beantwoord

Dimbare treinverlichting?

• 6 december 2016
  • 7 reacties
  • 341 Bekeken

Reputatie 5
Goedemorgen allen,

Een korte vraag: is de verlichting in de trein dimbaar?
Het wordt namelijk winter, waardoor het pas laat licht en vroeg donker wordt. De verhouding tussen 'buiten' en 'binnen' is toch ietwat groot betreft de verlichting.

In bussen doen ze dit namelijk wel en in het Syntus stoptreintje ook wel.
icon

Beste antwoord door Dennis 6 december 2016, 10:22

Goedemorgen allen,

Het wordt namelijk winter, waardoor het pas laat licht en vroeg donker wordt. De verhouding tussen 'buiten' en 'binnen' is toch ietwat groot betreft de verlichting.

Het gaat mij niet om de verhouding, maar om de totale hoeveelheid licht, dat die genoeg is om gemakkelijk te kunnen lezen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge
In de vernieuwde VIRM dubbeldekstrein die heel binnenkort in dienst komt zit een intelligente LED verlichting die hierop zal reageren. Wie weet komt het ook in volgende nieuwe/vernieuwde treinen.
Reputatie 5
Oke helder! Ik ben benieuwd
Reputatie 6
Badge +2
Goedemorgen allen,

Het gaat mij niet om de verhouding, maar om de totale hoeveelheid licht, dat die genoeg is om gemakkelijk te kunnen lezen.
Reputatie 5
Oeps, perongeluk gemarkeerd als antwoord.
Maar elke trein heeft toch van die speciale leeslampjes? (Die niemand overigens gebruikt)
Maar ben blij dat die nieuwe treinen ander licht hebben.
Reputatie 6
Badge +2
In de vernieuwde VIRM dubbeldekstrein die heel binnenkort in dienst komt zit een intelligente LED verlichting die hierop zal reageren. Wie weet komt het ook in volgende nieuwe/vernieuwde treinen.
Meer of minder ledlicht als het buiten donkerder is?
In de DDZ/NID dubbeldekkers wordt de verlichting al aangepast aan het daglicht. Ik heb meerdere malen gezien hoe op een stralend zonnige dag de verlichting zichzelf voor een groot gedeelte uitschakelde en weer inschakelde toen de zon weg was.
Reputatie 3
Het precieze weet ik er niet van, maar in de cabine is de SLT is een schakelaar waarmee het licht in de reizigersruimte aangepast kan worden tussen twee standen. Het gaat hier om een beperkt verschil in lichtsterkte.

Reageer