beantwoord

Drukte IC Berlijn Eerste Klas?

• 17 februari 2017
  • 4 reacties
  • 622 Bekeken

Reputatie 5
Badge
Hallo,

Ik ga binnenkort mogelijk met de IC Berlijn van Deventer naar A'dam CS. Zijn er wel genoeg stoelen over in de eerste klasse of is het doorgaans vol?
GroeneRuiter
icon

Beste antwoord door Henk_NL 17 februari 2017, 15:53

Ik heb bijna altijd een plek kunnen vinden in de 1e klasse.
Bekijk origineel

4 reacties

Ik heb bijna altijd een plek kunnen vinden in de 1e klasse.
Reputatie 7
Badge +3
Mijn ervaring is dat de eerste klas vaak wel behoorlijk druk is, zeker rond feestdagen en schoolvakanties. Pas geleden op eerste kerstdag bijv. was de eerste klas vrijwel vol.

De kaartjes eerste klas kaartjes zijn in de voorverkoop vaak maar €10 meer dan tweede klas. Als je je kaartje bij NS International koopt krijg je automatisch een gratis zitplaatsreservering (ik weet niet of dat ook zo is als je je kaartje bij DB koopt).
Reputatie 6
Badge +1
Mijn ervaring is dat de eerste klas vaak wel behoorlijk druk is, zeker rond feestdagen en schoolvakanties. Pas geleden op eerste kerstdag bijv. was de eerste klas vrijwel vol.

De kaartjes eerste klas kaartjes zijn in de voorverkoop vaak maar €10 meer dan tweede klas. Als je je kaartje bij NS International koopt krijg je automatisch een gratis zitplaatsreservering (ik weet niet of dat ook zo is als je je kaartje bij DB koopt).

Kaartjes voor binnenlandse reizen in de eerste klas zijn altijd ongeveer 40% duurder dan tweede klas. Tamzin schrijft hier over gevallen met een grensoverschrijdende reis. Dat is in dit topic niet aan de orde.

Mijn eigen ervaring is overigens dat er in de IC Berlijn altijd wel een zitplaats is te vinden als u in Deventer instapt. Kans op drukte is er vooral in de spits tussen Amsterdam en Amersfoort, maar dan zit u al lang.
Reputatie 5
Badge
@Tamzin Het is een regel vanuit de DB dat die reservering erbij zit, dus ja het is ook zo bij DB.
@Keuzereiziger Dank voor het antwoord!
@Henk_NL Ook dank voor het antwoord!

Reageer