Door storing geen assistentie, probleem met medicatie

• 4 september 2018
  • 20 reacties
  • 506 Bekeken

Reputatie 1
Maandag 03-09 2018 moest ik voor belangrijke zaak naar Utrecht. Eenmaal op station begon de ellende, als rolstoel gebruiker kan je de inststaphulp app gebruiken. Maar de app lag eruit, daar ik aan tijd gebonden was dan maar met zo'n lage sprinter via Hilversum naar Overvecht. Nadat wij onze zaak hadden afgehandeld nog even met ook zo'n lage sprinter naar Utrecht. Met zo'n lage sprinter kan ik zo de trein inrijden maar de reis duurt wel wat langer. Daar het eigenlijk al aan de late kant was vanwege dat omrijden kwam ik buiten mijn medicatie tijd. Maar wij liepen naar balie voor NS en OV om te trachten instaphulp te boeken. De app en het telefoonnummer waren nog steeds niet bereikbaar. Op onze vraag of iemand van de NS ons kon helpen, kwam negatief antwoord. Niemand wist een oplossing. Daar sta je dan, je kan geen kant op. Als ik niet snel medicatie krijg gaat het fout zei mijn zoon nog. Enkel schouder ophalen was antwoord. Normaal neem ik niets van een vreemde aan, maar andere rolstoel gebruiker die mijn zag hangen kwam naar mij toe en vroeg wat er aan de hand was, Zij herkende mijn probleem en zei dat zij zelfde medicijn bij haar had en wilde dat ik het nam. Het werkte. Toch schande dat de NS je zo in de steek laat, nu zien we dat een rolstoel eigenlijk maar lastig is voor een NS'ers. Ik weet dat ik WEER rotopmerking zal krijgen, maar daar heb ik nu mooi lak aan. Mensen houden er van om iemand met beperking te pesten, eens krijgen zij de rekening.

20 reacties

Spijtig dat de app problemen gaf maandag maar als u zo afhankelijk bent van bepaalde medicijnen welke u blijkbaar gewoon mee kunt nemen dan zorg je er toch altijd voor dat je medicatie voor nood bij u hebt?

Voor wat betreft de instaphulp, die mag niet door elke NS'er verleend worden omdat je daarvoor een training gehad moet hebben en dat heeft niet iedereen.

Uw politieke toevoeging in het bericht vind ik wel ongepast aangezien dit geen forum is voor politieke uitingen.
Wat spijtig om te lezen dat je problemen hebt ervaren bij het reizen op 3 september. Vanwege een storing in een aantal van onze systemen was het niet mogelijk om via de app gebruik te maken van assistentieverlening. Telefonisch waren onze collega's, voor zover ik weet, wel bereikbaar en was het ook mogelijk om assistentie aan te vragen.

Wat kan ik op dit moment voor je betekenen, @Verotel?
Met pesten heeft het niets te maken (rare aanname ook weer trouwens). Wel met het feit dat het meeste NS personeel A ) niet is getraind op gebruik van de schuifplank en B ) niet is verzekerd op het moment dat er iets misgaat wanneer zij toch assistentie zouden gaan verlenen. Ik als machinist zou niet weten hoe zo'n apparaat werkt bijvoorbeeld. Op dat moment moeten wij dus, even heel lullig gezegd, eerst aan onszelf denken. Want als de reiziger vervolgens ontevreden is over de assistentie die ik heb verleend, en op bijvoorbeeld een forum zoals deze gaat lopen klagen, dan kan dat zomaar mijn baan kosten...
Goedemorgen.

Vertotel, vervelend dat je wederom een vervelende ervaring hebt gehad tijdens je reis. Als je wil, kan ik je verhaal doorzetten naar mijn collega die verantwoordelijk is voor toegankelijkheid binnen NS. Als je dan alle informatie geeft over de tijd en het loket, dan kunnen we kijken of er wellicht meer opleiding of informatie nodig is bij onze medewerkers. Verder klopt het dat niet iedere collega de mogelijkheden heeft instaphulp te verlenen, en dat onze systemen er gisteren een tijd uit lagen. Dat laatste is natuurlijk erg vervelend, en het neemt niet weg dat je door ons op weg geholpen mag worden. Is het voor jou haalbaar om je medicatie mee te nemen op reis?
Ik wil even iets de wereld uithelpen. In geval van calamiteiten, zal ik als HC absoluut een brug plaatsen om een reiziger eruit te halen.
Een reiziger erin zetten als HC zal ik veel minder snel doen, want ik moet zeker weten dat er een brug beschikbaar is op het station waar de reiziger naartoe gaat en dat is voor mij vaak onbekend terrein.
Dat een machinist zich hier niet aan wil wagen, snap ik, maar we zijn gewoon verzekerd hiervoor, absoluut tijdens calamiteiten, als de juiste hulpmiddelen hiervoor aanwezig zijn.
Daar zou Verotel nu niets aan gehad hebben, maar ik ben het met Sivan eens dat we je op weg hadden moeten helpen.
Reputatie 1
Hoi @Sivan, leuk je weer te zien. Is lang geleden. Lag poosje in ziekenhuis waar de cancer cellen verwijderd zijn en hopelijk weg blijven. Ik neem nooit medicijnen mee op reis, als ik mijn reis zo kan plannen voor tijd thuis te zijn. Dat lukt meestal wel. Ik vind het risico van verlies te groot daar ik medicijnen heb die gevaarlijk zijn voor anderen en vooral kinderen.
3-09-2018
maandag Check-uit Trein - NS
14:31 Amersfoort
Check-in: Utrecht Centraal
Product: Reizen op Saldo NS Korting (2e klas)
€ 7,20 terug van instaptarief € 2,80 03-09-2018
maandag Check-in Trein - NS
13:32 Utrecht Centraal
Product: Reizen op Saldo NS Korting (2e klas)
€ - 10,00 instaptarief

Dit laat zien dat wij zijn gaan omreizen via Hilversum met zo'n lage sprinter.
Nou @Jouke NS doe mij een lol en kaart het eens aan bij je collega's dat het juist het verlenen van hulp dankbaar werk is. En nee, de telefoonlijnen waren overbezet, dus ook dat ging niet. Ik help graag mensen en dat is erg leuk.
@JBa je hoeft niet op alle slakken zout te leggen, was enkel voor herkenning mede reiziger. Normaal zet ik dat ik herkenbaar ben aam het SP vlaggetje. Vaak komen ander partij genoten dan bij ons zitten en kletsen we wat. Binnenkort zit dat vlaggetje er weer op, moest er even voor de rechtbank af. ps, ik heb ook die zaak gewonnen.
@West het schijnt mode te worden om dit frustraties te uiten, als ik iets zet maak ik andere reizigers deelgenoot in de hoop dat men zijn/haar voordeel er mee kan doen.
En @Loes je bent een snoes,

Enne, herkennen jullie mij spreek mij gerust aan. Hou van plezier maken.
Badge +3
Ik zou toch in overweging nemen om medicijnen mee te nemen wanneer je op reis gaat. Een verstoring kan op de meest onverwachte momenten en plaatsen plaatsvinden. Zoals afgelopen vrijdag in Amsterdam maar weer eens bleek. Of zoals vanochtend met blikseminslagen waardoor er geen treinen tussen Hilversum en Utrecht.
Goedemorgen Verotel. Ik hoop het van harte met je mee! Hoop dat je je voor nu in ieder geval opgelucht voelt. Het klinkt als zeer goed nieuws. Fijn!

Ik zal zorgen dat je gegevens worden doorgezet. Ik snap je angst de medicatie te verliezen, maar wellicht kun je kijken naar een systeem van opbergen, waardoor verlies geen optie is. Misschien zijn er anderen uit je omgeving die tips hebben?
Reputatie 5
@Verotel gelukkig gaan alle nieuwe trein die het spoor op komen volledig zelfstandig toegankelijk zijn voor mensen in een rolstoel. Ik wil je alleen wel op het hart drukken dat hoe goed je je dag ook in pland, er altijd iets roet in het eten kan gooien. Wanneer je afhankelijk bent van je medicijnen, is het raadzaam om toch te zorgen dat je een backup meeneemt onder, dat kan je altijd in een buiktasje veilig meenemen. Uit eigen ervaringen met een familielid kan ik vertellen dat het een hoop stress weg kan nemen.
Reputatie 7
Badge +3
@Verotel
Je geeft wel heel duidelijk aan dat je trots bent SP’er te zijn terwijl dat niets, maar ook werkelijk helemaal niets maken heeft met het feit dat door een storing de inststaphulp app er uit ligt.
Niemand anders hier die wat voor probleem dan ook met NS heeft koppelt dit probleem aan zijn of haar politieke partij.
Het enige wat er toe doet is dat iemand in een rolstoel geholpen moet worden door NS, een politieke partij (welke dan ook) heeft daar niets mee te maken. Ik snap dan ook niet dat je het nodig vind dat te melden.
Reputatie 2
Ik kan me wel iets voorstellen dat Verotel soms - in zijn ogen - rare reacties krijgt van bijvoorbeeld NS-personeel of reizigers, als hij in real life op dezelfde wijze communiceert als in dit topic. Los van het feit dat het ongetwijfeld lastig is om met een rolstoel het ov te gebruiken.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat de politieke uiting niet weg wordt gemodereerd, dat lijkt me een schending van de huisregels.
De politieke uiting is verwijderd op grond van de huisregels. Hier had ik overheen gekeken.

Verder wil ik vragen opmerkingen over Verotel als (mogelijk) persoon achterwege te laten.
Reputatie 1
Zoals ik al eerder vertelde was dat een speciaal bericht voor politicus die mij te hulp schoot in de trein. Maar men is goed in zaken verkeerd te lezen en dan iets vervelends neer te zetten. Tevens wil ik een moderator vragen om AL mijn topics te verwijderen. Mensen storen toch maar aan iemand met een handicap.

Voor mij nu : forum amen.
@Verotel

Wie weet zijn wij elkaar al ooit tegengekomen. Durf dat nooit hardop te zeggen, maar ik ben altijd blij te weten wie ik in mijn trein heb, voor wie er dus assistentie nodig heeft en in calamiteiten dus ook of men afhankelijk is van medicatie. En fijn dat het weer beter gaat zoals ik in een eerdere reactie kon lezen.
Reputatie 1
@Loes, vandaag gaat de standaard met het vlaggetje er weer op. Ik ga niet verder uitweiden ter voorkoming dat ik weer negatief commentaar krijg. Wat ik wel kan zeggen, ik heb meestal hoody met een witte tomaat op de voorkant. Door enkele mensen ben ik behoorlijk negatief neergezet, nou doe maar. Ik trek mij er niks van aan. Het geeft enkel wie er negatief is.
Gelukkig kennen de instap hulpen mijn op vrolijke manier en blij mij te zien. Geef ook altijd een hand als dank.
@Verotel

Ik heb zo ook genoeg zaken waar men bij mij over praat, laat ik ook lekker langs me heen gaan, maar ik ben vaak herkenbaar aan me koppel en me lengte. Ik ga hier ook niet teveel over uitweiden, want ik blijf graag een anonieme HC. De beschrijving laat nog geen belletje doen rinkelen, maar dat zegt bij mij weinig.
Ik zie dat Sivan NS je ervaringen intern heeft doorgespeeld, Verotel. Ik ga er dan ook vanuit dat dit in de toekomst anders wordt opgelost.
Hallo
Ik zoek de functie instap hulp in mijn app zodat ik deze kan gaan gebruiken ipv beller

groet antoon
Hallo Antoon1969! Heb je daarvoor ook alle stappen doorgenomen die staan uitgelegd bij de Reisassistentiewebsite?

Reageer