beantwoord

Deuren niet geopend!

• 27 augustus 2018
  • 5 reacties
  • 417 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Mijn zoon en een vriendin hebben zaterdagmorgen de trein uit Amsterdam genomen om 05.02 uur om op 06.25 uur op Barneveld te zijn.

Echter toen zij om 05.37 uur uit wilde stappen om de overstap naar de trein naar Barneveld te nemen, gingen de deuren van de wagon waarin zij zaten niet open. De trein reed verder, terwijl er zo'n 9 mensen wilden uitstappen. Wat zij ook probeerden aan de knoppen (bij meerdere deuren), de deuren gingen niet open.

Tijdens de reis is een van de andere reizigers naar de machinist gelopen, aangegeven dat er een mankement is, vervolgens heeft de machinist een extra stop gemaakt op Apeldoorn om de "Amersfoort" mensen eruit te laten.

Ik ben met de auto naar Apeldoorn gereden om deze 2 gestrande reizigers op te halen. Ik wil een klacht hiervoor indienen en oa benzine kosten declareren. Hoe kan ik dat het beste doen?
icon

Beste antwoord door Denice NS 27 augustus 2018, 12:16

Dag Menke. Welkom bij de Community.

Wat een vervelend ervaring voor je zoon en medereiziger. Ik heb inmiddels een registratie gemaakt van het voorval. Met betrekking tot de benzinekosten moet ik je helaas teleurstellen. Deze vergoeden wij namelijk niet. Terugreizen naar Amersfoort was inderdaad een optie geweest. Wel wil ik je adviseren een claim voor Geld Terug bij Vertraging in te dienen (indien deze afgekeurd wordt kan je bezwaar aantekenen middels een reactie op de afwijzing per mail).
Bekijk origineel

5 reacties

Dat zijn oude Duitse rijtuigen waarvan de deuren handmatig geopend moeten worden door de reizigers. Enkel op knoppen drukken gaat daar inderdaad niet werken. Je moet de hendel naar beneden drukken als de trein stilstaat en daarna de deur open duwen.
Reputatie 7
Badge +3
In dit geval hadden de gestrande reizigers kunnen terugreizen naar Amersfoort en hadden een beroep kunnen doen op de normale vergoeding bij vertragingen.

Autokosten worden sowieso niet vergoed.
Reputatie 2

Ik ben met de auto naar Apeldoorn gereden om deze 2 gestrande reizigers op te halen. Ik wil een klacht hiervoor indienen en oa benzine kosten declareren. Hoe kan ik dat het beste doen?

Dit is de vraag Julian en Tamzin, daar zoekt TS een antwoord op.
Reputatie 7
Badge +3
@Gerrit1507
Als je op eigen initiatief alternatief vervoer regelt zijn de kosten voor eigen rekening. Daar zijn gewoon regels voor.
Dag Menke. Welkom bij de Community.

Wat een vervelend ervaring voor je zoon en medereiziger. Ik heb inmiddels een registratie gemaakt van het voorval. Met betrekking tot de benzinekosten moet ik je helaas teleurstellen. Deze vergoeden wij namelijk niet. Terugreizen naar Amersfoort was inderdaad een optie geweest. Wel wil ik je adviseren een claim voor Geld Terug bij Vertraging in te dienen (indien deze afgekeurd wordt kan je bezwaar aantekenen middels een reactie op de afwijzing per mail).

Reageer