beantwoord

Drukte in de bus?

• 15 juli 2021
  • 5 reacties
  • 156 Bekeken

Hallo,

Ik wil morgen vanuit codedonkerdonkerrood Groningen naar Amsterdam reizen maar zie dat er rondom Zwolle bussen rijden. Hoe vol worden die bussen? Ik ben niet heel jong en qua vaccinatie nog niet uit de gevarenzone. Is het wel een verantwoorde reis vraag ik menu af

icon

Beste antwoord door Thom 15 juli 2021, 17:21

Dat is wisselend, overdag valt het mee. Hoe dan ook, het is afwachten. Medisch mondkapje is iets beter in de bus. Anderhalve meter is een utopie in het meeste OV. De druktepoppetjes in de reisplanner kunnen een indicatie zijn.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dat is wisselend, overdag valt het mee. Hoe dan ook, het is afwachten. Medisch mondkapje is iets beter in de bus. Anderhalve meter is een utopie in het meeste OV. De druktepoppetjes in de reisplanner kunnen een indicatie zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo,

Ik wil morgen vanuit codedonkerdonkerrood Groningen naar Amsterdam reizen maar zie dat er rondom Zwolle bussen rijden. Hoe vol worden die bussen? Ik ben niet heel jong en qua vaccinatie nog niet uit de gevarenzone. Is het wel een verantwoorde reis vraag ik menu af

Zowel in trein als bus mögen alle plaatsen bezet worden, wel is een mondkapje voor iedereen verplicht. Of u dat verantwoord vindt of niet zult u zelf moeten beslissen. 

De trein is stabiel van grootte. Die lijkt me buiten de spits goed te doen. Maar zo’n bus is wel even anders. Daarbij beslist de NS of ze van alle bussen spitsbussen maken.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je niet moet reizen, kun je beter even niet op reis gaan. De kans is nu eenmaal groter dat er besmette reizigers vanuit een donkerrood gebied het zelfde traject nemen, dan wanneer je de reis vanuit een gebied met minder bezettingen gaat maken. Wel denk ik dat in de bus meer mensen een mondkapje zullen dragen dan in een even drukke trein.

Bij twijfel dan maar niet doen. Wel jammer.

Thanks!

Reageer