beantwoord

E bike mee

  • 31 July 2022
  • 6 reacties
  • 593 Bekeken

Hoi, wij willen E-Bike met bagage meenemen in de trein. Bepaalde trein waarin dit makkelijk gaat? Sprinter? 

icon

Beste antwoord door Isitimela 31 July 2022, 12:52

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +1

In principe zou dat in alle treinsoorten goed moeten gaan, alle treinen zijn voorzien van een fietsrijtuig. 
In een sprinter is het wel iets makkelijker, doordat deze allemaal een gelijkvloerse instap hebben, is de fiets daar makkelijk in te krijgen. Intercity’s hebben geen gelijkvloerse instap, daar moet je de fiets de trein in tillen. 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ter aanvulling, bagage moet verwijderd worden.

Reputatie 7
Badge +3

Bij sprinters is het inderdaad makkelijker de fiets naar binnen te rijden vanwege de gelijkvloerse instap. Wel is vaak de ruimte voor fiets wat krapper, bv bij de SNG sprinter passen veel fietsen niet tussen het glazen wandje en de verhoging aan de andere kant. Je zou dan het stuur dwars kunnen zetten maar dan wordt het lastig als je met 2 personen en fietsen bent. 

 

Dan maar zo.

 

https://twitter.com/sonjapuhldiehle/status/1429462444355772416

Ik ben niet zo sterk en de e-bike is best zwaar... is het te doen voor een vrouw van bijna 70 om de fiets in de trein te tillen als het perron lager ligt dan de instap van de trein? Kun je hierbij eventueel hulp vragen van de conducteur? B.v.d. voor de reacties!

Ik ben zelf 30 en ik zou ook al twijfelen of mij dat wel lukt, zeker in een Intercity. Hulp vragen kan natuurlijk altijd (ook aan medereizigers), maar een HC kan en mag weigeren. Stel dat treinpersoneel dat de hele dag gevraagd werd, dat vraagt (te) veel van diens rug. Het is dan zelfbescherming en dat is hun goed recht. Maar als iemand wil helpen, staan ze daar uiteraard vrij in. Ik kan het zelf niet over mijn hart krijgen als ik iemand zie worstelen met het tillen van wat dan ook in de trein. Ik help wel. Ik zou het zeker aan medereizigers even vragen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben niet zo sterk en de e-bike is best zwaar... is het te doen voor een vrouw van bijna 70 om de fiets in de trein te tillen als het perron lager ligt dan de instap van de trein? Kun je hierbij eventueel hulp vragen van de conducteur? B.v.d. voor de reacties!

Het zware aan de ebike is de accu misschien deze even in een aparte tas stoppen en eerst de trein inzetten en daarna de fiets. Scheelt zeker een kilo of 6.

Reageer