Drukte

• 17 maart 2016
  • 8 reacties
  • 228 Bekeken

Waarom op dit traject geen dubbeldekker? Altijd druk. Nu weer staan !!!!breda -Eindhoven 07.51uur

8 reacties

Reputatie 4
Badge
NS heeft op dit moment helaas een tekort aan materieel. Er zijn nieuwe treinen besteld, maar voordat deze af zijn, is het schipperen met de materieelinzet.
Via de App van de reisplanner kunt u de drukte aangeven in de trein. Daar wordt wel naar gekeken, al is het niet mogelijk om op bepaalde trajecten ander materieel in te zetten.

Tijdens de spits is drukte niet te vermijden en zeker op kortere trajecten behoort staan tot de gangbare wijze van je verplaatsen, net zoals in de metro.

Sterkte.

John
Allemaal begrijpelijk. Maar een extra wagons koppelendan wellicht mogelijk. Vandaag was deze erg klein. Niet zoals vorige dagen. Maar zal t zelfde antwoord wellicht zijn???
Het kan zijn dat het andere, extra treinstel defect was of dat het niet wilde koppelen. Ook kan het door verstoringen zijn dat materieel niet op zijn plek is gekomen. Als de trein kleiner was dan normaal, vermoed ik dat het een incident betreft door overmacht. Zeker als vorige dagen er wel op de juiste sterkte gereden is.
Reputatie 1
Volgens ovtijden.com was de IC van 7:51 uur van Breda naar Eindhoven een ICM met 3 treinstellen, dus 9 wagons, waarvan 3 wagons een halve 2e klas. De dag ervoor ook de dag daarvoor 2 keer ICM 4, dus 8 wagons.
Was het dan misschien vanmorgen drukker dan anders?
Welkom op het NS Serviceforum Petra. Ik adviseer je sowieso om in de NS Xtra App een melding te maken in de druktemelder. Zeker bij 'koplopers' (die ICM-treinen waar Kaatje het over heeft) kan het helpen voor- of achterin in te stappen. Je kan namelijk niet door de hele trein lopen zoals bij een dubbeldekker en we zien vaak dat het middenstuk erg vol is en er elders nog zitplekken zijn.
@Klaas-Jan

Het probleem van niet doorlopen hebben we ook bij de dubbeldekkers. Zo heb ik eens een VIRM4 gehad, waar de voorste twee bakken vrijwel leeg waren en de achterste twee was het haringen in een ton. Na een omroep heb ik toch wat mensen kunnen overtuigen te gaan lopen, maar meestal gebeurd er dan weinig.
We blijven kuddedieren 😃
Reputatie 4
Badge
Als in december weer ICR (waarschijnlijk 9 rijtuigen) terug komt, kan in ieder geval weer door de hele trein worden gelopen. Aangezien de IC's tussen Den Haag en Eindhoven over de HSL gaan rijden tussen Rotterdam-Breda zal er vanaf december zeker geen dubbeldeks materieel worden ingezet. Ook de IC nieuwe generatie die ICR op dit traject zal moeten vervangen zal zeer waarschijnlijk geen dubbeldekker zijn (of eventueel gedeeltelijk).

Reageer