beantwoord

Door vertraging NS hebben wij ons concert gemist a 40,00 euto

• 25 september 2016
  • 6 reacties
  • 670 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Van Amersfoort naar Amsterdam Centraal gereisd en door omstandigheden buiten onze schuld meer dan twee en een half uur vertraging gehad Wij konden toen niet meer in de zaal van het Concertgebouw. En zijn toen maar terug naar huis gegaan. 40,00 euro
hetgeen de kaartjes gekost hebben over de balk gegooid.
Ik verwacht van de NS dat zij dit gaan vergoeden. Omdat e.e.a. geheel buiten onze schuld heeft plaatsgevonden.
icon

Beste antwoord door Tochjo 25 september 2016, 21:15

NS is volgens artikel 8:108 van het Burgerlijk Wetboek niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van vertragingen. U kunt een beroep doen op de regeling Geld terug bij vertraging om een vergoeding te krijgen voor uw treinkaartjes, maar de kosten voor de concertkaartjes krijgt u waarschijnlijk niet vergoed. Het enige wat u nog zou kunnen proberen, is direct contact opnemen met de klantenservice om te zien of zij uit coulance bereid zijn u nog tegemoet te komen, maar ik schat de kans daarop niet hoog in.

Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld formulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
NS is volgens artikel 8:108 van het Burgerlijk Wetboek niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van vertragingen. U kunt een beroep doen op de regeling Geld terug bij vertraging om een vergoeding te krijgen voor uw treinkaartjes, maar de kosten voor de concertkaartjes krijgt u waarschijnlijk niet vergoed. Het enige wat u nog zou kunnen proberen, is direct contact opnemen met de klantenservice om te zien of zij uit coulance bereid zijn u nog tegemoet te komen, maar ik schat de kans daarop niet hoog in.

Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld formulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.
Herkenbaar. Tegen beter weten in dacht ik neem mijn vrouw en dochtertje van 7 eens mee naar de première van een theatervoorstelling in Eindhoven. Net na Utrecht moest de trein terug vanwege wisselstoring eenmaal op UCS is er nog steeds geen info en adviseert een NS medewerker ons om via Rotterdam te reizen. De eerste planning was om rond 14.15 te arriveren bij het theater. Nu zouden we 16.30 arriveren.... De voorstelling begon om 16u!!! Denk je op tijd weg te gaan. Ja wat zeg je tegen een meisje van 7 helemaal mooi opgemaakt... dus wij naar Rotterdam en uiteindelijk vandaar een taxi genomen naar Eindhoven van 200 EURO! om toch maar op tijd te zijn. Het is wel vaak bal maar nu ben ik wel extra teleurgesteld in dit bedrijf, denk je een leuk dagje uit te hebben nou dan zorgt de NS er wel voor dat je er goed voor moet betalen ook...
Gelukkig heeft m n dochter er weinig last van gehad. Ik ben benieuwd hoe en wat ze gaan compenseren maar ik denk niet dat ik mijn dochter voor de toekomst zou stimuleren de trein te nemen. Ik neem iig geen risico meer! Bij zulke belangrijke dingen reken ik niet meer op de NS maar op mn eigen vervoer.... #^&*^&$# HAD IK TOCH MAAR DE AUTO GENOMEN
U kunt een beroep doen op de regeling Geld terug bij vertraging om een vergoeding te krijgen voor uw treinkaartjes
Ik weet niet waar Rob van den Winkel rechtsomkeert heeft gemaakt, maar ik zou proberen geen gebruik te maken van de regeling geld terug bij vertraging, maar van de regeling in artikel 6.1 van de algemene voorwaarden. In dat laatste geval zou hij namelijk ook aanspraak maken op een vergoeding van het vervoerbewijs voor de terugreis. Bij geld terug bij vertraging wordt in dit geval alleen de heenreis vergoed. (Tenzij er op de terugweg weer meer dan een uur vertraging was natuurlijk.)

Hetzelfde geldt voor hugh.
Reputatie 2
@Hugh Wetende dat ik via Rotterdam sowieso te laat in Eindhoven zou zijn, had ik direct vanuit Utrecht maar een taxi genomen, was zeker sneller gegaan en waarschijnlijk ook goedkoper geweest dan die 200 euro...
Reputatie 6
Badge
@Hugh 200 Euro?! Ben je soms in een Ferrari naar Eindhoven gebracht? God almachtig wat een bedrag!
Reputatie 2
@landrsthrn Nou, 200 euro valt nog mee. Er zijn verschillende sites waarop je taxikosten kunt berekenen en meestal kom je daarop voor Rotterdam - Eindhoven nog een stuk hoger uit

Reageer