defecte trein

• 23 juli 2020
  • 8 reacties
  • 238 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties

zojuist werd in de trein gemeld dat de trein defect is, iedereen uitstappen en overstappen in Arnhem voor de trein naar nijmegen, zien we 3 minuten later dat de trein gewoon naar nijmegen gaat gvd. Bedankt weer voor de goede informatie NOT ! Konden niet terug instappen. 

8 reacties

Goedemorgen MvdH. Welkom bij de NS Community.

Ik neem aan dat je de trein van Arnhem Centraal naar Nijmegen van 11:34 uur bedoelt? Die is niet doorgereden naar Nijmegen. Zie: https://treinposities.nl/ritinfo/20200723/3035.

Reputatie 7

Is de trein leeg vertrokken? Kan zijn dat er een defect is waardoor reizigers niet meer mee mogen vanwege veiligheidsredenen.

Ik sluit het verhaal van MvdH niet uit. Heb het zelf eens meegemaakt op Zwolle dat we uit moesten stappen en de trein vervolgens toch verder reed met passagiers zonder omroep o.i.d. Toen stonden er echter wel verscheidene collega's die de reizigers te woord stonden.

Badge

De trein is daarna ook niet vanaf Nijmegen vertrokken zoals gepland stond maar  weer vanaf Arnhem als reizigerstrein, er zal dus inderdaad wel iets aan de hand geweest zijn.

https://treinposities.nl/ritinfo/20200723/3138

Goedemorgen MvdH. Welkom bij de NS Community.

Ik neem aan dat je de trein van Arnhem Centraal naar Nijmegen van 11:34 uur bedoelt? Die is niet doorgereden naar Nijmegen. Zie: https://treinposities.nl/ritinfo/20200723/3035.

Nee ik bedoel de trein van 10.24 uit utrecht naar Nijmegen, toen we zagen dat er mensen weer konden instappen vroeg ik aan de conducteur of de trein nu toch naar Nijmegen ging.. dat was het geval .. maar konden niet meer terug instappen want hij moest snel weg. In Utrecht was al sprake van Vertraging door defect. De trein is gewoon met andere passagiers weer verder gereden .. een aantal passagiers Waaronder wij Verbijsterd achtergelaten Mijn broer redde het niet om van de lift naar de trein terug te lopen . Ik ben niet gek hoor .. conducteur zei zelf Dat het een jammer maar helaas was en deed de deuren dicht

Badge

De trein welke om 10.24 vertrok vanaf Utrecht heeft te maken gehad met een grote scheur in het frontraam van de trein, welke vermoedelijk vlak voor inrijden Utrecht Centraal is ontstaan.

Mogelijk dat er miscommunicatie is geweest waar deze trein uit de dienst zou gaan en bent u daar de dupe van geworden, wat uiteraard erg spijtig is.

Doordat de trein keert op Arnhem qua rijrichting had de machinist welke er daar op stapte geen last van het probleem met het raam en kon de trein daardoor toch naar Nijmegen rijden.  Daar is de trein later op de dag gecombineerd weg gegaan waardoor het raam niet in een cabine zit waar de machinist zit.

De trein welke om 10.24 vertrok vanaf Utrecht heeft te maken gehad met een grote scheur in het frontraam van de trein, welke vermoedelijk vlak voor inrijden Utrecht Centraal is ontstaan.

Mogelijk dat er miscommunicatie is geweest waar deze trein uit de dienst zou gaan en bent u daar de dupe van geworden, wat uiteraard erg spijtig is.

Doordat de trein keert op Arnhem qua rijrichting had de machinist welke er daar op stapte geen last van het probleem met het raam en kon de trein daardoor toch naar Nijmegen rijden.  Daar is de trein later op de dag gecombineerd weg gegaan waardoor het raam niet in een cabine zit waar de machinist zit.

Dank .. maar er is miscommunicatie geweest, niet mogelijke miscommunicatie! Dit soort miscommunicatie gebeurd vaker! Misschien toch eens meenemen In een evaluatie. 

Badge

Helaas is dit niet altijd te voorkomen, soms wijzigen dingen zo snel dat het qua informeren van de reizigers niet bij te houden is.

Vandaag zelf te maken gehad met een defecte trein welke niet meer met reizigers mocht vertrekken en waarbij de communicatie via verschillende kanalen elkaar rap opvolgde en de informatie naar reizigers helaas ook niet geheel goed ging. Wel konden we door tijdig zelf in te grijpen door middel van contact zoeken met collega’s van een andere trein er voor zorgen dat de reizigers zo min mogelijk vertraging opliepen.

Soms kunnen we zoiets als treinpersoneel nog tijdig herstellen als het niet helemaal goed loopt maar dat lukt niet altijd.  In het geval van de Virm is het jammer dat deze geen speakers aan de buitenzijde van de trein heeft zoals een aantal sprinters wel heeft.  Dat had een mooie oplossing geweest om iedereen snel te informeren en toch ook zonder nog veel langer te wachten weer te kunnen vertrekken.

Reageer