Diestal door NS op traject Alkmaar-Haarlem

• 2 januari 2018
  • 58 reacties
  • 1233 Bekeken

Toon eerste bericht

58 reacties

Het probleem is niet opgelost en dat moet NS doen, men heeft al een jaar de tijd gehad hiervoor en normaal zou je de poortjes gewoon open moeten zetten zolang mensen meer moeten betalen in bepaalde gevallen op bepaalde stations

Het is niet zo dat de poortjes niet meer open kunnen worden gezet of dat er geen softwarematige oplossing voor is.
Reputatie 7
Badge
Het probleem is niet opgelost en dat moet NS doen, men heeft al een jaar de tijd gehad hiervoor en normaal zou je de poortjes gewoon open moeten zetten zolang mensen meer moeten betalen in bepaalde gevallen op bepaalde stations

Het is niet zo dat de poortjes niet meer open kunnen worden gezet of dat er geen softwarematige oplossing voor is.

Als die poortjes weer open worden gezet dan is zijn ze weggegooid geld. Dan hebben die poortjes geen functie meer en hebben ze die dingen daar eigenlijk voor jan doedel geïnstalleerd.
Badge
Oke, ik denk dan ook dat de beste oplossing is om gewoon weer intercity´s in tegengestelde richtingen te laten rijden. Dan hoeft men ook niet meer via Sloterdijk te reizen en is het probleem opgelost. :)

Zoals ik zojuist duidelijk probeerde te maken: bij IC's in de tegenrichtingen komt daar niet genoeg volk op af om die treinen rendabel te laten zijn. Daarom begint NS er niet aan. NS is ook niet gek.

Als die poortjes weer open worden gezet dan is zijn ze weggegooid geld. Dan hebben die poortjes geen functie meer en hebben ze die dingen daar eigenlijk voor jan doedel geïnstalleerd.

Belofte maakt schuld, NS zou het probleem oplossen en daarna de poortjes dicht doen.
Reputatie 7
Badge

Belofte maakt schuld, NS zou het probleem oplossen en daarna de poortjes dicht doen.

Heb jij daar een link van toevallig? Dat er eerst een belofte is gemaakt voor dit probleem en dat daarna pas de poortjes dicht gegooid zouden worden?
Reputatie 4
Heb jij daar een link van toevallig? Dat er eerst een belofte is gemaakt voor dit probleem en dat daarna pas de poortjes dicht gegooid zouden worden?

Ik heb geen idee of een dergelijke belofte is gedaan, maar het is mijns inziens wel schandalig om als je weet dat je met het sluiten van de poortjes een probleem creëert dit je er niet van weerhoudt om ze toch te sluiten en je pas naderhand een keer gaat denken over een oplossing (nogmaals, dit was bekend en bij het sluiten van de poortjes in Hilversum heeft NS ditzelfde kunstje geflikt).
Ook de wijze waarop NS hierover communiceert (of beter gezegd waarop NS hierover NIET communiceert) richting de gedupeerde reizigers getuigt is wat mij betreft bedroevend.
NS wil zelfs geen waarschuwing geven in de reisplanner hiervoor, dat leidt tot verwarring en de reiziger moet zijn reishistorie maar angstvallig in de gaten houden.

De Facebookreiziger krijgt alle verwensingen toebedeeld maar dit is in feite net zo bedroevend.
Reputatie 7
Badge
Geen linkje dus.
Weetje wat ik ook kwalijk vind. Zomaar dingen roepen als.. dat er beloftes zijn gedaan terwijl dat (waarschijnlijk) niet eens waar is.
Dat is dus mijn mening en die mag ik hebben want ik zit hier op een openbaar forum.
Ongelofelijk, echt, ongelofelijk. Dit probleem had nooit mogen bestaan.

Aanpassingen in de treindienst zijn absoluut geen oplossing, je stelt de klap hooguit uit totdat de situatie zich ergens anders voor gaat doen. Dit moet gewoon softwarematig opgelost worden, punt. Het kan niet zo zijn dat je klanten daardoor teveel betalen.
Reputatie 4
Ongelofelijk, echt, ongelofelijk. Dit probleem had nooit mogen bestaan.

Aanpassingen in de treindienst zijn absoluut geen oplossing, je stelt de klap hooguit uit totdat de situatie zich ergens anders voor gaat doen. Dit moet gewoon softwarematig opgelost worden, punt. Het kan niet zo zijn dat je klanten daardoor teveel betalen.

Iets met een spijker en een kop, hulde!
Reputatie 7
Badge

Dan kun je de poortjes net zo goed weer de hele dag open laten staan. Maar dat zei ik eerder ook al...dat is dus zonde van het geld want dan hebben die poortjes dus ook geen functie meer.
En daarom moeten reizigers maar meer betalen ?
Reputatie 7
Badge
Dat hoor je mij niet zeggen.
Absoluut, direct weer openen en het probleem naar de vrienden aan het Stationsplein in Amersfoort koppen. NS is potjandorie aandeelhouder van die club.
Dat hoor je mij niet zeggen.

Nee maar dat is het gevolg van wat jij zegt.

Helemaal eens met Henk.
Reputatie 7
Badge

Nee maar dat is het gevolg van wat jij zegt.

Helemaal eens met Henk.

Dat is niet waar. Ik zeg alleen dat ik de oplossing van Henk geen goede oplossing vind.
Dan ben ik erg nieuwsgierig naar jouw voorstel om dit probleem om te lossen? 🙂
Reputatie 4
Het komt uiteindelijk op 1 hele simpele vraag neer:
Als je weet dat met het sluiten van de poortjes een deel van je reizigers een te hoge prijs gaat betalen, vind je dat dan acceptabel, ja of nee?
Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat er mensen zijn die niet direct vol overtuiging "Nee" roepen bij het horen van die vraag.
Reputatie 7
Badge
Dan ben ik erg nieuwsgierig naar jouw voorstel om dit probleem om te lossen? :)

Ik had een aantal posts terug al een suggestie gedaan. Maar dat was geen goed idee volgens sommige forumleden.
Dus nu kom ik met een nieuwe suggestie. NS kan een praktische manier verzinnen om de klanten die dus door deze fout teveel betalen snel hun geld terug te geven. Een soort GTBV-regeling, maar dan sneller.
Reputatie 7
Badge
Als je weet dat met het sluiten van de poortjes een deel van je reizigers een te hoge prijs gaat betalen, vind je dat dan acceptabel, ja of nee?
Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat er mensen zijn die niet direct vol overtuiging "Nee" roepen bij het horen van die vraag.

Dat vind ik verder geen relevante vraag. Daar mag iedereen namelijk een andere mening over hebben.
Reputatie 4

Dat vind ik verder geen relevante vraag. Daar mag iedereen namelijk een andere mening over hebben.

Het antwoord dat NS op die vraag heeft gegeven is de oorzaak van het probleem.
Dan kun je het probleem wel bij de reiziger gaan leggen zoals NS doet door te zeggen dat die maar moet controleren wat er in rekening wordt gebracht of zoals jij doet door te zeggen dat de reiziger dan maar niet via deze route moet reizen, maar dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.
Ja en ik vind het wel een relevante vraag. NS laat de huidige situatie gewoon voortduren.
Reputatie 7
Badge

Het antwoord dat NS op die vraag heeft gegeven is de oorzaak van het probleem.
Dan kun je het probleem wel bij de reiziger gaan leggen zoals NS doet door te zeggen dat die maar moet controleren wat er in rekening wordt gebracht of zoals jij doet door te zeggen dat de reiziger dan maar niet via deze route moet reizen, maar dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.

Geen woorden in de mond leggen aub. Ik leg verder geen probleem bij de reiziger en ik heb ook niet gezegd dat iedereen perse MOET reizen via de normale route (want die keus mag namelijk een ieder zelf maken).
En hoe NS dit probleem zelf ziet...tja dat weet ik natuurlijk ook niet. 🙂
Dus nu kom ik met een nieuwe suggestie. NS kan een praktische manier verzinnen om de klanten die dus door deze fout teveel betalen snel hun geld terug te geven. Een soort GTBV-regeling, maar dan sneller.
Dat zou an sich een workaround zijn, en in bepaalde gevallen kan dat inderdaad automatisch opgemerkt worden. Je komt alleen in de problemen met OV-chipkaarten waarvan NS niet de mogelijkheid heeft om reishistorie hiervoor in te mogen zien/gebruiken, en dat is een vrij grote groep.
Waar kan ik in de Algemene Voorwaarden van de NS vinden dat NS gerechtigd is om haar passagiers op te lichten???. Kwam net overigens op Sloterdijk. Stonden allerlei service medewerkers. Toen ik deze vraag stelde keken zij mij nogal schaapachtig aan. Dat snap ik dan ook wel weer maar ik blijf het wel heel erg triest vinden. De hierboven genoemde anonieme ov-chip reiziger zijn in dit geval natuurlijk standaard de klos.

Ik mis nog steeds een reactie van NS waarom zij vinden dat dit allemaal wel kan. Thomas geeft aan dat het een probleem is en komt met een veel te laat ingestelde werkgroep aan, maar ondertussen worden er wel veel reizigers opzettelijk welbewust benadeeld. Bedenk ook nog allemaal even dat maar een klein percentage van de reizigers hier ook leest. De rest gaat er van uit (en zou dat ook moeten kunnen) dat NS een betrouwbare partner is.

Reageer