drukte in de trein | NS Community
beantwoord

drukte in de trein

  • 5 October 2021
  • 18 reacties
  • 998 Bekeken

Vanaf Utrecht naar Nijmegen wederom op de trap moeten zitten!! Daar betaal ik iedere maand 351 euro voor. VREESELIJK

icon

Beste antwoord door Lorena NS 5 October 2021, 19:08

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Henk T.!

Jammer om te lezen dat je geen comfortabele reis hebt gehad. Uit je bericht haal ik dat dit vaker voorkomt. Ik kan goed begrijpen dat dit frustrerend is! Ik wil je vragen om de drukte te melden in de app. Zo kan er worden nagegaan of het om een structureel probleem gaat en kan hier eventueel actie op ondernomen worden. Ik hoop dat het reizen dan snel weer wat comfortabeler wordt!

Reputatie 2

Vervelend dat je moest zitten. Ik ervaar zelf de drukte niet op dit traject. Als ik instap staan er vaak mensen op het balkon, maar eenmaal in de coupé is er vaak nog wel een plekje naast iemand. 

Reputatie 7
Badge

Je ziet wel vaker dat mensen liever op een vol balkon staan dan dat ze naast iemand willen zitten!

Reputatie 5

Je ziet wel vaker dat mensen liever op een vol balkon staan dan dat ze naast iemand willen zitten!

Of dan dat ze doorlopen naar een gedeelte van de trein waar nog wel zitplaatsen zijn!

Overvolle trein.

Waar zijn nu de stickers met 1,5 meter in de trein?

Niemand heeft blijkbaar in de gaten dat er een LOCKDOWN is.

Opgehokt in een trein.

Reputatie 7
Badge +3

Overvolle trein.

Waar zijn nu de stickers met 1,5 meter in de trein?

Niemand heeft blijkbaar in de gaten dat er een LOCKDOWN is.

Opgehokt in een trein.

Alle zitplaatsen mogen gebruikt worden. Zijn er nog lege zitplaatsen, dan is de trein niet overvol. Men moet zoveel mogelijk thuisblijven en indien mogelijk thuiswerken.

Overvolle trein.

Waar zijn nu de stickers met 1,5 meter in de trein?

Niemand heeft blijkbaar in de gaten dat er een LOCKDOWN is.

Opgehokt in een trein.

Het aantal reizigers was gisteren 40% minder dan vorige week maandag en zelfs 63% minder dan twee jaar geleden. Als u echter een voertuig voor u alleen wil zult u toch echt een auto moeten kopen. Of u moet thuisblijven als u het te druk vindt.

De anderhalve meter geldt niet in het OV, in plaats daarvan een mondkapjesplicht.

Reputatie 7

@Huubkloppenburg

Welke trein en welke tijd was dit? Te merken is dat sommige treinen toch nog vrij vol zitten, afhankelijk van lengte, tijd en traject. Andere zijn zo goed als leeg, met name 's avonds is er vrijwel niemand. Maar de 1.5 meter geldt niet in het openbaar vervoer dus daarop kan niemand zich beroepen.

Reputatie 2

Waarom wordt bij bepaalde treinen in de NSapp geen drukte verwachting meer aangegeven, maar staat er dagelijks een grijs poppetje afgebeeld met een vraagteken? 
Hier kan ik als reiziger dus niet mee, om de drukte in te schatten. 

Dan kunnen we geen correcte indicatie geven over de drukte. Vaak gebeurt als er een wijziging plaatsvindt van de treinsamenstelling.

Reputatie 2

Waarom is de trein van Almere naar Utrecht 7.24 wel 3 treinstellen en 1 conducteur en de trein van Almere naar 07.09 van Almere naar Leiden maar 1 treinstel. Deze trein in de spits is toch veel te klein! Waarom koppelen jullie daar niet gewoon een treinstel aanvast?
Die trein rijdt toch wel dus 1 treinstel extra lijkt mij een mooi idee om reizen comfortabel te houden. 

Reputatie 2

Vandaag wil ik een compliment maken. De stoptrein van Almere - Lelylaan - Schiphol en v.v. zijn eindelijk langer dan voorgaande weken. Vanmorgen 2 treinstellen 7 delen en vanmiddag 2 treinstellen 6 delen. 
Nog steeds erg druk op het traject de gehele reis, maar al veel beter te doen. 
1 treinstel, op dit drukke traject nooit meer, hopelijk! 

Reputatie 2

Om te beginnen moet je niet op de trappen gaan zitten. De trappen zijn de (nood)uitgangen van de 1e verdieping. Ik zie vaak mensen op de trappen ziiten, ook al zijn er nog vrije stoelen in de trein. En als het heel druk is zijn er vaak nog steeds zitplaatsen vrij helemaal voorin of achterin de trein en aan het gangpad. Ik heb het maar zelden dat ik niet kan zitten in een drukke trein en ik reis 2e klas.

Reputatie 2

Wat een onrealistische reactie op volle treinen met 1 treinstel in de spits…

Hoe zoek je een zitplek als gangpaden volstaan met reizigers en ook op het balkon iedereen op elkaar staat geplakt? 
Gaat niet lukken…

Even realistisch blijven A.U.B!!!

Reputatie 7
Badge +3

Wat een onrealistische reactie op volle treinen met 1 treinstel in de spits…

Hoe zoek je een zitplek als gangpaden volstaan met reizigers en ook op het balkon iedereen op elkaar staat geplakt? 
Gaat niet lukken…

Even realistisch blijven A.U.B!!!

Door te vragen of mensen willen doorlopen? Je kunt ook 1e klas gaan zitten zoals de meesten met 2e klas kaartje doen. Die lopen bij drukte niet verder en ploffen gelijk neer in de 1e klas. Tot dat er een conducteur bij tussenstop in 1e klas gaat zitten, dan is die 1e klas ineens leeg...Dat zag ik gisteren gebeuren.

Drukke treinen ELKE DAG, Hier gaat het niet om dat de trein een keer net druk is, dit is een algemeen probleem bij de NS!! Wat gebeurt er met NS? 10 jaar geleden was het een pret om met de trein op reis te gaan, de laatste jaren is enorm verslechterd in ALLE aspecten. Ik verwijt dit aan de management. Dit is geen tekort aan personeel. De focus lijkt bij NS ergens anders te liggen. De directeur moet aftreden, dit werkt niet! Wat is er aan de hand? Aftreden!

Reputatie 7
Badge

Aftreden? Lost dat het probleem op?

Reputatie 7
Badge +3

Drukke treinen ELKE DAG, Hier gaat het niet om dat de trein een keer net druk is, dit is een algemeen probleem bij de NS!! Wat gebeurt er met NS? 10 jaar geleden was het een pret om met de trein op reis te gaan, de laatste jaren is enorm verslechterd in ALLE aspecten. Ik verwijt dit aan de management. Dit is geen tekort aan personeel. De focus lijkt bij NS ergens anders te liggen. De directeur moet aftreden, dit werkt niet! Wat is er aan de hand? Aftreden!

Er is nog niet zo lang geleden een nieuwe directeur aangesteld.

Drukte in het weekend of doordeweekse daluren? Daar is een oplossing voor: de goedkope weekendvrij/dalvrij abonnementen duurder maken of afschaffen.

Verder vergeet je dat de bevolking aardig gegroeid is en dat de regering al een tijd mensen uit de auto probeert te krijgen.

 

Reageer