beantwoord

Drukte traject Deventer-Almelo

• 12 februari 2020
  • 6 reacties
  • 180 Bekeken

Meerdere keren per week is het in de avondspits staan in het gangpad op dit traject. Ook niet zo verwondelijk als je ziet dat er in de avondspits veel kortere treinen worden ingezet dat 's ochtends. Met name de trein van 17:00 is extreem druk, de trein van 17:30 is langer en dus minder druk (nog steeds wel vol). Het lijkt er hier dus op dat de langste treinen als mosterd na de maaltijd worden ingezet en dat de nadruk blijkbaar ligt op het traject Amersfoort-Apeldoorn!

Waarom wordt er structureel voor gekozen om in de avondspits op dit traject kortere treinen in te zetten dan in de ochtendspits? Want mijns inziens is dat natuurlijk vragen om problemen.

icon

Beste antwoord door masd 13 februari 2020, 07:11

Je zegt niet duidelijk of het de IC dan wel de SPR betreft. Ik veronderstel SPR gezien tijden, als je naar Dvt moet wacht dan tot de luxe Berliner trein van 17.15, 8 wagons plexat en hoop dat die niet al te zeer verspätet is.

Misschien gaat het om de trein van 17.00 van Deventer naar Almelo? Dat is gewoon een intercity en de trein naar Berlijn komt pas om 18.18.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Geef je ook op de drukte melder aan dat de trein te vol is? Als niemand het meldt zal men er vanuit gaan dat het wel mee valt met de drukte en komen er zeker geen langere treinen.

Geef je ook op de drukte melder aan dat de trein te vol is? Als niemand het meldt zal men er vanuit gaan dat het wel mee valt met de drukte en komen er zeker geen langere treinen.

Uiteraard, dat doe ik al maanden. Maar ik krijg meer en meer het idee dat die functie er vooral is om mensen koest te houden zonder dat er wat mee wordt gedaan. Ben nu maar begonnen met het melden van de drukte bij Rover, kijken of dat beter werkt!

Reputatie 5

Je zegt niet duidelijk of het de IC dan wel de SPR betreft. Ik veronderstel SPR gezien tijden, als je naar Dvt moet wacht dan tot de luxe Berliner trein van 17.15, 8 wagons plexat en hoop dat die niet al te zeer verspätet is.

De SPR had natuurlijk als museumreservaat van NS tot voor kort de oude dubbeldekkertjes en nu niet meer-dat vermindert aantal plekkies. Maar ik vermoed ook dat zeker de helft al in Rijssen uiterlijk er al weer uit is. Dan hebben jullie als Tukkers nu Randstadstatus! Daar is het niet meer als normaal dat in de spits gangpaden ook vol staan-zeker voordat soort korte stukkies van <10 min Of zijn de studentjes daar nog steeds gewend dat ze toch recht hebben op een extra plekkie voor hun fone+lapjetopje?

Reputatie 6

Een melding van 1 of 2 reizigers per trein zet geen zoden aan de dijk. Bijna niemand weet van die melder of neemt de moeite. Ik heb ook vaak treinen als druk gemeld, maar ze zijn nog even lang als een jaar geleden. Ik meld niets meer. De conducteur kan beter zien hoe druk een deeltraject is en die kan dat toch standaard monitoren en intern melden. Dan hoeven reizigers hier toch niets mee zou je zeggen. 

Reputatie 6
Badge +2

Misschien gaat het om de trein van 17.00 van Deventer naar Almelo? Dat is gewoon een intercity en de trein naar Berlijn komt pas om 18.18.

Reputatie 6

Ook de IC Berlijn zit vaak goed vol, zowel in de 2e klas rijtuigen als in de bistro en het 1e klas rijtuig. Het lijkt bijna alsof die trein niet lang genoeg is, of niet vaak genoeg rijdt. 

Hopelijk lijdt dat tot een verbetering van de hele dienst, bijvoorbeeld door een uurdienst Amsterdam-Hannover in te voeren met minder tussenstops. Nederlanders zullen er ook van profiteren als deze trein niet meer te Hilversum en Almelo stopt.

Reageer