Diestal door NS op traject Alkmaar-Haarlem

• 2 januari 2018
  • 58 reacties
  • 1214 Bekeken

Toon eerste bericht

58 reacties

Reputatie 7
Badge
Edit, post van hlubbers is veranderd.

Maar uuh...wat ga je hier verder nog aan doen? klacht indienen?
Ik wil wel een klacht indienen maar waar. NS reageert al een jaar nergens op dus ik maak mij geen illusies.
Overigens kunnen poortjes natuurlijk wel verwijderd worden. Is net zoiets als jij een muurtje een 1/2 mm over de erfgrens neerzet dan kan je daar door een rechter ook toe gedwongen worden. Misschien dat een krant hier eens op dit forum zou willen grasduinen en wat zaken aan de kaak zou willen stellen.

Elke dag 10 nieuwe topics met stop de diefstal op Sloterdijk is misschien ook wel leuk.
Reputatie 7
Badge
Uiteraard zouden de poortjes weggehaald kunnen worden. Maar dat zou natuurlijk wel zonde zijn van het geld dat er uitgegeven is voor de poortjes.

Jammer eigenlijk dat Rogier van Boxtel (of andere hoge pief) niet hier op het forum zit. Dan zouden we tenminste wat meer helderheid krijgen over deze zaken.
Badge +3
Voor Traject Vrij (en eventuele andere abonnementen waarmee je niet op saldo maar op rekening reist) is het natuurlijk makkelijk te corrigeren.

Voor andere (met name anonieme) kaarten zal de reiziger zelf actie moeten ondernemen voor geld terug.

Lijkt me overigens niet zo lastig om 's ochtends vroeg wat poortjes open te zetten (totdat er intercity's in beide richtingen gaan en omreizen via Sloterdijk niet meer nodig is).
Reputatie 3
Dit is misschien gedateerd, maar geeft wel een aantal opties weer:

https://ndovloket.nl/pdf/Business%20rules%20van%20Lange-AfstandKorting%20(LAK)%20-%20141215.pdf

Echter, het betalen per kilometer kan weer weg en het betalen per tariefafstand komt weer terug.
Overigens een TrajectVrij op een Businesscard hanteert bij een overstap (met doorgang door poortjes) op Sloterdijk 2 verschillende reizen. Er verschijnt nooit een " Overstap OK" op het scherm.
Op ander stations gebeurt dat ook: 3 keer door poortjes zou moeten zijn:

Uitgechecked - Overstap OK - Uitgechecked
en niet
Uitgechecked - Inchecken - Inchecken geannulleerd.

@hlubbers: +1 op de klacht bij NS. en +10 op de veiligheid in Sloterdijk. Een ideetje om een Lotus in te huren en kijken hoe men daar om gaat met een incident...
Badge +3
Ik post dan vanaf nu dit dus want daar staat ook super nuttige non-info... 😃
Reputatie 5
@robert B dus altijd want er rijden nooit intercity's tegelijk in beide richtingen ?
Wat voor organisatie ben je als je in kranten loopt te janken over Facebookreizigers die misbruik maken van door jou in het leven geroepen actiekaartjes als je vervolgens door het plaatsen van poortjes reizigers benadeeld en hier vervolgens het zwijgen toe doet?? Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.....

Reageer