beantwoord

Dienstregeling Woerden - Geldermalsen

  • 30 juni 2015
  • 8 reacties
  • 300 Bekeken

Waarom is er voor gekozen om de sprinter uit Geldermalsen (Tiel/DenBosch) in Utrecht door te laten rijden als sprinter naar Woerden (Den Haag) v.v.. Dit is sinds 14 juni.
Dit levert alleen extra kans op vertraging op. Deze week is de trein naar Geldermalsen continue te laat.
icon

Beste antwoord door Tochjo 30 juni 2015, 17:32

Dit heeft te maken met de verbouwing van Utrecht Centraal. In de toekomst is het de bedoeling dat deze koppeling blijft bestaan. Utrecht Centraal moet een doorstroomstation worden, waar treinen doorheen rijden in plaats van er hun eindpunt hebben.
Bekijk origineel

8 reacties

Goed dat Utrecht Centraal als doorstroomstation fungeert, maar zorg dan dat de marge in Utrecht groter wordt. Tot nu toe leidt het alleen maar tot vertragingen. Treinen komen bijna altijd op de vertrektijd aan en vertrekken dus steeds met vertraging.
Badge +3
Deze reiziger is juist erg tevreden, want hij is dagelijks 15 tot 30 minuten minder lang onderweg 😃
Allemaal leuke ideeën, maar laat de reizigers er dan tenminste niet de dupe van worden. Ik heb sinds de nieuwe dienstregeling elke keer vertraging gehad. Een goede dienstregeling is teveel gevraagd van NS.
Het lijkt er op dat NS alles er aan doet om de klant niet tevreden te houden.
Badge +3
Dan maakt het voor het aantal hc's niet uit. De dubbele stellen zijn eigenlijk altijd een zesje en een viertje.
Reputatie 1
Dit is alleen het geval als het een trein is waar 12 bakken SLT in zit. Tot 10 bakken SLt is er maar 1 HC nodig.
Badge +3
Ik weet niet of het personeel (of materieel) bespaart. Voorheen reden de sprinters Utrecht-Woerden(-Den Haag) vrijwel altijd met een enkel stel, tegenwoordig noodgedwongen vaak met dubbele stellen omdat die op Utrecht-Geldermalsen nodig zijn. Bij dubbele stellen zijn 2 hc's nodig, toch?
Reputatie 1
Badge
Het bespaart personeel-anders zouden 2 treinenseries langere omkeertijden hebben en dat bezet weer sporen waar tijdens deze ombouw nu juist nood aan is!
Badge +3
Dit heeft te maken met de verbouwing van Utrecht Centraal. In de toekomst is het de bedoeling dat deze koppeling blijft bestaan. Utrecht Centraal moet een doorstroomstation worden, waar treinen doorheen rijden in plaats van er hun eindpunt hebben.

Reageer