beantwoord

Door vertraging laatste bus gemist

• 15 februari 2015
  • 6 reacties
  • 2758 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Beste,
Ik ben vrijdag vanaf Schiphol met de trein (bestemming Vlissingen) naar Goes gereden. Door vertraging van de trein heb ik in Goes de laatste bus naar Hulst gemist.
In de trein was de hele tijd (vanaf Schiphol) geen conducteur of iemand anders van het treinpersonel te vinden om te kunnen vragen wat ik nu het beste doen kan. ik had geen andere kans om een taxi naar huis te nemen. Daardoor zijn me kosten van 120 EUR ontstaan.
Wat kan ik nu doen? Heb ik een kans om mijn geld terug te krijgen?
Alvast bedankt voor een antwoord!
icon

Beste antwoord door theofiel 15 februari 2015, 11:29

In dit soort gevallen raadt de NS aan om de kwitantie van de taxi met een begeleidend schrijven op te sturen naar de klantenservice:
NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht.

Zoals bijvoorbeeld te lezen is in dit topic is het zeker niet uitgesloten dat u uw geld terugkrijgt.

Voor een volgende keer kunt u beter de NS de taxi laten bellen, dat voorkomt gedoe achteraf. Dit had op twee manieren gekund:
1. Kijk bij 1 van de tussenstops waar de conducteurs zich bevinden, zij moeten op elk station de veiligheidsprocedure uitvoeren, dus u moet ze dan kunnen zien en kan vervolgens hen de situatie uitleggen.
2. Maak op het station van uw bestemming gebruik van de servicezuil om contact op te nemen met de NS.
Bekijk origineel

6 reacties

De NS is niet aansprakelijk voor de gevolgschade van de vertraging. Artikel 13.3 AVR. Dus je taxi is voor jouw rekening. Was de vertraging dusdanig dat je in aanmerking komt voor de Geld Terug Bij Vertraging dan kun je daar een claim voor indienen.
Vermijd dus de laatste trein naar de laatste bus... En terwijl ik het schrijft realiseer ik me dat dit het einde zou betekenen van álle openbaar vervoer...de laatste trein is dan altijd leeg, wordt niet meer uitgevoerd en dan is er weer een laatste trein....
Reputatie 6
Nee hoor, de nieuwe vervoersconcessie voor het hoofdrailnet stelt in artikel 41, 5e lid het volgende:

"NS brengt reizigers die stranden (bijvoorbeeld door vertraging of uitval van de laatste trein) met vervangend vervoer naar hun eindbestemming in Nederland (tot de deur)."

NS had TS dus naar huis moeten brengen.
In dit soort gevallen raadt de NS aan om de kwitantie van de taxi met een begeleidend schrijven op te sturen naar de klantenservice:
NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht.

Zoals bijvoorbeeld te lezen is in dit topic is het zeker niet uitgesloten dat u uw geld terugkrijgt.

Voor een volgende keer kunt u beter de NS de taxi laten bellen, dat voorkomt gedoe achteraf. Dit had op twee manieren gekund:
1. Kijk bij 1 van de tussenstops waar de conducteurs zich bevinden, zij moeten op elk station de veiligheidsprocedure uitvoeren, dus u moet ze dan kunnen zien en kan vervolgens hen de situatie uitleggen.
2. Maak op het station van uw bestemming gebruik van de servicezuil om contact op te nemen met de NS.
dank wsm en theofiel, dit wist ik niet!
Reputatie 4
@Lydia heb je al contact opgenomen met Connexxion/ Provincie Zeeland ? Een laatste verbinding hoort volgens de concessie 15 minuten na zijn eigen vertrektijd te wachten op een vertraagde trein. (dus de bus mag dan pas weg om 22:55). Tevens kun je zelf vanuit de trein ook dit nummer gebruiken indien de aansluiting in gevaar komt,reist op zondag een stuk prettiger,al heb ik er zelf nog nooit gebruik van gemaakt.

Badge
Beste,
Ik ben vrijdag vanaf Schiphol met de trein (bestemming Vlissingen) naar Goes gereden. Door vertraging van de trein heb ik in Goes de laatste bus naar Hulst gemist.
In de trein was de hele tijd (vanaf Schiphol) geen conducteur of iemand anders van het treinpersonel te vinden om te kunnen vragen wat ik nu het beste doen kan. ik had geen andere kans om een taxi naar huis te nemen. Daardoor zijn me kosten van 120 EUR ontstaan.
Wat kan ik nu doen? Heb ik een kans om mijn geld terug te krijgen?
Alvast bedankt voor een antwoord!

Lyna, welkom op het forum. Ook ik adviseer je om je verzoek schriftelijk bij ons in te dienen. Via het forum mag ik je verzoek niet in behandeling nemen. Dus graag je verzoek schriftelijk indienen + begeleidende brief en je originele taxibon meesturen. Ik adviseer je om wel een kopie te maken van je taxibon voor jezelf. Voor contactgegevens, zie reactie van Theofiel.

Reageer