodra een storing bekend is bij ons, communiceren we dat in de planner. Tijdens jouw reis was dit denk ik nog niet duidelijk, maar werd tijdens de reis bekend dat de treinen niet verder reden. Als er een storing is op een bepaald traject, wordt er altijd gekeken naar alternatief reisadvies om toch op plaats van bestemming te komen. Dit reisadvies kan soms langer duren dan de oorspronkelijke reistijd, maar daar is de regeling geld terug bij vertraging voor.

We kunnen je taxikosten dan ook niet vergoeden. Dit gebeurt alleen, als het om de laatste trein gaat en de reiziger niet meer thuis kan komen. Dat was in dit geval niet zo, ook al moest je natuurlijk een belangrijk tentamen halen. Ik hoop in ieder geval dat het goed is gegaan met het tentamen, en je zou nog even kunnen kijken naar de regeling geld terug bij vertraging.

Reageer