beantwoord

Drukte in de trein

• 2 maart 2020
  • 4 reacties
  • 188 Bekeken

Goedemorgen,

Dagelijks reis ik met de intercity direct op het traject Rotterdam-Amsterdam. Deze treinen zijn gedurende de spits overvol en het valt mij de laatste weken op dat er geregeld mensen flauwvallen tijdens de reis. Vorige week gebeurde dat drie maal en vanochtend was het wederom raak.

Wat is jullie beleid met betrekking tot de drukte in deze treinen en zijn jullie van plan iets te doen zodat men niet flauwvalt in de trein?

Met vriendelijke groet,

Julien

icon

Beste antwoord door Jeroen 2 maart 2020, 10:05

Julien,

Helaas zijn er geen mogelijkheden op dit moment om de IC direct treinen te verlengen en er is geen extra materieel beschikbaar welke op het HSL traject ingezet kan worden.  Totdat de nieuwe ICNG in dienst zal komen moeten we het met het huidige materieel doen op de HSL.

Treinen zijn helaas niet zomaar van de plank te koop en direct inzetbaar, er zit doorgaans een flinke levertijd op treinstellen.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge

Julien,

Helaas zijn er geen mogelijkheden op dit moment om de IC direct treinen te verlengen en er is geen extra materieel beschikbaar welke op het HSL traject ingezet kan worden.  Totdat de nieuwe ICNG in dienst zal komen moeten we het met het huidige materieel doen op de HSL.

Treinen zijn helaas niet zomaar van de plank te koop en direct inzetbaar, er zit doorgaans een flinke levertijd op treinstellen.

Reputatie 3

Ben je al eens doorgelopen naar het einde van de trein?

Ik ging laatst ook met de ICD en die was voorin (bij de plek waar je het perron opkomt dus) helemaal vol terwijl er achteraan biina niemand zat..

Reputatie 7
Badge +3

De enige optie op dit moment is wellicht de toeslag in de spitsuren te verdubbelen.

Flauwvallen? Dat klinkt als een medische aandoening. Het lijkt me niet de verantwoordelijkheid van NS om rekening te houden met mensen die bij het minste of geringste van hun stokje gaan. Overigens heb ik er ook nog nooit eerder van gehoord. Kan dit niet gewoon een combinatie zijn van het matige weer en de stress over het blijkbaar doodenge coronavirus?

Reageer