beantwoord

Drukte

• 30 december 2019
  • 19 reacties
  • 483 Bekeken

Reputatie 2

Ik wilde weten of het erg druk is in de treinen met nieuwjaarsdag.

icon

Beste antwoord door Robert B 30 december 2019, 23:04

Ja, met Dal/Weekend Vrij of student en dan de gratis https://ns.nl/upgrade erbij. 

Dan kunt u altijd nog 2e klas gaan zitten als men zo graag in de 1e klas wil/moet staan.

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Of het druk in de treinen is op nieuwjaarsdag valt niet te voorspellen. In de reisplanner wordt een indicatie over de drukte gegeven.

Reputatie 7
Badge +4

Doorgaans is het rustiger dan anders maar als NS te korte treinen inzet, kan het nog steeds wat vol zijn. Ik denk niet dat u veel drukte kunt verwachten, zeker in de ochtenduren niet. @MoDe heeft wel gelijk, want de trein waar u mee reist, kan door toevallige omstandigheden toch vrij druk zijn. 

Ik  verwacht dat u wel kunt zitten. ;-)

Reputatie 2

Dank U wel voor de informatie. Ik denk dat ik dan in dit geval bij mijn huidige dalvrij abonnement voor senioren een klassewissel neem. Dan kan ik ieder geval zitten. De reis is namelijk erg lang. 

Reputatie 4

Dank U wel voor de informatie. Ik denk dat ik dan in dit geval bij mijn huidige dalvrij abonnement voor senioren een klassewissel neem. Dan kan ik ieder geval zitten. De reis is namelijk erg lang. 

Eerst klas helpt ook niet momenteel.

Na 5 jan wel weer.

Momenteel is eerst klas niet de rust meer zo als normaal is.

Reputatie 7
Badge +4

Het kost u vijf euro extra en het is op Nieuwjaarsdag doorgaans niet druk. Er is in de eerste klas wel plaats, daar kunt u rustig vanuit gaan. Zie de opmerking hieronder, dat scheelt weer.

Reputatie 4

Gewoon die gratis upgrade pakken net zo als bijna iedereen doet.

Badge +3

Ja, met Dal/Weekend Vrij of student en dan de gratis https://ns.nl/upgrade erbij. 

Dan kunt u altijd nog 2e klas gaan zitten als men zo graag in de 1e klas wil/moet staan.

Badge +3

Zou dit trouwens waar zijn? En wanneer zijn die geldig dan?

https://twitter.com/SayaSport/status/1211770164183740418

Wat aardig van @NS_online dat er 1e klasse upgrades worden uitgedeeld op stations.

Reputatie 6

Nog meer gratis eerste klas upgrades uitdelen? Volgens mij is NS de strategie rondom de upgrades in weekenden en feestdagen een beetje kwijt.

Vorig jaar werden overigens op 31 december gratis ICD-toeslagen uitgedeeld op het perron.

Reputatie 2

Ik had de upgrades al via de mail ontvangen en was daar erg blij mee. 

Reputatie 6

Die 1e klasse upgrades worden gewoon als snoepjes uitgedeeld en ze schieten hun doel volledig voorbij. 

Reputatie 7

Gistermiddag (maandag) zat de 1e klas vol met jeugd (scouting). Een hoop lawaai. Er was geen controle, dus of ze gratis upgrades hadden? Zou best kunnen. Die gratis upgrades zijn er zo vaak. Maar bij het begrip “1e klas” heb je toch een heel ander idee dan wat ik heel vaak meemaak in de trein. 

Ook weer (voor de zoveelste keer) gehoord vandaag: “De trein is zo kort, geen plaats meer in de 2e klas, dan gaan we gewoon 1e klas zitten, wat kan ons het schelen, moeten ze maar zorgen voor meer plaatsen, 't reizen is al duur genoeg….”  Dit betrof een groep volwassenen die vervolgens lekker luid ging zitten kletsen en lachen in de stiltecoupe waar ik zat. Ik was blij er al snel uit te moeten.

Reputatie 7
Badge +3

Gistermiddag (maandag) zat de 1e klas vol met jeugd (scouting). Een hoop lawaai. Er was geen controle, dus of ze gratis upgrades hadden? Zou best kunnen. Die gratis upgrades zijn er zo vaak. Maar bij het begrip “1e klas” heb je toch een heel ander idee dan wat ik heel vaak meemaak in de trein. 

Ook weer (voor de zoveelste keer) gehoord vandaag: “De trein is zo kort, geen plaats meer in de 2e klas, dan gaan we gewoon 1e klas zitten, wat kan ons het schelen, moeten ze maar zorgen voor meer plaatsen, 't reizen is al duur genoeg….”  Dit betrof een groep volwassenen die vervolgens lekker luid ging zitten kletsen en lachen in de stiltecoupe waar ik zat. Ik was blij er al snel uit te moeten.

De upgrades van de treinpakkers zijn alleen in het weekend en op de feestdagen geldig.

Je hebt de volwassenen toch wel aangesproken? Helaas zijn het vaak degenen die niet in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs voor de 1e die overlast veroorzaken.

Reputatie 2

Ik reis al jaren met de ns en ben een tevreden klant. in Nederland is het treinverkeer goed en de treinen staan recht en stabiel op de rails. Er wordt zeker naar klachten geluisterd die terecht zijn. Overig is toch een geldkwestie en dat wordt goed opgelost bij de ns.

Ik heb nog nooit een vervelende conducteur meegemaakt nog irritatie als ik een terechte klacht gaf, dus ik blijf een tevreden klant ongeacht. Ook de mensen die in treinen zich niet kunnen gedragen is een kwestie van gedragen en niet de schuld van de ns. 

Reputatie 7

Zou dit trouwens waar zijn? En wanneer zijn die geldig dan?

https://twitter.com/SayaSport/status/1211770164183740418

Wat aardig van @NS_online dat er 1e klasse upgrades worden uitgedeeld op stations.

@Robert B wij krijgen allemaal een couponboekje met daarin wat upgrades, korting bij kiosk en wat velletjes met informatie en dergelijke. Die kunnen we uitdelen bij een calamiteit of in bijzondere gevallen. Die zijn allemaal maar geldig tot 31-12-19. Dus ik weet bijna zeker dat iemand die er nog veel had ze nog uit wilde delen ipv weggooien :)

Badge +3

@Robert B wij krijgen allemaal een couponboekje met daarin wat upgrades, korting bij kiosk en wat velletjes met informatie en dergelijke. Die kunnen we uitdelen bij een calamiteit of in bijzondere gevallen. Die zijn allemaal maar geldig tot 31-12-19. Dus ik weet bijna zeker dat iemand die er nog veel had ze nog uit wilde delen ipv weggooien :)

Mee eens, weggooien is zonde inderdaad. Maar als dat de vorige (april?) upgrades waren zijn die dus alleen geldig op weekend/feestdagen, en dat waren 30 en 31 dec (2019) dus niet. Wel leuk voor de Kiosk dingen natuurlijk!

Heb me er ook wel eens in vergist, op vrijdag zo’n ding ingevuld en neergeploft in de 1e klas. Gelukkig (of uiteraard) geen HC gezien, ook al was het rustig.

Reputatie 7

Die van ons zijn anders. Geldig vanaf 01-01-2019 t/m 31-12-2019. Na 9 uur, iedere dag. 

De kortingsbon van de kiosk is voor 2.50, zonder minimum bedrag. Dus een bakkie koffie kun je er zo voor halen :)

Reputatie 7
Badge +2

Ik stond een paar jaar geleden in Amersfoort en er bleef iets hangen in de snoepautomaat en toevallig stond er een conductrice naast. Ze wilde me mijn geld teruggeven. Ik gaf aan dat dat niet nodig was, maar ze stond erop en vertelde dat ze een klein bedrag van NS (per jaar?) kreeg om reizigers in bepaalde gevallen te helpen/compenseren en ze dat eigenlijk nooit nodig had. Vond het heel aardig in ieder geval. :relaxed:

Badge +3

Die van ons zijn anders. Geldig vanaf 01-01-2019 t/m 31-12-2019. Na 9 uur, iedere dag. 

De kortingsbon van de kiosk is voor 2.50, zonder minimum bedrag. Dus een bakkie koffie kun je er zo voor halen :)

Prima, en beter dan € 0,50 kortingsbonnetje bij WC-bezoek (Sanifair) bij besteding van bedrag X bij NS Retail.

Goed 2020 alvast ook en respect voor wie werkt vanavond (31 dec), ook al is iedereen dat donderdag natuurlijk al lang weer vergeten als het over de NS gaat. :tired_face:

Reageer