Een nietbepaald charmante conducteur

  • 23 November 2022
  • 4 reacties
  • 397 Bekeken

20 November 2022, 14:55 uur Station Schiphol, NS Sprinter richting Den Haag

Ik werd zojuist geconfronteerd door een NS conducteur, waarbij hij mij opmerkelijk heeft gegroet omdat ik uit onmacht in zijn weg stond op de gang.

Het was een volle trein en er stonden moeders met baby wagens bij de ingang, waardoor ik op de gangpad van de eerste rang ging staan.

De conducteur liep naar me toe en het eerste wat hij tegen me zei was herhaaldelijk Ni Hao met belachelijke handgebaren. Kennelijk is er tegenwoordig een gebrek aan wederzijdse respect naar elkaar, erg jammer!


4 reacties

Reputatie 6

Ik ben verder in gesprek gegaan met THVNguyen in privéberichten om dit verder op te pakken.

Het was een volle trein en er stonden moeders met baby wagens bij de ingang, waardoor ik op de gangpad van de eerste rang ging staan.

Dan heb je op zich nog geluk gehad want hij had je ook een boete kunnen geven.

Racistisch gedrag komt anderzijds helaas wel vaker voor bij conducteurs.

Reputatie 6

Hey THVNguyen. Welkom bij de NS Community.

Als je geen eerste klas product hebt, dan mag je je daar niet in begeven, ook niet als het erg druk is. Dit mag alleen als hier op uitzondering het akkoord voor gegeven is door het aanwezige personeel. Daarover gesproken, de opmerking van deze collega kan echt niet. Ik wil je vragen om mij een privé bericht te sturen met meer informatie zodat ik dit intern voor je door kan zetten.

Het was een volle trein en er stonden moeders met baby wagens bij de ingang, waardoor ik op de gangpad van de eerste rang ging staan.

Dan heb je op zich nog geluk gehad want hij had je ook een boete kunnen geven.

Racistisch gedrag komt anderzijds helaas wel vaker voor bij conducteurs.

Excuses moet hierbij even meer context geven. Ik stond bij de ingang van de eerste rang en hield de handrail vast direct naast de ingang van de trein. Ik koos bewust voor deze kant zodat de medereizigers met babywagens in de coupé pastte. Ik werd daar in ieder geval daadop niet aangesproken door de conducteur die voorbij liep.

Reageer