een boete

  • 3 February 2022
  • 5 reacties
  • 288 Bekeken

Ik heb een boete ontvangen omdat de dagkaart werkt niet 

Maar ik had een treinticket.

Plus dat ik de dagkaart aan de conducteur heb gegeven.

Kunt u voor het fixen?

 

 

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Wat bedoel je met "dagkaart werkt niet”?

De poort ging niet open, dus ik ging achter een andere persoon naar binnen, wetende dat de kaart geldig was

Reputatie 4

De poort ging niet open, dus ik ging achter een andere persoon naar binnen, wetende dat de kaart geldig was

Dat mag sowieso niet. In plaats van door de poortjes heen te gaan met iemand anders had u ook hulp kunnen vragen, bijvoorbeeld aan een servicemedewerker of aan degene die u de boete heeft gegeven. Maar goed, u kunt altijd contact opnemen met de klantenservice van NS, misschien kunnen zij iets voor u betekenen, forumleden kunnen dat helaas niet!

Reputatie 7
Badge +4

Als u niet incheckt, heeft u geen geldig kaartje, ook niet als u een dagkaart bezit. U maakt uw kaartje geldig met het inchecken. Achter iemand aanlopen kan u een forse boete opleveren van in totaal meer dan honderd euro  en u zit altijd fout als u dat doet. Dat lijkt me eenvoudig te begrijpen.

 

U kunt contact opnemen met Klantenservice. De boete is zonder meer terecht en het hangt ook een beetje van uw gedrag naar de conducteur af of men het kwijtscheldt of niet. Wij gaan daar echter niet over, dat doet NS.

Wat u vindt, maakt niet zoveel uit als u zich niet aan de regel/wet houdt en het op uw eigen manier doet, en het is zeker niet zo dat een boete altijd te ‘fixen’ is.

Het lijkt me dat u sowieso een lastig verhaal hebt: Illegaal door de poortjes en niet ingecheckt.

Reageer