beantwoord

Diverse problemen met de trein zonder genoemde redenen

• 23 juli 2014
  • 7 reacties
  • 317 Bekeken

Helaas ben ik diep teleurgesteld over de service van de NS.
Afgelopen vrijdag merkte ik dat vooral toen het 31 graden was en ik vanaf mijn werk weer naar huis ging.
Ik was op weg vanuit Utrecht Centraal naar Barneveld Centrum. Er reden door een verstoring bij Overvecht al geen sprinters, maar wel intercity's, wat ik dan nog niet erg vond (ik reis het liefst met de intercity), maar dat deze last minute ineens 10 minuten vertraging heeft zonder dat er een reden voor genoemd was vind ik bedroevend. Al met al ongeveer 10 minuten later op station Amersfoort aangekomen om mijn trein richting Barneveld te halen. Dat was nog niet alles.
Later die avond was ik in Arnhem, waarbij ik rond 23.45 weer terug zou met de trein gaan richting Barneveld Centrum en vervolgens zou er rond 23.45 een extra trein rijden (i.v.m. vierdaagse) vanuit Nijmegen/Arnhem richting Ede-Wageningen.
Deze trein kwam al ongeveer 5 a 10 minuten te laat binnen wat op het laatste moment werd aangekondigd via zowel de borden als de borden. Eenmaal ingestapt kondigde de conducteur aan dat de trein voorlopig niet zou rijden (reden is niet genoemd) en dat de trein van een kwartier later eerder zou vertrekken dan deze trein. Vervolgens overgestapt op de andere trein die wel op tijd was vertrokken. Al met al na een kwartier vertrokken zonder een genoemde reden.

Ook vandaag was het weer raak en deze keer had ik er zelfs een foto van gemaakt. https://ns-nl.s3.amazonaws.com/default/user/attachments/9e6d067f-4abb-4638-828d-bb7b780bf1b6.jpg
Mijn trein van 16.20 vanuit Utrecht richting Amersfoort uitgevallen wederom weer zonder enige reden en zelfs geen aankondiging gehoord via de omroep. Dat laatste heb ik dan misschien gemist, maar een geldige reden heb ik niet gehoord/gezien op de schermen met als gevolg dat ik kon kiezen tussen een kwartier wachten in Utrecht en daarna weer een kwartier in Amersfoort of een half uur in Utrecht. Uiteindelijk maar voor de laatste optie gekozen.

Ik snap dat er incidenteel iets kan voor doen, maar helaas gebeuren dit soort dingen best vaak en zoals ik net al meerdere keren had beschreven zonder een reden.
Één en ander zal dus nog verbeterd moeten worden om de klant toch tevreden te houden.
Erg jammer en erg vervelend.
icon

Beste antwoord door Herman NS 24 juli 2014, 08:58

Beste Ivo,

Vervelend dat je teleurgesteld bent over het aantal uitgevallen treinen. Er zijn diverse redenen voor treinuitval. Hierbij kun je denken aan weersomstandigheden, werkzaamheden, ongelukken enzovoorts. Omdat vaak direct naar een oplossing wordt gezocht en dit via diverse communicatiekanalen moet worden gecommuniceerd, wil het wel eens voorkomen dat de reisinformatie dan onvolledig is. In dat soort situaties verwijs ik je graag door naar een overzicht met actuele verstoringen.

Je topic heb ik verplaats naar 'in de trein' om de vindbaarheid van jouw topic te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Treinen vallen niet zomaar uit: daar is altijd een Geldige Reden voor. Soms is er wel een trein, maar geen machinist, soms is er wel een machinist, maar geen trein en zo zijn er nog tientallen varianten op dit thema. Dit maakt ook niet uit: te laat is te laat. Daar is altijd wel een excuus voor te verzinnen.

Daarnaast valt slechts zo'n 2% van de treinen uit en rijdt zo'n 90% van de treinen op tijd. Uw ervaringen zijn dus losstaande incidenten.

Met wat geluk reist u volgende keer in de 98% treinen die wel rijden, waarvan 90% op tijd.
Nou 90% op tijd....

90% met minder dan 5 minuten vertraging...
Reputatie 6
Minder dan vijf minuten vertraging is op tijd...
Dat ligt er maar aan. Vier minuten vertraging kan ook de aanblik van de sluitseinen van je aansluitende trein betekenen en het vooruitzicht van een half of een heel uur later thuis komen. Dan is de trein misschien wel op tijd, maar de trein staat niet op 1, 2 en 3.
Reputatie 6
De trein staat juist wel op 1, 2 en 3. Die is dan netjes op tijd!
Dat was precies wat ik bedoelde met de laatste zin, of eigenlijk de consequentie daarvan voor de positie van de reiziger.
Beste Ivo,

Vervelend dat je teleurgesteld bent over het aantal uitgevallen treinen. Er zijn diverse redenen voor treinuitval. Hierbij kun je denken aan weersomstandigheden, werkzaamheden, ongelukken enzovoorts. Omdat vaak direct naar een oplossing wordt gezocht en dit via diverse communicatiekanalen moet worden gecommuniceerd, wil het wel eens voorkomen dat de reisinformatie dan onvolledig is. In dat soort situaties verwijs ik je graag door naar een overzicht met actuele verstoringen.

Je topic heb ik verplaats naar 'in de trein' om de vindbaarheid van jouw topic te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer