beantwoord

Drukte eerste klas

• 7 september 2017
  • 66 reacties
  • 2962 Bekeken

Toon eerste bericht

66 reacties

Mooi topic, vandaag ook weer een hele bups scholieren in de 1e klas zonder geldig vervoersbewijs. Conducteur loopt vrolijk langs en wenst ze een fijne schooldag...
Reputatie 3
Persoonlijke ervaring over de jaren zie ik vaak op drukke trajecten in verhouding veel 1ste klas coupes. Dan is het dringen geblazen in de 2de klasse, soms zelfs bijna veevervoer, terwijl de 1ste klas amper tot zelfs geheel niet gevuld is. Ik snap de frustratie van de 1ste klas reizigers. Om eerlijk te zijn ik probeer als 2de klasser niet plaats te nemen in de 1ste klas....maar als het dan weer eens zo hutje mutje vol is dan wil ik het een hele enkele x wel eens doen
Reputatie 6
Ik ben ook weleens 1e klas gaan zitten. Ik kon het mijn schoonouders van bijna 80 met hun Kruidvatkaartjes namelijk niet aandoen om 30 minuten te moeten staan als de welbekende haringen in een ton op een overvol balkon. Er was dan ook niemand die voor ze opstond in de 2e klas en de hele trein doorploeteren op zoek naar een laatste plekje was ook geen optie voor ze. In de 1e klas nog een paar stoelen leeg; daar maar gaan zitten. Ik zie het maar als compensatie voor die keer dat we wel 1e klas kaartjes hadden maar daar niet konden zitten omdat het daar ook bonvol zat (en dus erg veel hebben betaald om te mogen staan tussen de stoelen).
Maar ik begrijp de ergernis over het onterecht 1e klas reizen zeker. Het is niet eerlijk tegenover de meerbetalende 1e klasreizigers, die toch wel wat mogen verwachten voor hun duurbetaalde kaartjes/abonnement.
Reputatie 6
Badge
@RVH, heb jij toestemming van die persoon om hem openbaar op een forum te gooien? Anders ben je nog veel slechter bezig dan hij.
Reputatie 3
Iemand er al eens aan gedacht de klantenservice te bellen bij wel controle,maar geen boete? (het nummer staat op de NS ov chipkaart)
@RVH, heb jij toestemming van die persoon om hem openbaar op een forum te gooien? Anders ben je nog veel slechter bezig dan hij.

Mee eens!

Misschien dat de moderators er anders over denken.
Reputatie 7
Van RVH is het nog niet eens een NS trein ook....

Nummer van de klantenservice ovcp staat op de pas, niet bij NS.
Daarbij is de klantenservice absoluut niet leidend in de beslissingen van de BOA, heeft geen invloed.
Ik overweeg om een 1e klas abonnement te nemen, maar hier wordt ik niet blij van. Net in de trein van Tilburg naar Den Bosch had ik een 1e klas kaartje, maar ik kon niet zitten. De trein was best vol en ik heb een vermoeden dat er ook 2e klassers tussen zaten. Het was een stilte coupe waar je blijkbaar wel de muziek met oordopjes zo hard mag zetten dat de hele coupe kan meegenieten. Uiteraard geen enkele controle.

Ik snap dat het aantal controles minder is geworden door poortjes op de grote stations. Dit is echter vervelend voor de betalende 1e klas reizigers. Op deze manier kan ik beter een 2e klas abonnement houden en toch 1e klas gaan zitten als het druk is. Ik denk dat het verstandig is voor NS om hier een oplossing voor te bedenken. Het gevolg kan zijn dat het aantal zelfbetalende 1e klasreizigers terug loopt en dat het niet meer rendabel is.
Hallo Ramon81.

Wat vervelend dat je geen zitplaats hebt kunnen krijgen vanochtend. Het klopt inderdaad dat niet in elke trein altijd controle aanwezig is omdat een conducteur naast de controle ook nog andere werkzaamheden heeft. Een conducteur kan toestemming geven dat reizigers met een 2de klas vervoerbewijs mogen plaatsnemen in de eerste klas. Wanneer de conducteur hier geen toestemming voor heeft gegeven is het dus niet toegestaan om met een 2e klas vervoerbewijs plaats te nemen in de 1e klas. De reizigers die toch 1e klas gaan zitten lopen het risico op een boete met een verhoging van €50,-.

Ik begrijp dat het erg vervelend is dat je hebt betaald voor een 1e klas ticket en hier geen voordeel van hebt gehad. Ik kan kijken of ik hierin uit coulance iets voor je kan betekenen. Zou je mij via een privebericht de onderstaande gegevens kunnen toesturen?
  • Voorletters & achternaam
  • Geboortedatum
  • Postcode & huisnummer
  • Het nummer van jouw vervoerbewijs
  • IBAN
Reputatie 4
Laat de conducteurs deze boetes dan ook uitdelen en laat de conducteurs vaker controleren!!!!!

Ik vind goed dat je Ramon 81 coulance aanbiedt. Daarmee ben je vriendelijker dan collega Iris die mij voor hetzelfde probleem geen coulance wou geven. Alles is te lezen in dit topic:

https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/achterblijven-op-het-station-met-1e-klas-ticket-vanwege-te-volle-trein-32589
Reputatie 6
Reizigers met een 2e klas kaartje lopen het risico op een boete met een verhoging van 50 euro. Ja, theoretisch gezien wel. Maar het is een erg klein risico volgens mij. Velen gokken erop niet gecontroleerd te worden en anders word je wel weggestuurd zonder boete, denkt men.
Reputatie 3

Daarbij is de klantenservice absoluut niet leidend in de beslissingen van de BOA, heeft geen invloed.

Ach,vermelden we erbij dat NS het verplicht moet stelllen een boete te geven.
Grappig!! Ik dacht, dit zal wel een SNG zijn??? Maar goed, beeeetje dom, die zijn waarschijnlijk nog niet in dienst. Maar ik herkende de stoel van de FLIRT alleen is deze dan in het grijs...

Zijn jullie nou NS-personeel? Herken je eigen probleemtrein. Dit is een 1e klas coupe op het traject Alphen - Gouda.

Hier heb je een punt. @ Moderator: graag eraf gooien die bijlage. E.e.a. laat onverlet dat het bezopen in NL is dat de privacy van (wets)overtreders (zolang men slechts verdachte is) voorgaat op het opsporen van strafbare feiten en het aankaarten daarvan.
De bijlage is verwijderd. Bedankt voor het signaal landrsthrn 😃

Reageer