beantwoord

Door aanrijding bestemming vanavond niet kunnen bereiken met Weekend Vrij, recht op vergoeding?

• 7 september 2014
  • 3 reacties
  • 306 Bekeken

Vanwege een aanrijding met persoon in Deventer was ik vanavond niet in staat om vanuit Almelo mijn eindbestemming (Den Haag Moerwijk) te bereiken met mijn Weekend Vrij abonnement.
Dit betekent dat ik morgenochtend (maandag) naar mijn bestemming moet reizen. Heb ik in dit geval recht op een vergoeding van de kosten van mijn reis op maandag?
icon

Beste antwoord door Thijs2 8 september 2014, 10:33

In geval van een storing (bijv. een aanrijding) zorgen we er altijd voor dat je op je bestemming kan komen. Mits je natuurlijk op tijd op het station was om de uitgevallen laatste trein te halen. In geval van een uitgevallen trein zetten we soms busvervoer in, of regelen we een taxi. Ook gisteravond hadden we je wel op bestemming kunnen brengen. Als je vandaag reist kunnen we de extra kosten daarvan helaas niet vergoeden.
Bekijk origineel

3 reacties

Als de NS vandaag niet in staat was om u binnen de 60 minuten na de beoogde aankomsttijd van Almelo naar Den Haag Moerwijk te vervoeren, hebt u recht op restitutie van 1/6 deel van het bedrag dat u maandelijks voor uw Weekend Vrij abonnement betaalt.
De kosten voor het alternatieve vervoer (in dit geval een treinreis op maandag) komen voor uw eigen rekening.
Het hangt er helemaal vanaf hoe laat u had willen vertrekken en of u ook al ingecheckt had.
Heeft u ter plaatse ook contact gehad met NS medewerkers en uw probleem aan hen voorgelegd?

Mogelijk had u op het moment dat u uit Almelo wilder vertrekken om kunnen reizen via bijv. Zwolle of Hengelo/Zutphen.

Om 22:01 (ca. een half uur nadat de aanrijding had plaatsgevonden) had u nog via Zwolle, Amersfoort en Den Haag Centraal naar Den Haag Moerwijk kunnen reizen.
Om 22:31 was er nog nog een mogelijk om via Zwolle en vandaar via Rotterdam naar Den Haag HS te kunnen komen

De mogelijkheid om om 23:01 via Zwolle naar Utrecht te reizen zullen we maar vergeten. U had dan in Utrecht de nachttrein via Amsterdam naar Den Haag HS moeten nemen zou dan pas om 02:37 op HS zijn gearriveerd.
Geen normale reis, maar wel een (laatste) mogelijkheid.

Tja en een weekendretour is nou eenmaal niet op maandag geldig. Dus elke conducteur die u onderweg tegenkomt zal daar een probleem van maken en u alsnog van een geldig vervoersbewijs (verhoogd met de wettelijke verhoging van €35) moeten voorzien.

Wellicht dat het daarom verstandiger is om morgen telefonisch contact op te nemen met de Klantenservice (030 751 51 55) en dit probleem met hen te bespreken.
Wellicht dat zij een oplossing voor u hebben dat u toch kosteloos met een geldig vervoerbewijs terug kunt naar Den Haag.

U zou eventueel ook kunnen afwachten tot een moderator van dit forum morgen uw bericht leest en daar contact over opneemt met u. Hoewel sommige moderators doorgaans veel weten te bereiken gaat daar toch meer tijd mee heen dan wanneer u de Klantenservice belt.
In geval van een storing (bijv. een aanrijding) zorgen we er altijd voor dat je op je bestemming kan komen. Mits je natuurlijk op tijd op het station was om de uitgevallen laatste trein te halen. In geval van een uitgevallen trein zetten we soms busvervoer in, of regelen we een taxi. Ook gisteravond hadden we je wel op bestemming kunnen brengen. Als je vandaag reist kunnen we de extra kosten daarvan helaas niet vergoeden.

Reageer