beantwoord

deurknoppen indrukken ivb coronna

  • 24 maart 2020
  • 7 reacties
  • 162 Bekeken

Beste medewerker,

 

ik vroeg mij af, jullie doen als na zoveel tegen Corona. Nu moet ik nog steeds elke dag werken omdat ik in een supermarkt werk. 
 

ik ben niet de meest angstige over het Corona virus maar het valt het mij wel op dat ik elke keer op dat knopje moet drukken om de deuren open te doen. 
 

nu zijn er nogsteeds dagelijks veel mensen die met de trein rijden en iedereen drukt op de knop om de deur open te doen. Nu denk ik elke keer waarom zorgen jullie er niet voor dat er in elke trein de deuren automatisch opengaan om zo juist de grootste besmetting tegen te gaan. Zeker nu jullie al zoveel maatregelen nemen lijkt mij dit iets heel logisch.

ik hoor graag van u terug,

 

met vriendelijke groet,

 

tom de Jonge

 

 

icon

Beste antwoord door Temlin 24 maart 2020, 19:16

Ik gebruik hiervoor de mouw van mij jas. Andere deuren maak ik open met elleboog. Zie meerdere reizigers die het zo oplossen.

Bekijk origineel

7 reacties

Badge

Helaas is het niet mogelijk om de deuren automatisch open te laten gaan in de treinen bij de NS, maar de schoonmakers op diverse stations maken de deurknoppen en deurhandels e.d. wel extra schoon met speciale doekjes.

Meer is er momenteel niet aan te doen.

Reputatie 3

Ik gebruik hiervoor de mouw van mij jas. Andere deuren maak ik open met elleboog. Zie meerdere reizigers die het zo oplossen.

Reputatie 6

Het is me de afgelopen week wel minstens een keer of 4 opgevallen dat het glazen schuifdeurtje in het 1e klas rijtuig van de ICM uit zichzelf open en dicht gaat. Zit hier sinds kort een sensor in of heb ik gewoon door puur toeval meerdere keren in hetzelfde treinstel gezeten met een op hol geslagen schuifdeur?

Reputatie 3

Het is me de afgelopen week wel minstens een keer of 4 opgevallen dat het glazen schuifdeurtje in het 1e klas rijtuig van de ICM uit zichzelf open en dicht gaat. Zit hier sinds kort een sensor in of heb ik gewoon door puur toeval meerdere keren in hetzelfde treinstel gezeten met een op hol geslagen schuifdeur?

Als de trein stopt gaat deze automatisch open. Dat was al voor de corona maatregelen zo.

Reputatie 6

Was mij nog nooit opgevallen. Ik weet wel dat een deel van de ICR-rijtuigen een sensor boven de deur heeft.

Badge +3

De deuren naar 1e klas in Flirt/SNG sprinters zijn bewust open gezet (geen knopje drukken).

Met wisselende reacties.. Zo was er al een 1e klas reiziger die het maar niets vond, al die corona die vanuit de 2e klas komt binnen waaien! :sweat: Of erger nog, 2e klas mensen die het verschil met 1e klas niet meer zien!

Heb toen maar gezegd dat hij een SOS knop moest zoeken om een HC op te roepen om de deur te komen ‘repareren’...

Reputatie 6

Was mij nog niet bekend, maar je zal inderdaad maar geconfronteerd moeten worden met die meur uit de pauperklasse zeg, in je comfortabele rijk van fateuils en zijden gordijntjes. Hoe kan een mens zoiets tolereren? :joy::joy::joy:

Maar even serieus weer, er is op zich best een geldige reden dat daar deurtjes in zitten, en het is me zeker ook wel eens voorgekomen dat er aan de andere kant van die deurtjes een grote groep lawaaierige jongeren zat. Dan liever wel een tussendeur dan geen tussendeur. In de sprinters is het allemaal gewoon vrij open. In een ICM of ICR, met apart 1e klas rijtuig en verschillende sets deuren tussen de individuele rijtuigen, zie je ook dat een groot deel van de 2e klas reizigers zich helemaal nooit in het 1e klas rijtuig begeeft. Voel je je een beetje elitair en wil je gescheiden zitten van het “gepeupel”, dan gaat dat daar een stuk beter dan in een sprinter met alleen een klein hokje 1e klas direct naast de 2e.

Reageer