beantwoord

Digitale infobord in Sprinter NG

• 31 juli 2020
  • 7 reacties
  • 147 Bekeken

Ik zit in de moderne sprinter tussen Zwolle en Utrecht. Op het digitale infobord in de trein zie ik allerlei mededelingen, waaronder die dat op dit infobord ook actuele treininformatie wordt getoond. Die heb ik echter helemaal niet gezien, terwijl het zo handig is om te zien wat de volgende halte is en de aankomsttijd op het eindstation.

Waarom wordt die informatie niet getoond?

icon

Beste antwoord door Momo 31 juli 2020, 14:54

Wordt er dan alleen de info/reclame slideshow getoond zoals in onderstaande foto?

Dat is een bekende klacht, de echte reisinfo heeft naar mijn ervaring regelmatig storing. Is er wel een automatisch omroep? Want vaak als er geen actuele reisinfo wordt getoond is er ook geen omroep. 

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi JayBee! Dat zou niet moeten. De reisinformatie wordt om en om getoond met de reclame. Waren Zwolle en Utrecht ook daadwerkelijk je begin- en eindstation of heb je een kortere reis afgelegd? En hoe laat/in welke coupé? 

Ik zit nu al vanaf Wezep in trein 2725, en ga nog door tot Utrecht.

Nou, dan ga ik dat toch even doorzetten, want dat lijkt op een fout. Waarvoor zijn anders die schermpjes, toch? Bedankt voor het doorgeven!

Reputatie 7
Badge +3

Wordt er dan alleen de info/reclame slideshow getoond zoals in onderstaande foto?

Dat is een bekende klacht, de echte reisinfo heeft naar mijn ervaring regelmatig storing. Is er wel een automatisch omroep? Want vaak als er geen actuele reisinfo wordt getoond is er ook geen omroep. 

Dat komt door de werkzaamheden tussen Schothorst en Amersfoort. Hierdoor wordt het treinnummer niet juist herkend.

Schothorst naar Utrecht is ook nog een afwijkend (tijdelijk) treinnummer, wordt ook niet herkend door het systeem in de SNG.

Dat is inderdaad de reclame die ik zie. En inderdaad, er wordt ook niets omgeroepen.

Precies @JayBee ritinformatie wordt niet opgehaald door de trein. Ik neem aan dat het treinpersoneel handmatig omroept.

Reageer