Deels reizen met abbonement en deels met kaartje. | NS Community
beantwoord

Deels reizen met abbonement en deels met kaartje.

  • 29 October 2022
  • 6 reacties
  • 106 Bekeken

Ik reis normaal van Rijswijk naar Schiedam centrum met een vast traject abonnement. Voor 2 weken moet ik tijdelijk naar Dordrecht. Ik wil tot schiedam gebruik maken van mijn maandelijkse abbonoment en de reis vervolgens vervolgen met een kaartje. Hoe is dat mogelijk? Moet ik dan op schiedam centrum uitchecken en opnieuw inchecken met de e ticket. 

 

Ik hoor zo spoedig mogelijk hoe ik dit kan doen.

icon

Beste antwoord door bahnrider 29 October 2022, 13:40

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Hoeft allemaal niet-kan veel makkeliker-gewoon Insjek op dat nare station te Rwk, doorreizen en pas in D uitsjekken-dan worden de kosten van de rit AF Sdm bij de nieuwe rekening bijgeteld. En terug idem dito, Wel steeds aan vol tarief.OF dat voor 2 weken aan 1 stuk ook het voordeligste is hangt af van op welke tijden je reist.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je Traject Vrij met NS Flex?
Wanneer je buiten je vaste traject reist dan check je uit in Dordrecht. De extra kosten worden dan via NS Flex (reizen op rekening) automatisch aan je doorberekend. Op de terugreis check je in in Dordrecht en check je weer uit in Rijswijk. 
Je hoeft daar verder niets voor te doen. Buiten de ochtend- en middagspits krijg je 40% korting.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij Traject Vrij wordt er voor reizen buiten je traject een losse reis gerekend (met eventuele dalkorting), dus elke enkele reis Rijswijk - Dordrecht (of de andere kant op) kost dan de prijs van Schiedam - Dordrecht (€ 5,60 voltarief 2e klas).

Bij 4× per week retour in de spits en 2 weken zou dat je dus een kleine 90 euro kosten.

Traject Vrij Rijswijk - Schiedam € 96,50 per maand
Traject Vrij Rijswijk - Dordrecht € 219,20 per maand

Je traject wijzigen kan alleen voor een maand (of langer), dus dat is niet echt een optie als het om 2 weken gaat, en al helemaal niet als je soms buiten de spits kunt inchecken (enkele reis € 3,36)

Voor de rest wat @iMark zegt, je hoeft geen e-tickets te kopen of in/uit te checken in Schiedam, alles komt op je factuur.

Welkom bij de NS Community!

Bij Traject Vrij wordt er voor reizen buiten je traject een losse reis gerekend (met eventuele dalkorting), dus elke enkele reis Rijswijk - Dordrecht (of de andere kant op) kost dan de prijs van Schiedam - Dordrecht (€ 5,60 voltarief 2e klas).

Bij 4× per week retour in de spits en 2 weken zou dat je dus een kleine 90 euro kosten.

Traject Vrij Rijswijk - Schiedam € 96,50 per maand
Traject Vrij Rijswijk - Dordrecht € 219,20 per maand

Je traject wijzigen kan alleen voor een maand (of langer), dus dat is niet echt een optie als het om 2 weken gaat, en al helemaal niet als je soms buiten de spits kunt inchecken (enkele reis € 3,36)

Voor de rest wat @iMark zegt, je hoeft geen e-tickets te kopen of in/uit te checken in Schiedam.

Bedankt voor uw uitgebreide antwoord. Dus als ik het goed begrijp worden de kosten bij de rekening erbij gerekend vanaf Schiedam. En op de terugweg zal vanaf schiedam tot rijswijk automatisch gebruik gemaakt worden van mijn vast traject abbonement.

Heb je Traject Vrij met NS Flex?
Wanneer je buiten je vaste traject reist dan check je uit in Dordrecht. De extra kosten worden dan via NS Flex (reizen op rekening) automatisch aan je doorberekend. Op de terugreis check je in in Dordrecht en check je weer uit in Rijswijk. 
Je hoeft daar verder niets voor te doen. Buiten de ochtend- en middagspits krijg je 40% korting.

Ik rij inderdaad met Ns Flex Traject Vrij. Dus dan zal ik het bij de rekening erbij zien komen. Hartelijk bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

Het komt inderdaad op de factuur te staan als een reis Schiedam Centrum - Dordrecht en Dordrecht - Schiedam Centrum,eventueel met korting als de incheck in de daluren was.

Even een voorbeeld van oude factuur (in oude stijl en toen nog geen Flex maar klassiek Traject Vrij) voor een Traject Vrij abonnement De Vink - Delft waarbij ik o,a. vanaf de Vink naar Rotterdam Blaak ben gegaan terug vanaf Rotterdam Centraal. 

Nu ziet het er anders uit, maar de essentie qua bereking van de kosten is gelijk.

 

Reageer