beantwoord

Drukte in de 1e klas

• 7 november 2014
  • 3 reacties
  • 349 Bekeken

Daar ik een herseninfarct heb gehad, kan ik niet goed meer tegen de drukte. Daarom hebben mijn vrouw en ik op zaterdag 1 november een kaartje 1ste klas gekocht van Den Haag naar Haarlem. In de trein was het erg druk. In de trein moest ik in de 1ste klas staan omdat alle stoelen bezet waren. Na de volgende halte kwamen er in de 2de klas plaatsen vrij en veel mensen liepen uit de 1ste klas weg en gingen 2de klas zitten en hadden wij een zitplaats. Het bleek dus dat veel mensen een 2de klas kaartje hadden en 1ste klas waren gaan zitten. Wat gaat de NS hieraan doen?
icon

Beste antwoord door Inge NS 7 november 2014, 16:56

Welkom op het forum h.a.ruygrok!

Ook bij drukte is het niet toegestaan om met een 2e klas vervoerbewijs plaats te nemen in de 1e klas, omdat we dat niet eerlijk vinden tegenover de reizigers die wel hebben betaald voor een 1e klas vervoerbewijs. In uitzonderlijke gevallen - bij extreme drukte - kan de conducteur een uitzondering op deze regel maken. Als deze toestemming niet is verleend, kan de conducteur reizigers zonder geldig 1e klas vervoerbewijs bij controle een boete geven of een waarschuwing geven. Aangezien ik me kan voorstellen dat je gezien de omstandigheden baalt van deze treinreis wil ik je graag compensatie bieden. Kan je mij daarom een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, (eventueel) kaartnummer en e-mailadres? Als je op mijn gebruikersnaam klikt, kan je via de blauwe knop 'Stuur bericht' je gegevens doorgeven. Verder wil ik graag weten hoe laat je afgelopen zaterdag bent vertrokken vanuit Den Haag en op welk gedeelte van de reis het zo druk was.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

3 reacties

In een ander topic kreeg een 1e klasse reiziger compensatie van de extra kosten voor dat kaartje.

Wellicht krijgt u dat ook.
Welkom op het forum h.a.ruygrok!

Ook bij drukte is het niet toegestaan om met een 2e klas vervoerbewijs plaats te nemen in de 1e klas, omdat we dat niet eerlijk vinden tegenover de reizigers die wel hebben betaald voor een 1e klas vervoerbewijs. In uitzonderlijke gevallen - bij extreme drukte - kan de conducteur een uitzondering op deze regel maken. Als deze toestemming niet is verleend, kan de conducteur reizigers zonder geldig 1e klas vervoerbewijs bij controle een boete geven of een waarschuwing geven. Aangezien ik me kan voorstellen dat je gezien de omstandigheden baalt van deze treinreis wil ik je graag compensatie bieden. Kan je mij daarom een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, (eventueel) kaartnummer en e-mailadres? Als je op mijn gebruikersnaam klikt, kan je via de blauwe knop 'Stuur bericht' je gegevens doorgeven. Verder wil ik graag weten hoe laat je afgelopen zaterdag bent vertrokken vanuit Den Haag en op welk gedeelte van de reis het zo druk was.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 1
Een boete geven? In die tig jaar dat ik nu 1e klas reis heb ik nog nooit gezien dat een conducteur een boete geeft aan iemand die 1e klas reist terwijl deze persoon een 2e klas kaartje heeft. Misschien wordt het eens tijd dat dat wel gaat gebeuren, dan bedenken mensen zich misschien vaker.

Reageer