beantwoord

drukte indicator corona

• 3 juli 2020
  • 6 reacties
  • 396 Bekeken

Om drukte te vermijden wil ik graag lang voordat ik op reis ga, weten hoe druk het om die tijd in de trein zal/kan zijn. In de app is een drukte-indicator opgenomen, maar die staat in alle treinen, die ik heb opgezocht, op onbekend. Doe ik iets verkeerd? Ik heb er hoe dan ook juist nu dringend behoefte aan. 

icon

Beste antwoord door Robert B 3 juli 2020, 19:18

Welkom bij de NS Community!

Die drukte-indicator zegt niet zoveel omdat het een gemiddelde is voor die trein over een bepaalde periode in het verleden.

De afgelopen tijd is het reisgedrag van veel reizigers zodanig veranderd dat je daar eigenlijk geen enkele zinnige voorspelling uit kunt halen. Bovendien zijn er doordeweeks amper studenten

Vooral bij reizen in het weekend is de drukte natuurlijk sterk afhankelijk van het weer en welke evenementen er zoal zijn.

Zover ik lees valt de drukte in treinen reuze mee en is er genoeg plaats voor iedereen, dus een plekje met 1,5 meter afstand moet wel te vinden zijn.

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Die drukte-indicator zegt niet zoveel omdat het een gemiddelde is voor die trein over een bepaalde periode in het verleden.

De afgelopen tijd is het reisgedrag van veel reizigers zodanig veranderd dat je daar eigenlijk geen enkele zinnige voorspelling uit kunt halen. Bovendien zijn er doordeweeks amper studenten

Vooral bij reizen in het weekend is de drukte natuurlijk sterk afhankelijk van het weer en welke evenementen er zoal zijn.

Zover ik lees valt de drukte in treinen reuze mee en is er genoeg plaats voor iedereen, dus een plekje met 1,5 meter afstand moet wel te vinden zijn.

Om drukte te vermijden wil ik graag lang voordat ik op reis ga, weten hoe druk het om die tijd in de trein zal/kan zijn. 

Helaas is dit onmogelijk. Iedereen kan net als u op een bepaald moment in de trein stappen. Natuurlijk zijn er wel factoren te bedenken waardoor het drukker/rustiger is, maar het blijft koffiedik kijken.

De afgelopen maanden was het echt rustig, maar die periode is echt voorbij.

Reputatie 7
Badge +3

Om drukte te vermijden wil ik graag lang voordat ik op reis ga, weten hoe druk het om die tijd in de trein zal/kan zijn. 

Helaas is dit onmogelijk. Iedereen kan net als u op een bepaald moment in de trein stappen. Natuurlijk zijn er wel factoren te bedenken waardoor het drukker/rustiger is, maar het blijft koffiedik kijken.

Ik was donderdag overdag een halfuurtje op station Den Bosch en de treinen waren nog steeds heel erg rustig om het maar eufemistisch te zeggen. En na volgend weekend gaat de studentenkaart in zomerslaap en zal het waarschijnlijk nog een stuk stiller worden. 

Reputatie 3

Ik was donderdag overdag een halfuurtje op station Den Bosch en de treinen waren nog steeds heel erg rustig om het maar eufemistisch te zeggen. En na volgend weekend gaat de studentenkaart in zomerslaap en zal het waarschijnlijk nog een stuk stiller worden. 

En wat ga je eraan doen? Alleen maar kijken naar lege treinen en niet instappen?

Reputatie 7
Badge +3

Treinen zijn nog erg rustig vergeleken bij de normale situatie, al wordt het langzaam aan wel weer iets drukker. Dat is goed te zien in het grafiekje in onderstaand bericht (wat voor het totale OV geldt, niet alleen treinen). Daarin is te zien dat het OV gebruik eind maart zo'n 90% minder was dan op dezelfde dag vorig jaar. Dat is de laatste 2 weken toegenomen tot grofweg tussen 50 en 60% minder. Het trekt dus wel iets aan, maar het is nog steeds heel wat minder dan dat het was.

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6684800573860065280

Normaal is het in de vakantie periode altijd al een stuk rustiger. Dus als het dan 50% minder is zal het helemaal rustig zijn in de trein.

Badge +3

Geen idee wie mijn antwoord gemarkeerd heeft als beste, maar we zijn het dus wel eens dat je je de komende tijd niet druk hoeft te maken over volle treinen (uitzondering Zandvoort bij mooi weer e.d.)

Iedereen mag nu ook gebruik maken van Trein Veilig Service (inloggen met een Mijn NS account) maar dat beeld is totaal vertekend, behalve misschien voor mensen die eventueel een persoon+fiets willen registreren. Losse personen zullen dat niet snel doen (maak daar maar niemand van).

Reageer